Welcome to the Punch (2013)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Eran Creevy
met James McAvoy, Mark Strong en Andrea Riseborough

De voormalige crimineel Jacob Sternwood (Mark Strong) wordt gedwongen terug te keren naar Londen vanuit zijn schuilplaats in IJsland wanneer zijn zoon betrokken is bij een overval die misgelopen is. Dit geeft de verbeten rechercheur Max Lewinsky (James McAvoy) een laatste kans om de man waar hij altijd achteraan heeft gezeten op te pakken.

avatar van Gang_Star
Toen ik een tijdje terug over deze film las had ik mijn twijfels erover. Het verhaal sprak me totaal niet aan. Maar toen kwam er de trailer, en toch wekte het mijn interesse. Maar dat was niet geheel volledig terecht.
De rollen die vertolkt worden, zijn best goed. De actie is oke, maar daar had ik veel meer van verwacht. Buiten de actie om vond ik het nogal erg traag, en voor mijn gevoel duurde het net even te lang allemaal.

avatar van ikkegoemikke
Een hardnekkige politieagent
Een top-crimineel
Weeral door de mazen geglipt
Corruptie op politieniveau en politiek niveau
Politiek spelletje voor topbaantje
Politieagent en crimineel hand in hand tegen de corruptie
Goede politieagent laat top-crimineel terug lopen

Dat is het zowat in een notendop. Weeral een politie-thriller met de standaard gegevens en niks wereldschokkends. De openingscene vond ik wel sterk qua uitzicht. Maar hier had ik ook een gevoel alsof het iets futuristisch ging zijn , met die grote glasachtige gebouwen en die totaal verlaten straten.

Strong vond ik dan wel enorm sterk in zijn rol als bikkelharde intellectuele top-misdadiger. Qua karakterkop evenaart hij Statham bijna. Daarnaast vond ik het samenspel en dialogen tussen Max en Sarah verfrissend en humorvol.

Daniel Mays weet ook zijn rollen uit te pikken want juist zoals in The Bank Job (recent gekeken) legt hij hier het loodje er bij neer

Maar in het algemeen was het maar een slappe bedoening en een flinterdun verhaaltje.
En hoogst irritant vind ik altijd de hoeveelheid munitie dat afgeschoten wordt en de hoeveelheid missers.

avatar van Rodger
Wel aardig gemaakt, geen hoogvlieger,... Maar ook niet verkeerd om te zien....
2.0

avatar van Justinw
Verhaal is misschien flinterdun, sfeer, vormgeving en acteerprestaties zijn prima in orde. Hij keek ook nog eens makkelijk weg. Jammer alleen dat veel plotjes nauwelijks worden uitgewerkt. Zoals het verleden van Jacob Sternwood.

avatar van Shinobi
"Welcome to the Snooze."

Wat een nietszeggende film zeg. Het verhaaltje is erg dun te noemen en veel verrassingen kent het niet. Om vooral de nodige clichés en 'lege' dialogen niet te vergeten. De visuele stijl van de film is dan weer wel enigszins de moeite waard, er leek een bepaalde filter overheen te zitten waardoor het iets futuristisch had. Daarnaast zijn er een paar actiescènes die eruit springen, al wordt er wel opvallend vaak mis geschoten.

Qua acteerwerk was het op zich nog wel oké. Ik ben alleen beter gewend van James McAvoy, in deze film leek hij meer op de automatische piloot te spelen. Mark Strong deed het niet onaardig en heeft een interessante blik op momenten.

Al met al gewoonweg niet zo spectaculair als ik had verwacht, het kwam erg gezapig op me over en de overbodige zijplotjes helpen hier zeker niet bij.

2,0 Sterren.

avatar van hutsekluts
Met moeite uit kunnen zitten omdat de film gewoon een beetje saai is.
Weinig originaliteit, wel aardig geacteerd maar nergens verrasend.

avatar van Stijn B.
Een routineuze politiethriller zoals er zoveel gemaakt worden.Niets origineels aan

avatar van mixmaster
ik heb me goed vermaakt met deze film.
goed verhaal , goed acteerwerk, en kijkt lekker weg.
iets meer actie had wel gemogen.

avatar van MovieMind
Tja....wat moet ik hier nou van zeggen.
Eigenlijk had ik hier iets meer van verwacht...maar helaas.
Ik vind het maar slappe hap met een simpel doorzichtig verhaal.
Wellicht heb ik inmiddels al zoveel betere films gezien dat deze film geen indruk meer maakt.

avatar van Alonzo
Het verhaal is op zich wel goed alleen de uitvoering daarvan kon beter.
Of het een aanrader is? Hm misschien wel. Een keer kijken en vergeten zou ik zeggen.
Verwacht er iig niet veel van.

avatar van sinterklaas
Een degelijk Engels actie-filmpje van de regisseur van Shifty, die met Welcome to the Punch wat hogerop gaat.

Het is echter wel weer een standaard politiefilmpje: agent jaagt op crimineel, naderhand komt agent achter de corruptie op zijn bureau en gaat eventjes samenwerken met crimineel. en dat was het. WttP is nog wel een leuk leeglopertje met dure montage en James McAvoy was hierin ook prima te doen als agent Max. Mark Strong zette op zijn beurt weer een aangename rol neer als badguy Sternwood en steelt hier de show. Strong is altijd wel goed in rolletjes als badguy. De actiescene's zien er ook tof uit, met hier en daar slow motion en het gaat er ook weer lekker wild aan toe. Alleen vond ik het aandeel aan actie nog best wel schaars, aangezien er ook nog wel eens lange standaard stukken in voorkomen. Ook zijn sommige actiescenes niet zo heel spectaculair als hoe ze in de trailer worden neergezet.

Verder nog een prima vermakelijk filmpje.

avatar van mar007
Een uitstekende britse actie film waarbij ik mij geen moment heb verveeld.

De film begon direct goed en bleef ook goed.
Sterk acteerwerk van zowel James McAvoy als van Mark Strong.
De actiescene's zien er ook goed uit in deze spannende film.
Ondanks dat het niet echt vernieuwend is vond ik de film lekker wegkijken.
Ik vond deze film absoluut de moeite waard.

avatar van nightbreed
James McAvoy heeft de uitstraling van een dooie pier.

Aardige film waarin een agent jacht maakt op een top-crimineel, waarmee hij al eens een aanvaring heeft gehad. Het verleden van de twee hoofdpersonages blijft lange tijd onduidelijk, en dit werkt zowel voor- als nadelig voor de film. Verder is dit een vrij standaard misdaad/actiefilm die redelijk stijlvol in beeld is gebracht en een prima cast heeft.

avatar van Decec
Uitstekend actie/misdaad/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs James McAvoy en
Mark Strong ...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

avatar van oemoemenoe
raar verhaal , goed geacteerd.

avatar van LPereboom
matige film die me niet kan blijven boeien. alleen een paar leuke actiescènes maken de film iets of wat. acteerprestaties waren goed en kan ik niets verkeerd over zeggen.

avatar van Fryce
Best aardig, je moet er alleen niet te diep over nadenken.

Redelijke film.
Het zijn de vele actiescènes, vuurgevechten vooral, die de film het bekijken waard maken.
Het verhaal is goed, maar zit veel te ingewikkeld in elkaar, denk dat je om alles goed te begrijpen deze film minstens 2 of zelfs 3 maal moet hebben gezien.
Over de cast niets dan lof, prima acteerwerk.

avatar van schram101
Aardige film, al haalt Welcome to the Punch het niet bij bijvoorbeeld The Sweeney. Beide actiefilms, beide uit de UK en qua cinematografie zijn er ook wat vergelijkingen. Laatstgenoemde heeft echter Ray Winstone, en, hoe leuk McAvoy het ook doet, zover is hij nog niet. Ook qua plot en actie is het allemaal wat minder. Het is vooral vrij tam. Een en ander weet weinig te boeien.

avatar van cantforgetyou
Wat een saaie actie film. Ik heb niks met de personages.

avatar van ILDIB
waarom veronica hier 4* voor geeft. .?
McCavoy speelt echt als een krant met zijn verscheurde ik heb au en mentale problemen blik. Strong is goed dat wel. En raak schieten is ook lastig. Film wil te veel en te kort door de bocht. Nee matig.

avatar van john mcclane 2
Toch wel sterk staaltje cinema.
Mark strong is fijne bad guy . En de wat trage scene's worden afgewisseld met wat fijne actie scene's.
Het verhaal is voor een actie film is een keer niet flinter dun.
En je moet goed opletten .voor mij net aan 3,5 ster.
Het min punt is ( zag hem voor de 2e keer vandaag , dat ie op de een of andere manier niet echt uitblink,op het iet wat goede, complexe script na.en niet blijft hangen.

Het plot en de actie zijn echt wel een 7 waard ipv een zesje. Mark strong is inderdaad wat overtuigender dan de detective McCavoy, maar die speelt ook een gehavend personage.

avatar van panax
leuke spannende britse aktiefilm
goeie acteurs en actrices ,mooie locaties ,prima in orde !!

avatar van des1
Je moet de regisseur nageven dat ie er in geslaagd is z'n acteurs veel te laten geven in een onnozel gegeven. Narratief is erg nadrukkelijk zo ingericht dat her en der weer eens een fijne shootout kon plaatvinden, met een onvermijdelijk, zoooo clichématig eindtreffen. Fake drama. Als je kop en staart verbindt, kun je concluderen dat de confrontaties tussen de rollen wel erg gezocht zijn. Net geen 2,5 ster.

avatar van Left4Dead
Het begint aardig, best een goede regie en het acteerwerk snelt zich prima over het scherm. Het verhaal is niet origineel, dat laat de film al snel merken, maar het tempo met daarnaast het script loopt lekker. James McAvoy en Mark Strong, de eerste verraste mij eigenlijk dit maal. Mark Strong verdiend zijn eer aan de achternaam, solide acteur die zowaar mij nooit teleurstelt. Het zat allemaal wel snor met de prent.

Maar dan........... om en nabij een volle uur redelijk kijkplezier slaat de film simpelweg door. Shootouts waarbij kogels totaal onze hoofdrolspelers missen op miraculeuze wijze, teveel wisselingen om het plot wat sterker te willen maken ofzo.... Nou nee hoor, het gaat al snel bergafwaarts. De film wordt pretentieus en er echt niet sterker op. En dat doet een beoordeling als voldoende in de weg liggen.

Jammer voor het tweede gedeelte.

avatar van Redlop
ILDIB schreef:
...raak schieten is ook lastig.

Dat was een betere titel geweest.

avatar van notsub
Welcome to the Punch heeft wel geinige actiescenes aan boord, maar erg origineel is het allemaal niet. Zo is het eigenlijk de gehele film lang: het is al eens eerder én beter gedaan. Mark Strong vond ik wel overtuigen, voor de rest was het vrij middelmatig qua acteren. De grote hoeveelheid kogels kon dat helaas niet compenseren.

avatar van Elchapo
Echt een prima actiefilm die fijn wegkijkt en geen moment verveelt....4 stars.