Maigret Voit Rouge (1963)

Alternatieve titel: Maigret Sees Red

Frankrijk / Italië
Misdaad

geregisseerd door Gilles Grangier
met Jean Gabin, Françoise Fabian en Roland Armontel

Amerikaanse gangsters hebben in Parijs vanuit de auto een man neergeschoten, wiens lijk bij aankomst van de politie is verdwenen. Een getuige die een autonummerplaat heeft gezien is een belangrijke aanwijzing, en brengt Maigret (Jean Gabin) op het spoor van een barmeisje dat de bende verbergt.

avatar van Mac Hammer Fan
De Nederlandse titel bij de Benelux-release in de bioscoop was "Maigret barst van Woede".

ipman-99
"Maigret Voit Rouge." ... " !!!

Franse Maigret film (3-de deel met Gabin) !!! 'Maigret Voit Rouge' uit 1963 met Jean Gabin is heerlijke Maigret film ! Er vindt ditmaal een moord plaats, midden in de wijk Pigalle in Parijs. Er wordt al snel gedacht aan een afrekening tussen Amerikaanse gangsters. Zijn vriend Harry Mc Donald van de FBI waarschuwt Maigret ..., maar uiteraard is onze Commissaris vast besloten deze zaak tot een goed einde te brengen. Heerlijk toch ... dit soort genre films ! Ondertussen ook al begonnen met de serie met Bruno Cremer.