Mystery Men (1999)

2,56

Actie / Komedie

geregisseerd door Kinka Usher
met Ben Stiller, Claire Forlani en William H. Macy

Het lukt The Shoveler, The Blue Raja en Mr. Furious, 3 superhelden uit Champion City, maar niet om de inwoners van de stad onder de indruk te krijgen, om van de grootste superheld, Captain Amazing, maar niet te spreken. Wanneer deze echter door zijn grootste vijand, Cassanova Frankenstein, ontvoerd wordt, moeten de 3 superhelden met andere helden samenwerken om de Captain en de stad te redden.

43 BERICHTEN 7 MENINGEN
avatar van tommykonijn
Opzicht nog wel een leuke actie-comedey. Ben Stiller kan het genre behalen maar ik zie hem toch liever in zijn wat normaaldere kluns-rollen. (om het zo maar te noemen ) Toch beviel de film me zeker, leuke actie en nog redelijk boeiend ook.

avatar van gondwana
slecht zeg...

avatar van Kr!kke
Ben Stiller doet het weer aardig, alleen kan het verhaal me iets te weinig boeien. Er zijn wel enkele leuke scènes, maar toch iets te weinig om het een goede komedie te noemen.

avatar van brabusRUS
Ik vond het, zoals altijd van een Ben Stiller film, een erg geslaagde film. Heb veel gelachen. Inderdaad wel wat kinderachtig, maar dat maakt de film wel hilarisch.

avatar van FunkStarr

Helaas heb ik het einde niet kunnen zien, maar ondanks dat ik er weinig van had verwacht, was hij toch wel leuk. Deze ga ik nog en keer afkijken om een beoordeling te kunnen geven. Ben Stiller gedraagd zich weerals een complete idioot in deze film, en dat werkt aardig op de lachspieren.

avatar van DeCol
Flauw of kinderachtig, het ligt er maar aan wat de bedoeling is geweest. Echt grappig is het niet, maar verrassend genoeg vond ik het enigszins toch vermakelijk. Het valt allemaal gewoon niet serieus te nemen. De personages slaan natuurlijk nergens op. Met name Blue Raja, die niet blauw is en met vorken en lepels gooit. In zo'n film zijn de acteerprestaties natuurlijk ook niet hoog. Zo zien we Ben Stiller weer in een rol die hij vaker speelt. William H. Macy deed het wel erg goed, heel overtuigend.

Al met al redelijk vermakelijk, maar een tweede keer hoeft niet.

avatar van Fixi88
Middelmatige film die nog enigzins komisch is. Ben Stiller vond ik in deze film ook nog wel grappig. Leuke film voor op een gare zondag.

Belachelijke superhelden gaan er bij mee wel in.

Deze film vond ik nog het meest te vergelijken met Schumacher's Batman & Robin. Gekostumeerd bal van onzinnigheid en compleet foute oneliners. Best geslaagd.

Stiller is herkenbaar en best lollig, maar het is toch weer Macy die het meeste indruk maakt. Echt weird in welke rollen die allemaal opduikt. Die droopy oogjes en hangende schouders staan zo belachelijk als superheld dat het best genieten is.

Verder een hoop grapjes die niet geslaagd zijn, maar meer grappen die dat wel zijn. Veel maffe en zwaar overdreven typetjes, veel onzin en veel ongein.

Gewoon een vlotte en erg geinige comedy. Voor de geweldige special effects of diepgaande humor vooral niet kijken, wel voor een leuk avondje superherobashing.

avatar van Linn
May the forks be with us

Erg grappige, flauwe en totaal idiote film over een stelletje freaks die een superhero proberen te zijn, maar gewoon gebrek aan superpowers hebben. Heel bekende cast waarin Stiller en Macy al erg grappig zijn, maar Reubens spant toch echt wel de kroon qua totale zotheid. The blue Raja is overigens ook erg grappig.

avatar van Film Pegasus
Ben Stiller is Ben Stiller natuurlijk. Deze Mystery Men neemt superhelden op de korrel. Iets wat je kan vergelijken met Kick Ass, maar dan veel braver. Het is allemaal nogal flauw met maar zelden een leuk fragment. Slecht is deze film niet maar het komt te mager uit om als komedie echt te amuseren. Humor blijft relatief natuurlijk. Ik ben het wel eens dat Macy weer een opvallende rol speelt. Geef hem geen hoofdrol, maar dit soort bijrollen zit hem als gegoten.

avatar van Timothyvdmeer
Haha zo slecht dat ie leuk wordt. Heerlijk absurd wat je van Stiller kan verwachten.

avatar van DjFrankie
Deze 's morgens gekeken op HBO, ik had nog geen soep gemaakt, daarom was deze iets te flauw, net als bij de soep later op de dag had het iets zouter gemogen, ondanks de topcast.

avatar van Collins
Hele aardige persiflage op de superhelden-film.
De helden zijn overdreven curieus uitgedoste personages die met de meest belachelijke wapens in een simpel verhaallijntje helemaal los gaan. Het lijntje over een groep weirdos met inferieure of geen superkrachten, die in de vaste overtuiging verkeert deze krachten wel te bezitten, is meestentijds grappig uitgewerkt.
Geen held lijkt op de ander. De één heeft iets meer interessante innerlijke laag dan de ander en de ander draagt weer een veel hilarischer kostuum of heeft weer een net iets ongewonere superkracht dan de één. Er is afwijking en afwisseling.
De helden zijn innerlijk en uiterlijk hele diverse persoonlijkheden en dat is prettig. Zo worden inzakmomenten voorkomen. Elke held heeft zijn momentjes om zijn specifieke vermogen te showen en doet dat steeds net lang genoeg om de kijker geboeid te houden. Er ontstaat zodoende geen irritatie of verveling. Daarvoor zijn de eigenschappen en eigenaardigheden te afwijkend van elkaar en zijn de podiummomenten zoals gezegd te kort. De filmfocus is effectief gespreid.
De humor is talrijk en divers. De lijn loopt van geestige oneliner en wollig taalgebruik tot het betere smijtwerk en andere vormen van fysieke komedie. Het gaat van puntig en geestig naar flauw en flauwer en weer terug. Er is komische verscheidenheid die past bij de verscheidenheid aan personages. Het ene humoristische moment is derhalve duidelijk geslaagder dan het andere.
En zo gaat de film in een behoorlijk tempo op en neer en heen en weer. Soms humoristisch, meestal vermakelijk en nooit saai.