I Nuovi Barbari (1983)

Italië
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Enzo G. Castellari
met Giancarlo Prete, Fred Williamson en Luigi Montefiori

Een zwervende groep caravanbewoners vecht, na een kernoorlog, een gemene oorlog uit met een motorbende. Ze krijgen daarbij de hulp van twee huurlingen.

Niet best. (Heb de dvd.)

Zo treurig als de filmposter eruit ziet zo treurig is de film ook. Niets is positief aan deze film.

avatar van Ravenstein
Over deze film heb ik nog niks goeds gelezen.
Toch zou ik I Nuovi Barbari eens willen onderwerpen aan een kijkbeurt. Hopelijk komt hij ooit nog eens op DVD uit...

avatar van Quentin
Deze is behoorlijk slecht, mist de flair van andere Castellari-films en zelfs de score van Simonetti is niet veel. 1,5*

avatar van Quentin
Ziet er een stuk beter uit in 1:2.35 dan in het 4:3 formaat waarop ik mijn vorige bericht baseerde.

Waku schreef:
Zo treurig als de filmposter eruit ziet zo treurig is de film ook.

Dus je vind dit slecht? Zo'n geweldige VHS cover (die bijna hetzelfde is als de post die op deze pagina is afgebeeld) gewoon mooie art hoor. Ik vind dit veel mooier dan die photoshop werkjes die vandaag veelal worden gebruikt. Ik vind dit veel meer charme hebben.

Quentin schreef:

Ik vind de score zeker niet slecht, vind hem erg goed zelfs. Zo goed zelfs dat ik beweer dat legendarische componist Ennio Morricone geinspireerd was door 1 van de tracks uit deze film en er zijn eigen versie van maakte doe in de "The Untouchables" zit en weer werd gebruikt werd in de teaser van "The Spirit" van Frank Miller.

Beluister het hier:

Ravenstein schreef:
Over deze film heb ik nog niks goeds gelezen.

Niks goeds? Wat dacht je van dit:
etc

En op DVD is ie zeker wel te vekrijgen.

Het is niet je van het, maar het is wel zeker 1 van de betere Post Apocalyptische Categorie A. (wat erop neerkomt dat het PA films zijn die vooral geinspireerd zijn door Mad Max 2: Road Warrior) die er is.

En Fred Williamson aka Nadir in deze film is BOSS!

Voor mij als liefhebber van PA films, zeker 3,5*

Eerste werkt niet

loempiavreter schreef:

Nou.... ik ken wel een handjevol betere.

Wouter schreef:

Nou.... ik ken wel een handjevol betere.

Welke?

Mijn favorieten naast deze zijn iig:

- Exterminators Of The Year 3000
- 2019: After The Fall Of New York
- Goodman Town
- She
- Mad Max Beyond Thunderdome (maar -1,5* voor het gemis van Junkcars)
- Le Dernier Combat
- Stryker* (om maar toch een C. Santiago film erin te zetten, aangezien hij er een stuk of 15 heeft ook al is ie veel minder als de eerdergenoemden).
Maar de koning is natuurlijk Mad Max 2: Road Warrior die z'n plaats moet delen met de Manga en TV Anime serie van Fist of the North Star.

Film >> Genres en landen >> Apocalyptische en post-apocalyptische films

(vind dit overigens een van de, zo niet de, slechtste film van CastellarI)

Welke?

Afgezien van de paar die jij noemde? Laat ik me beperken tot de Mad Max-achtigen.
Castellari maakte zelf de twee Bronx Warriorsfilms, die waren al leuker. Een van de betere Mad max-clones is Battletruck (Warlords of the 21st Century).
Ook leuk: Salute of the Jugger. Geinig: Hell comes to Frogtown.
Kijk ook hier: Film >> Genres en landen >> Apocalyptische en post-apocalyptische films

Wouter schreef:

Ook leuk: Salute of the Jugger. Geinig: Hell comes to Frogtown.

- Bronx Warrior leuker? Niet mijn ding, maar de sequel is dramatisch, Bronx Warrior 2 bestaat voor 60% uit stock footages van The Final Exectutioner (ook niet al te best, op een best cool gedesignende antagonist/huurling na). Barslecht geedit (scene's 2x achterelkaar herhalen?).. nee om snel te vergeten. Bronx Warriors is wel wat beter, maar die hele metalhead sfeer doet me niks.

Deze films zijn wel de inspiratie bron van Plague World, die ik (ondanks dat het gemaakt is door iemand van mijn leeftijd, en een geen budget) veel interresanter lijkt.
PLAGUE WORLD 2008 EXCLUSIVE BRAND NEW TRAILER!!! - YouTube
(Cockney accent erbij "ENNIT ENNIT")

- Battletruck vond ik visueel erg tekortkomen wel mee door. Verder wel een leuke film, maar het concept had de potentie om nog beter te zijn.

- Salute of the Jugger vond ik ook wel goed.

- Hell comes to frogtown... vind ik meer van niveau Roller Blade...

Maare wat vonden jullie nou zo slecht, aan deze film?
Redelijk aankleding en kostuums, de wapens, Fred Williamson, Italiaanse acteur legende George Eastman, typische catchy Italiaanse PA score, Junkcars en de film vond ik nooit echt saai worden.

En als je echt geintereseerd bent in PA, kom dan op het forum van:

Niet alleen de Mad Max klonen En 18 Juni (10pm gmt) gaan we 2020 Texas Gladiators kijken die geloof ik te zien zal zijn via een internet stream.

loempiavreter schreef:

Je bent in de war met Bronx Executioner .

avatar van Ravenstein
Inderdaad, had ik ook gemerkt...

Altijd leuk om te zien dat er hier nog zijn die mijn interesse in Italiaanse PA-films delen!!

YouTube - The New Barbarians

Krijg toch zin in herziening.

avatar van Metalfist
Heeft dit iets te maken met de 2 Bronx Warriors films? Hier worden ze als een trilogie verkocht...

avatar van yeyo
I Nuovi Barbari begint met een bedroevende openingsscène, blakend van het extreme 'low budget' gehalte van deze film. Gelukkig weet Castellari de sfeer erin te houden door een vlotte montage, de score van Simonetti en een heel gamma aan coole snufjes. (pijl en boog van Williamson, de onthoofdings-propeller aan de voertuigen van de Templars..) Ook de theatrale vertolking van Eastman is amusant.

De film eindigt echter met een zeer povere climax. (het geld was op zeker?) Enkel de scène waar Eastman gepenetreerd wordt door een gigantische schroef, is enigszins vermakelijk.

avatar van yeyo
Metalfist schreef:

Qua thematiek zijn ze verwant en je zou I Nuovi Barbari kunnen beschouwen als een soort 'nasleep' van de eerste twee films. Castellari ziet de films als een trilogie, omdat ze alledrie geproduceerd werden door Fabrizio De Angelis (zegt hij op de Shameless uitgave van The Bronx Warriors)

avatar van Metalfist
Hmm, misschien dan toch eens voor die box gaan zien. Bedankt!

avatar van Jonesy
Kan niet wachten tot de box van shameless binnenkomt. Had deze eerder op zo'n grindhouse verzamelschijfje maar dat was zulke barre kwaliteit.. Erg jammer want vond het best een sterke film. Gewoon lekker simpele actie en een geinig verhaaltje. Maar vooral die vergezochte moordscene's maken het tof. en de muziek natuurlijk.

Onlangs de Castellari westerns nog eens bekeken en volgens mij heeft deze film ook wel wat invloed hiervan weg. Maargoed binnenkort herzien.

Klassieker in het genre dat is het zeker.

11 oktober te zien in EYE in het kader van Cinema Egzotik.

avatar van perceived
Leuk!

Campy Italo variant op Mad Max met Gay-nomaden als tegenstander, incl. soort van snikkelbeschermde broekjes. Film werd destijds als homofoob gebrandmerkt. Snap 't niet zo, dit lijkt me zelfs eerder een poging tot normalisering van seksuele diversiteit.

Vermakelijk plot(hole), cinematografisch leuk gedaan, fijne soundtrack! 7/10*