Dove Si Spara Di Più (1969)

Alternatieve titels: La Furia de Johnny Kid | Fury of Johnny Kid | Ultimate Gunfighter

Italië / Spanje
Western

geregisseerd door Gianni Puccini
met Peter Lee Lawrence, Cristina Galbó en Paul Naschy

Twee families zijn altijd in oorlog geweest met elkaar. Als de dochter van de familie Campos en de zoon van de familie Mounter op elkaar verliefd worden, laait het vuur nog verder op.

avatar van Quentin
Deze Spaghetti variant op Romeo en Julia verschijnt op 5 december bij KOCH onder de titel 'Glut der Sonne'. Met featurette, originele geluidsband en 16:9 beeld.

avatar van thunderball
Deze zojuist zitten kijken op een Amerikaanse R1 dvd (Wild East) in het Engels.

Deze Spaghetti western is losjes gebaseerd op Shakespeares "Romeo and Juliet" en weet dit aardig naar het grote scherm te vertalen.
We zien Lawrence in een vroege rol en hier is hij nog niet zo pedant als in latere rollen. Hij vormt een aardig liefdespaar met de prachtige Galbó.

Wat wel zonde is, aan deze western versie van het beroemde verhaal, is dat van het tragische einde van het oorspronkelijke bronmateriaal niet veel over blijft en we hiervoor in de plaats een groot treffen en daardoor ontstaan van een bloedbad zien, tussen beide rivaliserende families, waarbij de dood -letterlijk- om de hoek komt kijken.

Niet slecht, maar er had toch net nog wat meer in kunnen zitten.

Een zesje, ofwel drie sterren.