• 8.345.631 stemmen

Welcome to the Punch (2013)

Actie / Thriller | 99 minuten

Genre: Actie / Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Eran Creevy

Met onder meer: James McAvoy, Mark Strong en Andrea Riseborough

Releasedatum: 23 mei 2013

Plot Welcome to the Punch

"A Stunning, Intelligent Thriller"

De voormalige crimineel Jacob Sternwood (Mark Strong) wordt gedwongen terug te keren naar Londen vanuit zijn schuilplaats in IJsland wanneer zijn zoon betrokken is bij een overval die misgelopen is. Dit geeft de verbeten rechercheur Max Lewinsky (James McAvoy) een laatste kans om de man waar hij altijd achteraan heeft gezeten op te pakken.

imageimage

Harvey Crown

Ruan Sternwood

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Een vrij aardige actiefilm. Goede cast. Verhaal is wel wat aan de dunne kant. Beetje voorspelbaar einde. Maar al met al goed te behappen. Voor mij 3*** waard.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Onderhoudend.

De strakke visuele vormgeving zorgt voor een aangename setting waarin het doorsnee kat-en-muisverhaaltje zich ontvouwt. James McAvoy en Mark Strong zijn secuur in de hoofdrollen, zonder meer. Met een speelduur van dik anderhalf uur verveelt het magere script geen moment. De blauwe gloed, hoewel niet vernieuwend, zorgt voor een fris tintje.

avatar van Phantasm

Phantasm

De film is hier en daar wat saai, verder wel aardig, geen hoogvlieger.

avatar van Jynxter

Jynxter

Een actie-flick zoals zovele. Matig script, veel ongeloofwaardigheid, weinig diepgang. Maar visueel in orde en met een vette slomo-scene ergens voorbij het midden wanneer bij een confrontatie de spanning op loopt.

Het einde vond ik dan wel weer suf, maar goed.

Liefhebbers van de standaard actiefilm kunnen zich er geen buil aan vallen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Weinig van verwacht en een prima actiefilm te zien gekregen. Inhoudelijk weinig nieuws, maar mooi gefilmd en uitstekende rollen van Mark Strong en Peter Mullan. Vorm boven inhoud maar ik had er hier totaal geen problemen mee. Ik heb me continu vermaakt en er zijn weinig actiefilms die dat voor elkaar krijgen.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Geen medeleven met het verhaal. Bekeken en vergeten, zo zal het vergaan...