Slackers (2002)

Canada / Verenigde Staten

geregisseerd door Dewey Nicks
met Devon Sawa, Jason Schwartzman en James King

Dave, Sam en Jeff staan op het punt om af te studeren op de Holden Universiteit, door middel van veel liegen en valsspelen. De drie kamergenoten zijn er trots op dat ze zich door vier jaar studie hebben weten te werken, maar tijdens hun laatste tentamenperiode staan ze op het punt om gepakt te worden.

Hankieh
Had deze film blijkbaar al gezien.

avatar van HarmJanStegenga
Een paar leuke momenten kunnen de film niet redden. Jason Schwartzman heeft me een paar keer aan het lachen kunnen maken, maar hij was over het algemeen behoorlijk irritant. Jaime King is toch wel een mooie meid, maar kan echt niet overtuigen net als Devon Sawa. Beiden spelen behoorlijk zwak, produceren matige en ongeloofwaardige dialogen en het einde tussen die twee was om niet goed van te worden. Echt drama, maarjah. Opzich heb ik me redelijk vermaakt, maar een voldoende is de film niet waard.

* *

avatar van brabusRUS
Deze film had ik ooit een keer gezien. Gisteren maar een keer herzien.
Ik vond Devon Sawa een erg slechte acteur. Kon absoluut niet acteren en was vreselijk irritant.

4/10

avatar van dualcia
Hihi, dit is zo'n kutfilm dat ik hem echt extreem cool vind ;D
Het is gewoon wel een leuk high school verhaaltje wat nergens op slaat.
Maar sommige dingen waren wel grappig, zoals Jeff met zijn lul in die sok en zijn "Tante in Marokko", ik heb me kapot gelachen
Ik vond het gewoon een leuke film ja Maar het verhaal was wel kut Maar de jongens waren wel knap. Die Ethan is wel een eng mannetje..
En ik heb gelachen, dus het was voor mij een geslaagde film.
3.5/5

Een soort film die we vaker gezien hebben een domme high schoolfilm. Alleen de vraag is dan weer altijd hoeveel van die flauwe grappen vind je deze keer leuk? Het viel bij deze film allemaal wal mee al zal zo soort film nooit een voldoende halen. Beeldkwaliteit en geluid op dvd is wel in orde. Maar ik kom niet hoger dan 2*.

avatar van cynta
Erg flauwe, voorspelbare film. had moeite om hem af te kijken.

SRS
Wat een ontiegelijke slechte film zeg. Dat men dit heeft durven maken.

Zeer matige comedy.

Weinig leuke grappen, matig verhaal. Einde is ontzettend voorspelbaar.

Op dvd-hoesjes wordt door dit soort films veel gerefereerd aan American Pie (''in de stijl van American Pie'' en ''A clever mix between American Pie and Ferris Bueller's day off'') maar vrijwel geen enkele film weet dat niveau te halen. Deze ook niet.

2*.

De zoveelste in het highschool-teenpic rijtje, maar ze blijven enorm vermakelijk. Qua verhaal wijkt dit niet heel veel af van de standaard films binnen dit genre, maar vooral qua absurde humor verraste de film menigmaal.

Ik hoop nog altijd op een sterke Nederlandse variant...

avatar van wwelover
Aardige film, niet veel nieuws en weinig speciaals aan. Toch leuk voor een keertje, het concept had leuker uitgewerkt kunnen worden. En voor een film uit 2001 zag hij er nogal oud uit. Ook erg jammer van het eind, weer typisch zo'n cliché speech waar ik van moet kotsen.

Cast is wel geinig, niet echt speciaal behalve Jason Segel, erg geinige gast. Grappig om hem hier in te zien. Schwartzman was gewoon erg slecht. Hadden ze wel een betere voor kunnen casten.

Nomak
Erg slechte tienerfilm met bijzonder irritante personages die me geen moment aan het lachen wisten te brengen. Die ziekelijke stalker was nog het ergst van allemaal, maar ook de rest was dus niet veel beter. Jammer dat ik weer mijn tijd heb verspild aan dit soort bagger.

avatar van Ducoz
Die instrumentale versie van baba O'riley maakt het echt af aan het begin!

Maar wat is die Ethan irritant zeg, jesus

avatar van Spetie
Een typische tienerkomedie, zoals er in de periode na American Pie diversen van gemaakt zijn.

Qua verhaal en personages is het allemaal ontzettend standaard, maar een aantal leuke grappen en het luchtige sfeertje zorgen ervoor dat de film zijn leuke momenten kent en verder behoorlijk onderhoudend is. Schwartzman heeft een aantal leuke scenes, maar als geheel is het allemaal net te zwak om echt te overtuigen. Toch is het zeker niet de slechtste film in het genre.

avatar van Daan258
Aardige comedy.
Verhaal was niet al te boeiend maar hier en daar wel een aantal leuke scene's waardoor de film nog wel vermakelijk is om naar te kijken, maar verder niet veel bijzonders.