RRRrrrr!!! (2004)

Frankrijk

geregisseerd door Alain Chabat
met Marina Foïs, Gérard Depardieu en Damien Jouillerot

35 000 jaar geleden leefden twee stammen vredig naast elkaar...maar die vrede hing vaak aan een zijden draadje.In de stam van de Propere Haren ging het leven z'n gangetje. Zij hielden de geheime formule van shampoo krampachtig voor zichzelf, tot grote ergernis van de stam van de Vette Haren... Het stamhoofd van de Vette Haren besliste om een spion te sturen naar de rivaliserende stam om de shampooformule te stelen. Maar er gebeurde nog iets veel erger dat het leven van de Propere Haren op z'n kop zette: voor het eerst in de geschiedenis der mensheid werd een misdaad gepleegd. Hoe zouden ze de dader vinden? In de tijd van de mammoeten start het eerste gerechtelijk onderzoek uit de geschiedenis.

Goodfella schreef:

Franstalige variant op Scary Movie in de prehistorie. En dat draait dan in de Nederlandse filmhuizen, haha. Bij deze nomineer ik RRRrrr!!! nu alvast voor de slechtst bezochte film van 2004. Niet dat die andere films uit de "Tour de France" van A-Film erg sterk zijn, maar dit is toch wel een erg bizarre keuze.

scary movie is een heel andere genre en de fransen willen al helemaal niks met de amerikanen te maken hebben.

smaken verschillen vooral bij zo'n humor film als deze..
ik hou absoluut niet van franstalig maar vond deze echt leuk..
zeker orgineel maar je moet beetje liefhebber zijn van erg flauwe humor.

Sinds dat ie uit is kijk ik hem zekers 1 x per half jaar en hij blijft gRRRrrrrappig

avatar van Pazmaster
Deze film doet denken aan de film Caveman uit 1981. Alleen is die film wel leuker dan deze. Toen deze film (RRRrrr!!!) begon dacht ik dat dit ook weer zo`n hilarische film zou zijn (ik hou wel van die flauwe humor). Het begint ook wel leuk maar later worden de grappen steeds herhaald en worden de grappen ook steeds slechter, zodanig dat het zelfs een beetje gaat irriteren. Dan vind ik Caveman toch een stuk leuker. 2 sterren

avatar van Ditchthejunk
Ik ken deze film al heel lang. Voor de eerste keer gezien in de bios toen hij net uitwas, alleen sprak ik toen nog geen Frans. Toen vond ik er ook niks aan. Nu, zon 10 jaar later? spreek ik de taal vloeiend en begrijp ik alle grappen, inclusief de rijkelijk aanwezige woordgrappen en vind ik de film hilarisch. (Bichevolley, oftewel hertvolley ipv beachvolley, l'âge de Pierre, dus iedereen heet Pierre, en wat meer ingewikkelde woordgrappen zoals "qu'est-ce que vous fêtez? Non, non, c'est qu'est-ce que vous faites!"

Hij is onder de Fransen ook geliefd. Ga eens naar een festival in Frankrijk, gegarandeerd dat er iemand roept: "ca va être tout noir!" en gegarandeerd dat er iemand terugroept "ta gueule!!"

Beetje rommelige film die het moet hebben van de humor, maar ik vind 'm in zijn soort briljant. Toch blijft er een vermoeden hangen dat wanneer al deze bekende acteurs er niet in hadden gezeten (stuk voor stuk Franse topacteurs en cabaretiers), de film hoogstwaarschijnlijk zwaar bagger was geweest.