Miseria e Nobiltà (1954)

Alternatieve titel: Poverty and Nobility

Italië

geregisseerd door Mario Mattoli
met Totò, Sophia Loren en Enzo Turco

Schrijver Felice en fotograaf Pasquale leven samen in armoede en brengen de tijd vooral door met het bekritiseren van elkaars werk. Hun vooraanstaande vriend Eugenio haalt hen over om hem te vergezellen en zich voor te doen als aristocraten wanneer hij Gemma ten huwelijk vraagt. Dit is vragen om problemen en die komen er dan ook.

avatar van Straniero
Het ziet er allemaal wat haastig gemaakt uit. Bovendien komt het me allemaal net iets te oubollig voor. Verder heeft het uiteraard wel z'n charmes. Liefhebbers van Totò zullen het ongetwijfeld de moeite waard vinden.