ad
  • 8.148.442 stemmen

Fight for Your Life (1977)

Actie / Misdaad | 82 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Alternatieve titels: The Hostage's Bloody Revenge / Getting Even / I Hate Your Guts

Geregisseerd door: Robert A. Endelson

Met onder meer: William Sanderson en Reggie Rock Bythewood

Over Fight for Your Life

"There is no greater violence than a father's revenge for the rape of his daughter."

Drie misdadigers ontsnappen uit de gevangenis en verschuilen zich in het huis van een zwarte priester. Een van de gangsters laat een oogje vallen op de knappe dochter van de priester en als hij haar wil verkrachten, zweert de priester hen allemaal te vermoorden.

image

avatar van mikey

mikey

is deze film in nederland uitgebracht op dvd? wie weet dat of hoe kan je dat checken?

avatar van aerogp1

aerogp1

deze film is zeker op dvd uitgebracht aangezien ik een rip van een vriend heb gekregen. Alleen nog niet gezien

avatar van damon

damon

film is te koop op DVD bij label: Blue Underground

dus zonder subs en te koop bij bv. ebay

zie trailer: http://www.blue-underground.com

beetje "Last House on the Left" achtig lijkt mij

avatar van BwuceLi

BwuceLi

Blue Underground versie:

DVD FEATURES

Anamorphic (16:9) Widescreen (1.85:1) Version

# English Audio

# Audio Commentary with Writer Straw Weisman and Director of Photography Lloyd Freidus

# Theatrical Trailers

# TV Spots

# Poster & Still Gallery

avatar van Macmanus

Macmanus

Exploitation

Volgens Tarantino 1 van de beste Grindhouse films las ik ergens. Kan het nu alleen niet meer vinden.

Beetje zoals je ze wel vaker ziet. Met Last House on the Left en I Spit on Your Grave is deze het best te vergelijken. Ziet er vaak lelijk uit, en het is wachten tot de revange komt, wat nog best lang duurde. In verhouding duurde het mishandelen en verkrachten wel wat langer dan de uiteindelijke revange maar goed.

Te doen, maar blijft toch niet helemaal je van het. Blijft toch allemaal iets te lelijk allemaal.

2.5 sterren.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Erg rascistische, brute en gewelddadige film in de stijl van I Spit On Your Grave, Death Weekend ed. Vooral de kindermoord vond ik redelijk schokkend. Het hele verhaal heeft genoeg vaart om te blijven boeien en het verwachte einde mag er zijn met het keelschot als toppunt.

movie acteurs

Gewelddadige, rauwe racistische film uit de video nastie.

Het begint al erg goed met de ontsnapping uit de arrestanten bus. De beschrijving is wat simpel. De connectie hoe ze bij dat huis komen gebeurt pas bij de scene waar de drie in een een slijterij een fles willen kopen, ze overvallen de slijterij en daar toevallig zit de zus bij, en zo komen ze dat huis in. De drie criminelen zijn behoorlijk goed gecast, vooral de leider van het criminele trio en ook die gekke Aziaat is geweldig. De familie Turner was ook wel oke. Vond het alleen niet vrij realistisch dat die oma en (vooral) dat jonge ventje zo'n grote mond soms hadden tegen Kane. Ik denk niet dat ze zomaar tegen zo'n gozer met een pistool/mes een grote mond hebben. Tenzij ze het leven toch al klote vonden .

Ook jammer dat sommige gewelddadige scene's werden versneld door Fast-motion. zoals bij die scene wanneer dat vriendje van Ted wordt vermoord door een steen, en wanneer die vader wordt bewust geslagen door een boek. Ik ben geen sadist die hiervan heeft genoten maar het had gewoon langzamer moeten zijn net zoals in het echte leven. Er zit hier ook een vrij sterke suspense in. soms dan denk je weleens bij scene's wanneer dat ventje Ted met een plank op de hand slaat van de leider die met een mes in zijn hand zat, hij laat het mes vallen, de familie staat op pakken wat andere messen, de ander 2 zijn samen met de vader even weg. Dan denk je nu dat hij het lul is, maar hierna bezit hij toch weer de macht van de familie.

Je vraagt je soms wel af wat er gaat gebeuren. En dat is sowieso sterk. Vlak bij het einde gaan de 3 crimenelen weer de fout in en is de macht weer voor de familie terwijl ondertussen de politie buiten staan. De verkrachting op de dochter die hierboven bij de beschrijving staat valt nog wel mee. Soms vroeg ik me ook weleens af of Kane een van de familieleden ging doden maar dat deed hij niet. Er is ook een rare scene wanneer de hond van de familie uit de kelder komt en ondertussen op het hoofd van Kane urineert, terwijl hij bewusteloos op de grond ligt. Zag er wel grappig uit maar dat vond ik te toevallig.

De locatie is ook geweldig en natuurlijk een zeer gemakkelijke plek om iemand te terroriseren of vermoorden. Een naargeestig gebied waar ik me zeker niet echt veilig zou voelen. Toch wel knap dat die mensen daar wonen . Het einde was een beetje verwacht ook helaas ietwat tegenvallend. Opvallende scene is ook wanneer die Aziaat uit het raam springt, maar hij overleefd het niet want hij krijgt een grote glasscherf door zijn lijf. die scene was ook niet echt fijn maar voor deze gast is dat niet zo erg. Het einde is overduidelijk rechtvaardig.

De rest van deze film is behoorlijk goed gelukt. Je kan toch wel een beetje zien waarom deze film geband is. Voordat ik deze film kende wist ik absoluut niet wat dit was. En toen trok het me ook niet maar na de geweldige trailer te hebben gezien moest ik wel. Nu is het eindelijk zo ver, en het geweldige wat ik verwachtte was er zeer zeker. Ik had het zeker ietsje beter verwacht.

Er waren zeker wat mindere puntjes , maar ook zelfs nu kom ik tot de conclusie dat dit nog steeds een geweldige film is. Deze film krijgt van mij dus een 4,0.

avatar van FillumGek

FillumGek

Zwakke exploitatiefilm.

Ik had een bruut filmpje verwacht maar ik kreeg iets wat totaal geen indruk op me maakte. Het begint met de knullige ontsnapping uit het busje. De drie criminelen zijn aardig gecast, al vond ik Kane wel echt een vreselijke gast met zijn rotkop. De oma en het jochie waren enorm irritant en de priester was allesbehalve tough. De film bouwt langzaam op en probeert er nog wat zij- en achtergrondverhaaltjes in te verwerken, but who gives a fuck? Na een uur komt de verkrachting, wat meteen ook de grootste domper van de film is.

Je moet er namelijk maar vanuit gaan dat ze verkracht is, want je krijgt niks te zien. De kortste en belabberdste rapescene die ik in dit genre heb gezien. Misschien dat de film zich nog weet te redden voor wat stevige revenge, maar dat was ongeloofwaardig en helemaal niet creatief. De scenes waarin personen overmeesterd worden zijn kinderachtige toneelstukjes.

Film heeft verder wel een aardige soundtrack, al is het geluid enorm rot af en toe in deze oude filmpjes. Hier en daar een aardig moment maar als R&R-filmpje niet geslaagd.

movie acteurs

Rape en revenge stuk komt ook later in deze film pas voor. Dat maakt deze film in mijn ogen zo goed. We zitten hier niet naar een persoon te kijken die 82 minuten lust naar zijn wraak. De redelijke langzame opbouw van deze film is juist erg goed. Maar goed het beviel jou blijkbaar niet, maar ik vond dit een behoorlijk goede film.

Ik vond dit toch wel een redelijk bruut filmpje. Brute films zijn niet altijd films met bloed en dat soort gruwelijkheden. Het heeft soms ook iets te maken met het idee achter de details van een verhaal.

avatar van yeyo

yeyo

FillumGek schreef:

en de priester was allesbehalve tough.

Dat is ook het hele punt: het is een enorm filantropische man die geconfronteerd wordt met intimidatie en niet weet hoe daarmee om te gaan. Gemaakt in de nasleep van Straw Dogs natuurlijk.

En om even te muggenziften: hij is geen priester (staat ook fout in synopsis), maar een dominee. Priesters mogen namelijk niet getrouwd zijn.

movie acteurs schreef:

Ik vond de film ook bijzonder grof. De racistische uitspraken van de bad guys ('Aunt Jemnia!') zouden in een hedendaagse film nog steeds voor controverse zorgen.

avatar van FillumGek

FillumGek

Ik ben er denk ik gewoon met de verkeerde verwachtingen ingegaan. Hierboven wordt de film namelijk vergeleken met I Spit on Your Grave en Last House on the Left. Daarin waren de verkrachtingen en het geweld veel explicieter in beeld. Dat verwachtte ik hier ook.

En die 'priester' had ik voor het gemak even uit de synopsis overgenomen, maar daar staat het dus ook fout inderdaad.

avatar van yeyo

yeyo

Ik had deze film ook explicieter verwacht, maar vond hem toch de moeite. Leuk grindhouse-sfeertje en zo.

movie acteurs

Ik bedoelde eigenlijk het perspectief van het verhaal met de gedachte erbij. Deze film zit in de video nasties lijst en bij sommige films wordt er hier op MM afgevraagd (sommige misschien terecht) waarom die of die film in de "video nasties list" zit. ik denk dat het vaak ook iets te maken heeft met de gedachte erbij.

FillumGek schreef:

Film is inderdaad geen Last House of I spit on your Grave. Maar toch heeft deze film iets heel grofs. En we zien niemand die in beeld word verkracht, maar dat maakt de film zeker niet minder. Maar oke dat je deze film niet goed vind is geen probleem. Ik vind het alleen jammer dat je dit absoluut niet beviel en het lage cijfer.