• 8.669.508 stemmen

Releasedatum: 24 september 1992

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Medicine Man

"He turned his back on civilization. Only to discover he had the power to save it."

Een blanke dokter - wonende in een Indianen gemeenschap als medicijnman in het regenwoud - slaagt er in een medicijn te maken tegen kanker. Hij vraagt dan ook dringend versterking aan zijn opdrachtgevers en krijgt die ook in de vorm van een vrouwelijke botanica om een onbekend element in zijn medicijn tegen kanker te analyseren. De tijd dringt want het regenwoud wordt met de minuut uitgedund en verwoest daarbij belangrijk materiaal om het serum tegen kanker te maken.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van BS

BS

tijdje geleden nog gezien.Ik vind dit ook weer een goede van Sean.

Erg goed gespeeld,spannend en meeslepend.goede balands tussen de spanning/actie en het kleine liefdesverhaaltje.3.5 ster

avatar van Jerome-B

Jerome-B

Sean Connery speelt inderdaad erg goed, alleen vond ik het verhaal soms een beetje tegenvallen, maar over het algemeen een best mooie film hoor! 3 sterren.

avatar van jedymaster

jedymaster

beetje saai

avatar van Armin

Armin

Had volgens mij veel meer in gezeten. Zwak uitgewerkt met uiteraard wel goed acteerwerk.

**1/2

avatar van Ralfke

Ralfke

• 2027 stemmen

Een aardige film met Sean Connery. Ik vond hem wel onderhoudend, al blijft de plot uiteraard ietwat voorspelbaar. ***1/2.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1968 stemmen

Aardige film met de typische milieumoraal van de 90's, maar daar moet je maar even doorheen prikken (of niet natuurlijk, als je je sokken zelf breit ).

2.5 sterren

avatar van film-gek

film-gek

leuke film, de acteer prestaties zijn goed te noemen

avatar van nadja

nadja

National Geographic meets James Bond

avatar van zenboy1969

zenboy1969

Leuke ontspannende film "with my all time favourite actor" Sean Connery. Duidelijk verhaal, niet langdradig, beetje drama, beetje komisch en beetje romantiek... alle ingrediënten voor een mooie speelfilm.

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Mooie film, die na meerdere keren kijken nog steeds niet verveeld. En wat die moraal betreft, misschien is dat wel wat mij het meeste aanspreekt van deze film (3,5*)

avatar van sofripa

sofripa

Net an 3 sterren...Connery kan zijn ei ook niet geheel in de jungle kwijt. Aardig voor een keertje

avatar van DragQueen

DragQueen

Leuk en meeslepend Filmpje. Het verhaal zit prima in elkaar, en heeft een goede vaart. Verder wordt er puik geacteerd door Connory en Bracco. 2,5 Ster.

avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

Een van de weinige films van Connery waar het moraal van de westerse wereld de overtoon voert. Echter blijft het geheel wel geloofwaardig en wordt nergens storend. Een film die je echt een keer gezien moet hebben.

avatar van Filmfan74

Filmfan74

Op zich een vermakelijke film, ook al is hij van het begin tot einde voorspelbaar. Het stukje romantiek vond ik alleen erg slecht ingeleid en opgebouwd. Ook het deel waarin blijkt dat Connery onbedoeld een heel dorp uitmoordde door het grieovirus te verspreiden was vrij mager . Maar over het algemeen kijkt hij lekker weg, zolang je verstand maar op nul staat.

avatar van blurp194

blurp194

Ik ben even vergeten wat de aanleiding was, maar deze film schoot me laatst te binnen - vooral de scene waarin Bracco een blauw streepje krijgt. Die scene had ik nog wel in mijn hoofd van de laatste keer dat ik de film zag - dat zal toch wel in de vorige eeuw geweest zijn.

Wat ik wel vergeten was ondertussen is haar toch wat erg irritante stemgeluid. En het slappe verhaal. Waar toch het idee vandaan komt dat in het onbekende oerwoud het magische medicijn te vinden is dat alle enge ziektes geneest... een loffelijk streven om het oerwoud te beschermen natuurlijk, maar wat een nonsens.

De karakters die Bracco en Connery te spelen krijgen rammelen van de cliches. Net als de magische ontknoping. Jammer hoor, dat had toch een heleboel beter gekund.

scorsese

Aardige film over een dokter die een medicijn tegen kanker vindt in het regenwoud. Een simpel verhaal waar net iets meer ingezeten had. Genoeg mooie opnames in de jungle van Mexico (vooral de momenten waarin de twee hoofdrolspelers in de touwen hangen). De wisselwerking tussen Sean Connery en Lorraine Bracco is prima, maar het is een beetje jammer dat er toch een romance ontstaat. Met gemak 3.0 sterren.

avatar van teigertje

teigertje

Nog altijd een verbluffend prachtige film.

En Sean Connery en Lorraine Bracco spelen uitmuntend.

Avonturen gecombineerd met drama en hoop en met de nodige humor rond de twee hoofdrolspelers.

Ook de inheemse stam in de film is zeer waardevol met hun aandeel.

Een fenomenale film.

Met alhier een absurde lage score.

Wat deze film niet verdiend, een juweel van een film.