ad
  • 8.078.210 stemmen

The Flame of New Orleans (1941)

Avontuur / Komedie | 79 minuten

Genre: Avontuur / Komedie

Geregisseerd door: René Clair

Met onder meer: Marlene Dietrich, Bruce Cabot en Roland Young

Releasedatum: 7 juli 1941

Over The Flame of New Orleans

In het midden van de 18e eeuw wordt er drijvend in de Mississippi een trouwjurk gevonden. Slechts drie mensen weten wat het verhaal vol van gevonden en verloren liefde achter deze jurk is. De berooide gravin Claire Ledoux kwam met slechts één doel voor ogen naar New Orleans: een bemiddelde man trouwen. En na haar verloving met gentleman Charles Giraud leek alles volgens plan te verlopen, totdat kapitein Robert Latour opzichtig de stad komt binnenvallen, waarna haar aandacht zich door toedoen van ware hartstocht naar Latour verlegt. Uiteindelijk moet de gravin echter ontdekken wat échte rijkdom is.

image

Le second marin

Le troisième marin

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Het is vergelijkbaar met een Flynn-Havilland film, behalve dat het hier uit de ooghoek van de vrouw is. Ook een leuke bijrol van Dietrich's dienstvrouw.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Dietrich ziet er in deze film nogal "over de top" uit...Daardoor lijkt ze erg op een "drag-queen".

Aardige film,waarin Gold digger Dietrich een rijke man aan de haak slaat (Roland Young ),maar verliefd word op een "gewone" kapitein...wie zal ze kiezen?

Goede rol ook van de actrice Theresa Harris.

De opera-zangeres (piepkleine rol op het begin van de film),is de actrice Gitta Alpar.

Alpar was een grote ster van de Duitse opera.

Getrouwd met de bekende Duitse acteur Gustav Fröhlich ("Metropolis").

Alpar was echter Joods en werd na de opmars van Hitler door haar man in de steek gelaten en ontvluchtte met haar dochter Duitsland,om een nieuw leven te beginnen in de Verenigde Staten.

Dit was haar laatste rol.

avatar van Biosguru

Biosguru

Erg leuke Kitsch dit. Eerste film met Dietrich die ik echt leuk vindt. Die von Stroheim films zijn zo statisch en traag. Vast tegen iemands zere been dit. Maar deze suikertaart gaat erbij mij veel beter in.