Toys (1992)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Barry Levinson
met Robin Williams, Michael Gambon en Joan Cusack

Leslie Presswell (Robin Williams), een vriendelijke, beetje excentrieke jongeman raakt in een strijd verwikkeld met zijn oom Leland. Deze oud-militair heeft de speelgoedfabriek van de familie overgenomen en wijzigt het beleid van de fabriek drastisch door in het geheim echt wapenspeelgoed te maken. Wanneer Leslie hier achter komt, wordt hij ertoe gedwongen al zijn fantasie en vindingrijkheid te gebruiken om zijn oom een nederlaag te bezorgen en daarmee de rust terug te laten keren in zijn geliefde speelgoedfabriek.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Minder erg dan men je doet geloven, maar ook niet echt goed. Met name het verhaal komt niet echt van de grond, alsmede Williams. Schitterende decors idd. Redelijk.

ik vond het wel een goede film
ma ongelooflijk hoeveel goeie film dat er in de flop 100 staan echt ni normaal !!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Met Toys heeft Robin Williams weer de bal mis geslagen. Jammer, want de man heeft evengoed wel leuk materiaal gemaakt. Deze film is vooral vervelend. Nergens leuk, nergens boeiend en kartonnen figuren die zelfs bijna irriteren. Een grote misser dit.

avatar van DragQueen
Tegenvallende Komedie, met een vrij matig verhaal. Robin Williams valt verder weinig te verwijten. Die voert zijn taak gewoon prima uit, als altijd. Verder zien de decors en aankleding er wel prima uit. 2 Sterren.

avatar van ritsert
Onterecht neergesabeld. De film is bovenal origineel. Acteerwerk is adequaat, script ok, fotografie uitstekend.
Ik heb er eigenlijk niet zoveel op aan te merken. Zelfs een aantal memorabele scènes.

Vind het jammer dat veel ripoffs en ongeïnspireerde cgi-zooi hogere ratings krijgen dan deze.

Ik vond deze film wel leuk, met een zeer goede Robin Williams alweer.
Het is allemaal een beetje 'over the top', maar dat kon me niet echt deren, dat mag ook al eens, als het maar leuk blijft.

bro
Afgezien van het feit dat het een slechte film is komen er wel enkele interessante ideeën naar boven in het speelgoed voor die tijd.
Zo krijgen we een Virtual Reality headset te zien en fantaseren ze over remote controlled airplanes with deadly weapons , of de in deze tijd alom gekende drones dus

lezertje
De vorm en de inhoud zitten elkaar bij deze film behoorlijk in de weg. Het lijkt alsof regisseur Barry Levinson niet goed weet voor welke doelgroep hij de film draaide. De ‘grappen’ missen doel en de spelers geloven zelf ook niet in het script. Het debuut van Jamie Foxx, dat dan weer wel.