Killing Me Softly (2002)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Drama

geregisseerd door Kaige Chen
met Heather Graham, Joseph Fiennes en Natascha McElhone

Een wetenschapper uit Londen besluit haar comfortabele maar saaie relatie met haar vriendje te beëindigen wanneer ze een gevaarlijke en obsessieve band met een mysterieuze bergbeklimmer aangaat. Hij blijkt enkele geheimen met zich mee te dragen. Naar het gelijknamige boek van het schrijversduo Nicci French.

avatar van lee webber
Zeer leuke triller
je moet er van houden

avatar van daxclusive
Best een zeer boeiende film, een vleugje erotiek, spanning en tegelijkertijd ook een vleugje drama, maken de film eigenlijk wel zo goed als af. Complimenten voor het acteerwerk van Heather Graham en Joseph Fiennes, die spelen een belangrijke rol in de film en maken het dan ook tot op de puntjes spannend genoeg. Een vermakelijke film, voor een saaie zaterdagavond. 3*

avatar van jippie2010
een redelijke rtl8-film 2.0

avatar van Pkunk
Mary_Shaw schreef:

kan iemand me zeggen hoe het boek eindigd

hij heeft de moorden gepleegd i.p.v. z'n zus en pleegt op het laatst zelfmoord

Nou ja.....ik bleef maar kijken omdat ik toch al zat te kijken. Er werd best aardig in geacteerd....maar het kon me me allemaal maar matig boeien. Ik dacht te vaak "oh, de muziek wordt 'enger' dus er komt weer wat...."...ach, ik heb me niet verveeld maar dat is dan ook alles.

Verder spookte de eerder op Canvas bekeken Boy A nog door mijn hoofd....

Deze film heb ik gekeken naar aanleiding van het boek, dat ik geweldig vond. De film stelde me erg teleur. Het hele verhaal is zowat veranderd en ik kon er weinig van het boek in terug vinden. Veel dingen waren ook niet genoeg uitgediept waardoor het hele verhaal wat onduidelijk werd. Veel belangrijke karakters komen niet terug in de film. Ook vond ik de cast, op Joseph Fiennes na, erg matig. Een onvoldoende dus

avatar van Atheistus
Sluit aan bij de boeken van French. Zeer voorspelbaar.

avatar van Aapje81
De cast en het verhaaltje ziet er op papier erg goed uit maar in de praktijk valt dat nogal tegen. Zowel Graham als Fiennes zijn in mijn beleving meer geschikt voor komische rollen en daardoor kwam veel nogal geforceerd over. Fiennes maakt zich regelmatig schuldig aan overacteren en Graham is aandoenlijk en leuk om te zien maar is niet overtuigend.

Een van mijn favoriete actrices Natascha McElhone doet het zeker niet onaardig maar krijgt veel te weinig ruimte om hier iets goeds van te maken.

Verder was het scenario ontzettend voorspelbaar en was de spanning ver te zoeken. Pakweg het eerste half uur was redelijk aangenaam maar daarna zakt de film weg tot een bedenkelijk niveau.

Matig.

avatar van .Fee.
Deze film doet echt af aan het boek. Hadden ze nooit dezelfde naam mogen geven. Echt heel erg jammer.

avatar van Argyle
Best een saaie film. 2 sterren voor de erotiek scenes.

avatar van K. V.
'k had deze liggen en nu toch maar eens geprobeerd. 'k wist niet echt wat te verwachten, maar vond het geen slechte film. De cast deed het prima en kwam wel overtuigend over.
Verder was het verhaal wel mysterieus genoeg om tot het einde te boeien.
Tja, prima kijkvoer, 'k heb het me alvast niet beklaagd.

avatar van Onceuponanytime
Knappe verschijning van Heather Graham ! De film creëert aanvankelijk degelijke spanning, maar naar het einde toe verloopt het helaas ondermaats.

avatar van IH88
“Sometimes I feel like I don't know you.”

Matig. Killing Me Softly wil graag seks en sensualiteit uitstralen, maar het resultaat is een wat suffe romance tussen Fiennes en Graham. Vooral Fiennes is matig bezig. Graham is wel aardig, maar krijgt te weinig ruimte om iets van haar personage te maken. In het tweede gedeelte wordt het meer een thriller, en de spanning wordt opgevoerd. Zonder succes, want de personages zijn vooral vervelend en je hebt nergens het idee dat Graham ook maar één moment gevaar loopt. De twist op het laatst zie je van ver aankomen. Gelukkig wordt het allemaal nog wel redelijk geloofwaardig gebracht, en echt uit de bocht vliegen doet deze kleurloze thriller niet.