Lightning Jack (1994)

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Western

geregisseerd door Simon Wincer
met Paul Hogan, Cuba Gooding Jr. en Beverly D'Angelo

Lightning Jack was de scherpschutter in de Young-bende en de enige die kon ontkomen toen de bende werd neergeschoten. Nu zal hij in zijn eentje banken moeten beroven, maar al snel krijgt hij hulp van een stomme zwarte winkelbediende die nog veel moet leren. Zijn grote droom is om een respectabele krantenkop te halen.

Wel vermakelijk maar niet echt heel erg goed ofzo.

Maar wel heel erg grappig

avatar van SuperSideSwipe
Ik heb wel regelmatig een lach op mijn gezicht gehad. Vond het duo Hogan en Goodign Jr. erg geslaagd. Hogans rol deed me een beetje denken aan Lucky Luke, zeer vaardig maar erg ongeconcentreerd. Gooding Jr. lijd probeert hem een beetje in goede banen te lijden alleen lukt dat niet echt gezien hij niet kan praten.