The Legend of Billie Jean (1985)

Actie / Drama

geregisseerd door Matthew Robbins
met Helen Slater, Keith Gordon en Christian Slater

De 17-jarige Texaanse tiener Billie Jean Davy is op zoek naar gerechtigheid. Enkele lokale jongens hebben de scooter van haar broer beschadigd en wanneer ze een schadevergoeding gaat vragen aan de vader van één van de jongens weigert deze te betalen. Al gauw wordt Billie Jean en haar strijd een legende, ook al wordt ze op de hielen gezeten door de lokale autoriteiten.

Amusante actiekomedie, die van lieverlee stoom verliest. Het lijkt erop dat naar het einde toe de ideeën een beetje op waren. Maar over het algemeen genomen best een geinige film.