Medicine Man (1992)

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door John McTiernan
met Sean Connery, Lorraine Bracco en José Wilker

Een blanke dokter - wonende in een Indianen gemeenschap als medicijnman in het regenwoud - slaagt er in een medicijn te maken tegen kanker. Hij vraagt dan ook dringend versterking aan zijn opdrachtgevers en krijgt die ook in de vorm van een vrouwelijke botanica om een onbekend element in zijn medicijn tegen kanker te analyseren. De tijd dringt want het regenwoud wordt met de minuut uitgedund en verwoest daarbij belangrijk materiaal om het serum tegen kanker te maken.

BS
tijdje geleden nog gezien.Ik vind dit ook weer een goede van Sean.
Erg goed gespeeld,spannend en meeslepend.goede balands tussen de spanning/actie en het kleine liefdesverhaaltje.3.5 ster

Sean Connery speelt inderdaad erg goed, alleen vond ik het verhaal soms een beetje tegenvallen, maar over het algemeen een best mooie film hoor! 3 sterren.

avatar van jedymaster
beetje saai

avatar van Armin
Had volgens mij veel meer in gezeten. Zwak uitgewerkt met uiteraard wel goed acteerwerk.
**1/2

avatar van Ralfke
Een aardige film met Sean Connery. Ik vond hem wel onderhoudend, al blijft de plot uiteraard ietwat voorspelbaar. ***1/2.

avatar van Captain Pervert
Aardige film met de typische milieumoraal van de 90's, maar daar moet je maar even doorheen prikken (of niet natuurlijk, als je je sokken zelf breit ).

2.5 sterren

avatar van film-gek
leuke film, de acteer prestaties zijn goed te noemen

National Geographic meets James Bond

zenboy1969
Leuke ontspannende film "with my all time favourite actor" Sean Connery. Duidelijk verhaal, niet langdradig, beetje drama, beetje komisch en beetje romantiek... alle ingrediënten voor een mooie speelfilm.

avatar van AardeWerk
Mooie film, die na meerdere keren kijken nog steeds niet verveeld. En wat die moraal betreft, misschien is dat wel wat mij het meeste aanspreekt van deze film (3,5*)

avatar van sofripa
Net an 3 sterren...Connery kan zijn ei ook niet geheel in de jungle kwijt. Aardig voor een keertje

avatar van DragQueen
Leuk en meeslepend Filmpje. Het verhaal zit prima in elkaar, en heeft een goede vaart. Verder wordt er puik geacteerd door Connory en Bracco. 2,5 Ster.

Een van de weinige films van Connery waar het moraal van de westerse wereld de overtoon voert. Echter blijft het geheel wel geloofwaardig en wordt nergens storend. Een film die je echt een keer gezien moet hebben.

avatar van Filmfan74
Op zich een vermakelijke film, ook al is hij van het begin tot einde voorspelbaar. Het stukje romantiek vond ik alleen erg slecht ingeleid en opgebouwd. Ook het deel waarin blijkt dat Connery onbedoeld een heel dorp uitmoordde door het grieovirus te verspreiden was vrij mager . Maar over het algemeen kijkt hij lekker weg, zolang je verstand maar op nul staat.