• 10.980 nieuwsartikelen
  • 9.002.161 stemmen

Pembalasan Ratu Pantai Selatan (1988)

Actie / Drama | 82 minuten

Genre: Actie / Drama

Alternatieve titels: Lady Terminator / Nasty Hunter / The Revenge of the South Seas Queen

Oorsprong: Indonesië

Geregisseerd door: H. Tjut Djalil.

Met onder meer: Barbara Anne Constable, Christopher J. Hart en Claudia Angelique Rademaker

Gesproken taal: Indonesisch

Plot Pembalasan Ratu Pantai Selatan

"She Mates... Then She Terminates"

Een jonge studente antropologie wordt het slachtoffer van de geest van een kwade koningin uit de oudheid. Door bezit te nemen van haar lichaam is zij weer in staat om er flink op los te moorden.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van damon

damon

Een horror/Terminator rip-off film uit de Indonesische keuken. Tis gewoon een leuke film met grappige effecten en warrige dialogen. Echt exploitation dus een aanrader voor de cultliefhebber 3,5*

avatar van ToNe

ToNe

Elke keer als Alien vs Predator weer in de updatelijst verschijnt, verbaast het mij dat dit wanprodukt positieve berichten en waarderingen weet te krijgen.

Mijn afkeer dan weer niet zo erg als ik het vergelijk met bv. de anti-geluiden die aanwezig zijn bij The Butterfly Effect en Saw, om een paar te noemen, maar AvP triggert wel een schoolbord-nagelkrabbende irritatie op.

Dat AvP een slechte uitvoering van een formule is dat 'gered' wordt door de franchise waar het op gebaseerd is, bewijst deze obscure Indonesiche rip-off van The Terminator, waar niemand zal twijfelen dat het van een bedroevend niveau is en het 'foute' factor de film niet redt. Een goede 'foute' film werkt op de lachspieren. Een 'foute' film die op alle fronten slecht is, werkt alleen op de irritatie- en toleratiegrens.

Ik dwaal af. Lady Terminator mixt de high-tech verhaallijn van The Terminator (een überwezen die in de toekomst toeslaat) met wortels uit folklore. Legende wil, dat een onverzadigbare heks wordt overmeesterd door haar 100ste minnaar en zij zijn kleindochter vervloekt. Enter The Terminator.

Tussen inleiding en ontknoping belanden de karakters in situaties waarin ze de schaduwfiguren vormen in de helderheid van explosies. Bijna gelijkwaardig aan AvP.

Hebben we dan met AvP, een soortgelijke film voor deze generatie? Geheel gecamoufleerd in de update van technologie en het gebruik van gevestigde iconen.

Lady Terminator is imo dan ook een AvP zonder de bovengenoemde 'garanties', en waarschijnlijk zelfs de betere film, als je de veelgebruikte retoriek van 'goed gedaan voor die tijd ' zou omkeren tov. AvP.

Zo, dat lucht op.

avatar van YuLaw16

YuLaw16

Een hele aardige actie film. Ben het ook compleet niet eens met de bovenstaandse recensie omdat je 1) dit een cult film is en het ook als cult film bedoeld is en 2) deze film gewoon goede actie kent. Het kan zich meten met elke andere actie film uit die periode. Barbara Anne Constable levert puik werk en is ontzettend knap. 2.5

avatar van stephan73

stephan73

Tijdens een twee-daags pulp marathon gezien, samen met FatMike, Diehardwillis en Bladonis.

Voor mij persoonlijk was dit de topper van dat weekend. Een Indonesische rip-off van de Terminator, gemengt met folklore en fantasy elementen. Qua geweld overstijgt deze rip-off het origineel, want ik kan me niet herinneren dat Schwarzenegger zijn (mannelijke) slachtoffers doodde met een mitrailleur salvo in het kruis.

De dialogen zijn fantastisch en de effecten zien er enorm tof uit.

Een heerlijke pulpfilm!

avatar van Die Hard,Willis

Die Hard,Willis

Was inderdaad de topper, heerlijke Indonesische verbetering (vind rip-off zo neerbuigend ) van The Terminator. Zij is toch vele malen leuker om te zien dan Arnold, en de film is een stuk actievoller. Heerlijke film!

avatar van bladonis

bladonis

Eigenlijk jammer dat we dit Indonesische meesterwerkje als eerste hadden gekeken. Dit had zo'n geweldige climax geweest van een overigens heel geslaagde marathon.

Vergeet Schwarzenegger, Barbara Anne Constable is de wreedste, coolste, geilste unstoppable killing machine EVER!!!! Waarom, WAAROM hebben ze haar niet gecast als Terminator 3????!!!!!!

Knap zijn de shots van de 'originele' Terminator naadloos geïntegreerd in dit met folklore, fantasy en magie doorspekte Indoscifantasyhorroraction verhaal! Deze film heeft MEER bloed, MEER humor, MEER cheese, MEER achtervolgingen en zéér zeker MÉÉR bullets to the balls dan dat dingetje van Cameron.

Eén van de leukste scénes was de 'Give me your jacket, your pants and your motorcycle' scène. Eerst staat een dronken punk een minuut lang een wedstrijdje hoogpissen te doen met zichzelf, hij en zijn mede-punks constant hysterisch lachend. Hij stond echt zeker een minuut lang in n grote boog van zich af te pissen!! Dát was al hilarisch! Hoe ze echter het jack en de -in dit geval- auto van de punks krijgt, zo heb ik het de Schwarz in ieder geval NIET zien doen! Breekt Arnie de nozems dom grijnzend doormidden, Lady Termie rampetampt ze dood, tot het bloed -het hunne, NIET het háre!- in ieders gezicht spuit! En als ze eentje die treatment geeft, is ze wel zo sportief om de ander nét zó bruut te nemen! What a way to go!!!

ik heb, ook hierboven door Stephan73 aangehaald, nog nóóit zoveel kogels op kruizen afgeschoten zien worden dan in deze film! Het is een slechte dag om een bal te zijn als Lady Terminator in de buurt is!! Ze schiet niet alleen gericht op kruishoogte, ze leegt haar M16 ook op het arme ding, one crotch at a time!!! Zit er een boodschap in? Misschien is de regisseur een rabiate feminist. Feit is, ik had de halve film een plaatsvervangende pijnlijke grimas op m'n gezicht.
Beste -insult to injury-moment: Lady Terminator schiet haar geweer (had ze toen de M16 al, of Uzi'de ze deze tot poep?) verrassend leeg niet op het kruis, maar de BORST van een man. En het moment dat ze over het nog warme lijk heenstapt geeft ze hem een korte, venijnige en welgemikte kick met de punt van haar schoen recht in z'n net dode zak. Tranen in m'n ogen, en NIET van het lachen!!!

Briljante Indonesische interpretatie zoals Terminator had kunnen en misschien wel MOETEN zijn!

Mooiste quote:

I'm NOT a lady, I'm an ANTHROPOLOGIST!!

Voor de mooiste dame met ballen die ze d'r bij iedereen graag en met plezier afschiet, 4,5 lekgeschoten sterren!

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Briljante tagline.

avatar van djelle

djelle

Neem de bouillon van The Terminator, zwier het in de blender met wat mythische fantasy, platte seks en een sexy Marie vinck look-a-like met machinegeweren en je hebt Lady Terminator. Geef toe, wie wil dat nu niet zien?

De sexy look-a-like heet Tania Wilson in de film, en zij wordt jammerlijk genoeg bezeten door een vaginale infectie. Ofwel de geest van een boze koningin uit de oudheid in de vorm van een soort paling-achtig iets, weet zich in haar poes te wringen omdat ze in boeken neust die ze beter had laten liggen. Via Tania’s ingepalmde en versterkte lichaam kan de teef opnieuw op moordpad gaan, met als hoofddoelwit een verre achterkleindochter van de man die haar destijds had verbannen.

Dat alleen al klinkt veel aannemelijker dan een robot uit de toekomst die naar het verleden wordt gestuurd om een baarmoeder te vernietigen natuurlijk. Resultaat: De Terminator met tieten, en heel wat bloedvergieten (kijk, het rijmt zelfs).

En neem dat tieten en bloedvergieten maar serieus, want net als de boze koningin uit de jaren stillekes verleidt zij ook nu weer mannen tot geslachtsgemeenschap om daarna bloedfonteintjes uit hun broek te toveren omdat ze niet bevredigd wordt (ja, de genitaliteit euh, genialiteit is ongelofelijk). Bovendien heeft ze nu dus een machinegun, waarmee ze graag op openbare plaatsen haar dodencijfer wat opkrikt. Om maar nog te zwijgen over haar neiging om bij de mannen uitbundig op het kruis te mikken! De hilarisch onderhoudende mix van bloed, seks en kogels is zo frappant dat The Terminator van Cameron hierbij wel lijkt op Alice in Wonderland.

Kortom bijzonder entertainend foute cinema dus, hier en daar leuk bedacht maar niet te vergeten ook visueel best wel sfeervol gebracht. Vooral enkele scheve kaders, een treffende score en doordacht gebruik van de rookmachine missen hun effect niet. De beginshots alleen al van het mysterieuze kasteel en geslowmotioniseerde reuzengolven op dreigende muziek is knap gedaan. En dan hoor je ook nog plots een intimiderende voice over. “Sometimes the past should be left a memory”. Huh? Wow, dit gaat een waanzinnige prent worden. En dat werd het ook.

Indo-trash op zijn best.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Amazing, violent and sex-filled." ... " !!!

Fantastische Sf-Actie !!! Een Indonesische rip-off van de "Terminator" !

Barbara Anne Constable is echt geweldig !

Ongelooflijk hoe ze haar tegenstanders meestal afschiet ..., door op hun kruis te mikken !

Briljante Indonesische interpretatie van "Terminator" met heel veel bloed !

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Herladen is voor mietjes!

Fantastisch! Had hem al heel lang klaarliggen, maar nooit echt met de verwachting gezeten dat dit wel eens een verborgen pareltje kan zijn. Boy was I wrong. Met name het spectaculaire slot van de film is de kers op de pulptaart. Met dialogen die The Room (2003) doet lijken op een Oscar-waardige film Djalil's werk is allemaal door Mondo Macabro uitgegeven, maar niet altijd even makkelijk (of voor een normale prijs) te verkrijgen. Leák (1981) en Dangerous Seductress (1992) liggen in ieder geval klaar. Can't wait!

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Mocht 'Leák'/'Mystics in Bali' (1981) te weinig vrouwelijke rondingen hebben voor een echte cult-klassieker, dan voorziet 'Lady Terminator' (1988) van H. Tjut Djalil in ieder geval een stuk meer in functieloos naakt. Het is een beetje een trashy rip-off van Amerikaanse genreklassiekers als 'Robo Cop' (1987) of 'The Terminator' (1984), maar dan met Indonesische folklore en een hilarisch slechte dubbing. Maar ergens doet deze titel het niet helemaal voor mij. De actiescènes zijn stiekem best in orde, met grootschalige shoot-outs, redelijke car chases en een flinke dot eighties cheesiness. Het had bijna een Amerikaanse productie uit die tijdsperiode kunnen zijn, terwijl 'Leák' nu juist zo amusant is omdat het nergens mee valt te vergelijken. Al moet ik zeggen dat er ook hier scènes tussen zitten die zo vreemd en psychedelisch zijn, dat ze op de lachspieren werken.

avatar van klara

klara

• 20367 stemmen

Met een beetje slechte wil zou je films als deze als pulp kunnen afdoen. Low budget, is ook mijn

onmiddellijke indruk. Het acteerwerk is over de gehele linie ook kenmerkend van een belabberd

niveau. De acteurs die met expressieloze gezichten en een monotone intonatie de verplichte teksten oplepelen.

Maar visueel mag de film er wezen. Dat is het leuke, en ook charmante, aan deze film. Creatief

alles uit de kast. Ik was in ieder geval aangenaam verrast.

avatar van Basto

Basto

Volop actie, seks en onzin!

Idiote C-cinema van het beste soort. Uiterst vermakelijke troep.

Dvd van Mondo Macabro is geen hoogvlieger, maar kan er wel mee door.

avatar van skinny_tie

skinny_tie

24 september in Kino Rotterdam van 35mm (Ze doen ook Terminator en Terminator 2, maar da's bijzaak).