Tom & Thomas (2002)

Nederland / Verenigd Koninkrijk
Familie / Avontuur

geregisseerd door Esmé Lammers
met Aaron Johnson, Sean Bean en Derek de Lint

Ondanks dat ze in verschillende omgevingen opgegroeid zijn, zonder elkaar echt te kennen, hebben de 9-jarige jongens Tom en Thomas altijd wel vermoedens gehad over elkaars bestaan. Wanneer ze elkaar eindelijk ontmoeten is Tom op de vlucht voor een paar kindersmokkelaars, die Thomas voor Tom aanzien en hem proberen het land uit te smokkelen via een vliegtuig. Tom doet er alles aan om zich weer te herenigen met Thomas.

avatar van 606
leuke familie film en goed geacteerd

3 sterren

avatar van valerio2003
een hele leuke familie film inderdaad.ik geef het 3,5*

avatar van jumpstylemovie
toen die tijd was het nog kiezen tussen pietje bell en deze.
( pietje bell dus) vond er niet veel aan.
1.5***

avatar van Lui
Lui
ik kan mij herrineren dat ik deze film (volgens mij) in de bios heb gezien, vond er niet zo veel aan

robertus65
Het zal voor kinderen wel erg spannend zijn, maar voor mij dus te kinderachtig. De nasynchronisatie vind ik een flop, als je Peter Blok en Monique van der Ven kent en je ziet hele andere acteurs, ja dan houd het voor mij snel op.

avatar van Cole-
voor kinderen een zeer leuke en spannende film

avatar van flipflop
Ik heb slechte herinneringen aan deze film. Ik zag hem toen ik rond de 5 jaar was, en herinner me een scene met een of andere griezelige vent die een van de jochies zijn rug liet zien; die vol met littekens zat. Destijds heeft dat best veel impact op me gehad. Wel grappig dat een van de jongentjes nu vooral bekend is door Kick-Ass.

avatar van Quentin
Nu in het VK op DVD onder de titel 'The Christmas Twins'

avatar van Phantasm
Erg leuke film , goed geacteerd, mooi in elkaar gezet.

avatar van tommykonijn
Warme, sfeervolle film. Ik heb hem ergens midden in de afgelopen week voor 3/4 gezien en kon hem wegens allerlei toestanden pas gisteravond afkijken. De film kent een leuke verhaallijn. Het begint allemaal niet zo heel erg interessant maar dat wordt het wel naarmate de film vordert. Ook zag de film er heel anders uit dan dat ik dacht. Ik dacht dat het een beetje een psychische film zou zijn (zo maakte ik uit de inhoud van mijn hoesje op) maar dat was het zeker niet. Deze is eigenlijk gewoon geschikt als familiefilm. Het acteerwerk was goed en er zitten eigenlijk geen vervelende scenes in de film. De 'vriendschap' tussen Tom en Thomas wordt ook op een leuke manier weergegeven. Erg leuk om te zien, zeker zo rond deze tijd nu het weer langzaam richting Kerstmis gaat. Totaal niet wat ik ervan verwachte, maar het pakte wel goed uit!