Carmen Miranda: Bananas Is My Business (1995)

Alternatieve titel: Bananas Is My Business

1 stem

Verenigd Koninkrijk / Brazilië / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Helena Solberg
met Cynthia Adler, Eric Barreto en Mario Cunha

Carmen Miranda, die werd ontdekt toen ze twintig was, liet als jonge zangeres niet alleen het bloed van haar Braziliaanse landgenoten sneller stromen, maar veroverde met haar exotische liedjes en dans ook Amerika. Met haar tropische, met fruit versierde hoeden, haar extravagante glitterjurken en haar overrompelende glimlach was deze in Portugal geboren en in Rio de Janeiro opgegroeide zangeres/danseres de personificatie van de flamboyante levensstijl, de sensualiteit en het temperament van het Latijns-Amerika van de jaren veertig.

avatar van kikondo
Wat een vrouw! Zo smaakvol tref je ze helaas maar zelden.

Jij hebt iets met bananen?

avatar van kikondo