Slackers (2002)

Canada / Verenigde Staten

geregisseerd door Dewey Nicks
met Devon Sawa, Jason Schwartzman en James King

Dave, Sam en Jeff staan op het punt om af te studeren op de Holden Universiteit, door middel van veel liegen en valsspelen. De drie kamergenoten zijn er trots op dat ze zich door vier jaar studie hebben weten te werken, maar tijdens hun laatste tentamenperiode staan ze op het punt om gepakt te worden.

don-the-jeweler
tsja het is wel een aardige film maar echt als je niks anders te kijken hebt.
er zitten wel een paar glimlach opwekkende grappen in maar voor de rest is het gewoon een standaard american high school/collega film.
ach je bent gewoon weer 1 uur 24 min van de straat moet je maar denken.

ik geef hem een 6 uit 10, oftewel 3 sterren.

Vond het een copie van Not Another Teen Movie, bijna hetzelfde verhaal. Maar deze vond ik wel grappiger.
Geef hem 2 sterren.........

avatar van Macmanus
weer zo een film.
Kunnen ze daar nou niet eens mee ophouden.

avatar van Pugsley
Uhm, releasedatum van verhuur moet 5 december zijn, ff voor de goede orde...

Okidoki

avatar van J.@.K
Ben in dit geval toch geneigd 5 november aan te houden. Video.nl geeft wel 5 december aan, maar verschillende videotheken houden het op 5 november. Zie 1, 2, 3 en 4.:)

avatar van NERD
Vanaf 5 november te huur

Volgens de Filmkeuze.nl nieuwsbrief moet ie zelfs nog in de bioscoop komen

Volgens Dutch FilmWorks, de Cinematheek nieuwsbrief en video.nl kloppen deze gegevens. Filmkeuze.nl zit er dan naast.

Tja wat zullen we hiervan zeggen...

Het begint allemaal vrij flauw en zitten een hoop van die wazige momenten in.

Als je eenmaal na drie kwartier in her verhaal zit gaat het op zich nog wel ,is ie enigzins de moeite waard .

Maar eeen aanrader is het zeker niet !

Krappe 2 sterren geef ik 'm.

Slechte film. Kon er af en toe wel om lachen, maar dat was meer omdat ie zo triest is. Alleen dat stukje van "no not my mom" is cool!

avatar van DiKKe_OsCaR
Érg leuke tienerfilm. Snap niet dat sommige zo negatief over deze film zijn. Zitten érg leuke en veel grappige stukken in. Erg mooi meisje ook trouwens .
Dikke 3,5 sterren.

avatar van John Doe
Die nerd/psychopaat komt mij onrealistisch over, maar dat maakt het lekker ziek. 1,5*, als je al dit soort films hebt gezien, is het niet de moeite waard.

avatar van WB
WB
Na de American Pie reeks, is deze film een slap aftreksel, maar toch nog wel een beetje grappig! Heb een paar keer kunnen lachen, en dat zorgt ervoor dat ik de film nog wel een 6je kan geven! Wel grappig uitgewerkt, dat ze aant begin zo'n examen jatten
3 sterren...

avatar van as
as
erg triest.

avatar van Jorick
Matige tienerfilm, maar hier en daar toch wat grappige momenten. 2*

avatar van J.Bell
Zo nu en dan wel grappig, die ene irritante gozer (ik ben zijn naam ff kwijt en ik heb de film afgelopen zaterdag nog gezien), die was wel lachen...

voor de rest niet echt dat ik zeg wow... wel leuk voor tussendoor.

avatar van ChielB
Gewoon lekker foute teen-comedy.
Nergens voor nodig om deze te vergelijken met American Pie e.d. aangezien het totaal niets met elkaar te maken heeft.
Bevat wel alle fijne clichés uit het genre, maar dat hoort er bij. Veel foute humor....

Drank en chips erbij en je hebt een prima avond!

avatar van mikoz
Slechte tiener film , heb ze toch een stuk beter gezien.
Bovendien had de film ook geen greintje humor.

1.5 *

avatar van otherfool
Dolkomische college-film met een uitblinkende Schwartzman, die ik (als 1 van de weinige) in Rushmore bloedirritant (op een foute manier) vond. Hier is hij nog steeds bloedirritant, maar dan precies goed! Het verhaaltje mag verder eigenlijk geen naam hebben, maar is erg vermakelijk.

3,5*, met name voor Schwartzman en een paar zeer geslaagde grappen.

avatar van Niqk
leuke doordachte humor, vooral het liedje '3, the magical number' vond ik een leuke scene.

avatar van stowa
niet echt geslaagde high-school comedy, met een paar leuke momenten maar voor de rest was het niet echt veel soeps...

* ster

avatar van donnie darko
Vandaag op kanaaltwee. Ik ga hem denk ik eens kijken. Heb wel zin in hersenloos vermaak.

avatar van Hilarious
Deze film was beter dan ik verwacht had. Hij was heel vermakelijk. Er zitten leuke scenes in. Misschien wel een standaard High School filmpje, maar wel één van de betere die ik de laatste tijd gezien heb.

Wel aardige film. echt niet veel bijzonders. Die irritante nerd was helaas helemaal niet overtuigend!
Wel erg leuk was dat Cameron Diaz nog even in beeld kwam. Erg grappige scene. Aan het eind van de aftiteling laten ze nog een "blooper" zien van deze scene.

jaapslaap schreef:
Geef hem 2 sterren.........

Hoezo kopie? enige overeenkomst is dat het een amerikaanse tienerkomedie is met wat stereotypetjes.

not another teen movie is gewoon een parodie op dit soort films. met nog lompere humor.

Ik vond dit maar een slap filmpje, heb hem uit een bartsmit bak gevist (5 films voor 5 euro) maar vond er weinig aan. Had gehoopt op een american pie achtig filmpje, maar het was niets meer dan matige voorspelbare komedie die een enkele keer grappig werd en met uiteraard een moralistische verhaallijn.

2 ster

En inderdaad zoals hier boven genoemd; die zogenaamde nerd overtuigde helemaal niet. Daarintegen die 3 fraudeurs vond ik wel tof.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk wegkijk filmpje en voor 1 euro zeker geen miskoop.
Verhaal is erg standaard en erg simpel.. maar is wel leuk uitgevoerd..
Leuke humor.. waar ik zeker ookwel een paar keer om moest lachen,,
Een film die zeker het gemiddelde verdiend! 3 sterren

avatar van Ajax&Litmanen1
Geinige highschool komedie wat draait over het frauderen. Welke scholier denkt daar soms niet aan?

Ik vond hem wel vermakelijk. Wel jammer dat het einde weer wat moralistisch was...

vette film voor gewoon eens te kijken en te vergeten. heb hem gekocht voor maar 1 euro

vooral die roste kerel is echt zalig
alleen zou het leuker zijn moest die romantische en moraliserende zever eruit gelaten zijn, maar toch blijft het grappig.

Hankieh
Is dit niet die film dat ze aan het eind als nog de school niet halen maar dat ze de diploma's kopiëren?

Werd echt maf van dat gezang de hele tijd..

2*, meer kan ik er niet van maken