Navy Seals (1990)

Actie / Thriller

geregisseerd door Lewis Teague
met Charlie Sheen, Michael Biehn en Joanne Whalley

De speciale eenheid Navy Seals werd opgericht in 1962 door president John F. Kennedy en klaargestoomd om dag en nacht ingezet te kunnen worden bij de verdediging van Amerika. Tijdens een routinematige reddingsactie in het door oorlog geteisterde Midden-Oosten, ontdekken de Seals dat uiterst gevaarlijke en dodelijke Stingerraketten in handen gevallen zijn van 's werelds meest gevreesde terroristen. De Seals kunnen een deel van hen inrekenen, maar slagen er niet in de raketten te bemachtigen. Een tweede interventie dringt zich op. James, de leider van de Navy Seals, wil zich echter tot in de puntjes voorbereiden en zoekt contact met journaliste Claire. Zij verdiept zich immers al enkele jaren in de politieke problemen van het Midden-Oosten en in de activiteiten van terroristische leiders. Hij hoopt dat zij hem kan helpen om de locatie van de raketten te ontdekken.

avatar van Leagle_Hunt
volgens mij is dit de film die ik het vaakste heb gezien, vraag niet hoe vaak maar toch...

het is echt niet een geweldige film maar op één of andere manier blijf ik het steeds weer leuk om te kijken, het acteerwerk enzo is allemaal niet geweldig maar het hele navy seals gebeuren spreekt me altijd wel aan, beetje gunfights en vage missies enzo.

avatar van dutchtuga
Zeer vermakelijke, typische jaren '80 actiefilm, waar vooral de erg mooie score op momenten opvalt. Heerlijke 80's cast ook met Sheen, Biehn en Paxton. Deze regisseur heeft toch wel een stel aardige films op zijn naam staan.

avatar van humpiepump
Loom

avatar van sofripa
Prima breinloos vermaak. Sheen als testoseron boy en Biehn moet zoals gebruikelijk vechten voor zijn centen. Net een happymeal deze film. Al etende best lekker, na afloop denk je: Heb ik wat op? Kortom, lekker kijken en vooral niet diepzinnig analyseren wat er aan je netvlies voorbij is gekomen....

avatar van FunkStarr
Een standaard (eind)jaren 80-actiefilmpje, welke nergens bijzonder is, maar ook niet echt vervelend. Ik vind het zo'n typisch filmpje wat tussen 2,5 en 3 ster inhangt. Maar omdat dit soort films al heel lang niet meer gemaakt worden krijgt hij van mij 3.

avatar van erik1677
Sommige actie-scenes zijn uiteraard geweldig, dat valt niet te ontkennen.
Daarom ook nog 2.5 ster.
Maar vaak vind ik de film, ook oervervelend eigenlijk.
En op het drammerige af.
Vroeger vond ik hem beduidend beter dan nu.

avatar van Number23
Wow lage beoordeling, dit vond ik altijd een film die ik keer op keer kon kijken.

avatar van Timothyvdmeer
zo vaak gezien maar blijft nergens hangen. Eigenlijk zegt dat al genoeg.
Misschien weer eens herzien. Ff lekker ouderwets.

Dick2008
Niet geschikt voor mensen die niet van propagandafilms houden of een anti-Amerikaanse houding hebben. De filmencyclopedie breekt de film ook af, maar gezeur.

Nooit eerder gezien, geen idee waarom. Het spreekt me eigenlijk ook niet aan, oorlog, gevechten..... En het is dat Charlie Sheen erin speelt anders had ik hem denk ik nog niet gezien. Best leuke acteur. Het heeft lang geduurd maar uiteindelijk toch nog wel wat goede films van hem weten te zien. Het is jammer dat hij privé zo'n aparte koers is gegaan terwijl hij in die films zo'n brave en moedige Amerikaan gaat spelen.

Onsamenhangende en rommelige verfilming over een speciale eenheid. De van tijd tot tijd lollige dialogen zijn misplaatst en de muziekkeuze is ook niet zo geslaagd. Er zitten wat mindere momenten in o.a. dat ze een tijdje verlof hebben. Charlie Sheen en Michael Biehn als een soort tegenstrijdige maten doen het goed. De actiescènes zijn allemaal toch spannend en vlot gefilmd. De laatste scène is wat al te onrealistisch, maar ach en de oorlogschaos zelf ziet er toch zeer goed uit. Verder ook mooi in beeld gebracht al die handelingen. Niks mis mee met deze inmiddels wat oudere actiefilm. 4.0