Follow the Boys (1944)

Komedie / Muziek

geregisseerd door A. Edward Sutherland
met George Raft, Vera Zorina en Jeanette MacDonald

Tony West vertrekt naar Californië om er carrière te maken. Hij gaat dansen in het theater met Gloria Vance. Hij wordt een ster, speelt in veel films en trouwt met Gloria. Alles gaat goed, tot de aanval op Pearl Harbor, waardoor Amerika betrokken raakt bij de Tweede Wereldoorlog. Tony meldt zich aan voor het leger, maar wordt afgekeurd. Dit durft hij niet tegen zijn vrouw te zeggen. Om toch zijn land te kunnen dienen, gaat hij legershows organiseren. Dit werk neemt echter veel tijd in beslag, waardoor Tony weinig tijd heeft voor zijn privé-leven...

Dick2008
De dvd, die ik heb bekeken, valt onder "De Marlene Dietrich Collectie". Jaja, blijkbaar is Marlene Dietrich bekender dan Raft. Maar dit is gewoon een George Raft film. Die werd vooral bekend door gangsterfilms, maar dansen kon hij ook goed, dat zie je dan ook in deze film.

Ik wil niet zeggen dat de muziek en amusement uit de jaren '40 allemaal even goed is, maar toch heb ik er altijd een zwak voor gehad. Dus daarom heb ik ook al veel van dit soort films gezien.
Aan de ene kant heb je het verhaal van Raft die getrouwd is met Zorina, maar helemaal opgaat in het werk, het organiseren van shows voor de Amerikaanse soldaten en anderzijds heb je dus allerlei bekende namen die in de film voorbijkomen. Daar zijn ze weer The Andrews Sisters, die o.a. een medley van hun hits zingen. Een andere soldatenlieveling, Dinah Shore, treedt ook op. En verder nog een hoop andere bekende namen uit die tijd, het is maar wat je leuk vindt.
Zo is Marlene Dietrich dan ook nog even te zien met Orson Welles tijdens een goochelshow, maar dat was het weer.

Op sommige momenten een beetje rommelige film, 1944, dus waarschijnlijk weer vrij snel in elkaar gezet, de oorlog was in volle gang, dus kwestie van opschieten. Niet heel bijzondere film wat het verhaal betreft, maar toch wel aardig met daarbij een voorstelling uit die tijd, hoe artiesten, vaak vrijwillig hun bijdrage leverden om mensen een plezierige tijd te bezorgen. 3.0/4.0

avatar van moviefreak#1
Vooral een onsamenhangende verzameling van acts met een poging tot een verhaal rondom George Raft. Vooral de acts waar ik iets van had verwacht vielen tegen (W.C. Fields, Orson Welles en Marlene Dietrich), positief vond ik George Raft die ik vooral als houten Klaas zie in noirs maar klaarblijkelijk kan hij nog verdienstelijk dansen ook. Al met al kan ik het idee wel waarderen maar is het wel erg zwak (en inderdaad te snel) in elkaar geflanst.