I Nuovi Barbari (1983)
Genre: Actie / Sciencefiction
Speelduur: 87 minuten
Alternatieve titels: The New Barbarians / Warriors of the Wasteland
Oorsprong:
Italië
Geregisseerd door: Enzo G. Castellari
Met onder meer: Giancarlo Prete en Fred Williamson
IMDb beoordeling: 4,6 (3.076)
Gesproken taal: Italiaans
Releasedatum: 30 augustus 1984
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot I Nuovi Barbari
"Dealers in death... exterminators in the 21st century..."
Een zwervende groep caravanbewoners vecht, na een kernoorlog, een gemene oorlog uit met een motorbende. Ze krijgen daarbij de hulp van twee huurlingen.
Externe links
Acteurs en actrices
Scorpion
Nadir
One
Alma
Shadow
Father Moses
Mako
Young Mechanic
Vinya
Mako's Friend
Video's en trailers
Reviews & comments
Waku
-
- 5146 berichten
- 6255 stemmen
Zo treurig als de filmposter eruit ziet zo treurig is de film ook. Niets is positief aan deze film.
0,5*
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Over deze film heb ik nog niks goeds gelezen.
Toch zou ik I Nuovi Barbari eens willen onderwerpen aan een kijkbeurt. Hopelijk komt hij ooit nog eens op DVD uit...
Quentin
-
- 10188 berichten
- 8384 stemmen
Deze is behoorlijk slecht, mist de flair van andere Castellari-films en zelfs de score van Simonetti is niet veel. 1,5*
Quentin
-
- 10188 berichten
- 8384 stemmen
Ziet er een stuk beter uit in 1:2.35 dan in het 4:3 formaat waarop ik mijn vorige bericht baseerde.
loempiavreter
-
- 8 berichten
- 112 stemmen
Zo treurig als de filmposter eruit ziet zo treurig is de film ook.
http://www.post-apocalypse.co.uk/aus/NewBarbarians.jpg
Dus je vind dit slecht? Zo'n geweldige VHS cover (die bijna hetzelfde is als de post die op deze pagina is afgebeeld) gewoon mooie art hoor. Ik vind dit veel mooier dan die photoshop werkjes die vandaag veelal worden gebruikt. Ik vind dit veel meer charme hebben.
Deze is behoorlijk slecht, mist de flair van andere Castellari-films en zelfs de score van Simonetti is niet veel. 1,5*
Ik vind de score zeker niet slecht, vind hem erg goed zelfs. Zo goed zelfs dat ik beweer dat legendarische componist Ennio Morricone geinspireerd was door 1 van de tracks uit deze film en er zijn eigen versie van maakte doe in de "The Untouchables" zit en weer werd gebruikt werd in de teaser van "The Spirit" van Frank Miller.
Beluister het hier:
Muziek start: 00:28
http://youtube.com/watch?v=_784gE3Xd00
Muziek start:: 00:37
Over deze film heb ik nog niks goeds gelezen.
Toch zou ik I Nuovi Barbari eens willen onderwerpen aan een kijkbeurt. Hopelijk komt hij ooit nog eens op DVD uit...
Niks goeds? Wat dacht je van dit:
http://post-apocalypse.co.uk/barbarians.html
http://gotterdammerung.org/film/reviews/n/new-barbarians.html
http://www.eatmybrains.com/showzc.php?id=42
etc
En op DVD is ie zeker wel te vekrijgen.
Het is niet je van het, maar het is wel zeker 1 van de betere Post Apocalyptische Categorie A. (wat erop neerkomt dat het PA films zijn die vooral geinspireerd zijn door Mad Max 2: Road Warrior) die er is.
En Fred Williamson aka Nadir in deze film is BOSS!
Voor mij als liefhebber van PA films, zeker 3,5*
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2994 stemmen
Muziek start: 00:28
http://youtube.com/watch?v=_784gE3Xd00
Muziek start:: 00:37
Eerste werkt niet
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2994 stemmen
Het is niet je van het, maar het is wel zeker 1 van de betere Post Apocalyptische Categorie A. (wat erop neerkomt dat het PA films zijn die vooral geinspireerd zijn door Mad Max 2: Road Warrior) die er is.
Nou.... ik ken wel een handjevol betere.
loempiavreter
-
- 8 berichten
- 112 stemmen
Nou.... ik ken wel een handjevol betere.
Welke?
Mijn favorieten naast deze zijn iig:
- Exterminators Of The Year 3000
- 2019: After The Fall Of New York
- Goodman Town
- She
- Mad Max Beyond Thunderdome (maar -1,5* voor het gemis van Junkcars)
- Le Dernier Combat
- Stryker* (om maar toch een C. Santiago film erin te zetten, aangezien hij er een stuk of 15 heeft ook al is ie veel minder als de eerdergenoemden).
Maar de koning is natuurlijk Mad Max 2: Road Warrior die z'n plaats moet delen met de Manga en TV Anime serie van Fist of the North Star.
Quentin
-
- 10188 berichten
- 8384 stemmen
Film >> Genres en landen >> Apocalyptische en post-apocalyptische films
(vind dit overigens een van de, zo niet de, slechtste film van CastellarI)
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2994 stemmen
Welke?
Afgezien van de paar die jij noemde? Laat ik me beperken tot de Mad Max-achtigen.
Castellari maakte zelf de twee Bronx Warriorsfilms, die waren al leuker. Een van de betere Mad max-clones is Battletruck (Warlords of the 21st Century).
Ook leuk: Salute of the Jugger. Geinig: Hell comes to Frogtown.
Kijk ook hier: Film >> Genres en landen >> Apocalyptische en post-apocalyptische films
loempiavreter
-
- 8 berichten
- 112 stemmen
Afgezien van de paar die jij noemde? Laat ik me beperken tot de Mad Max-achtigen.
Castellari maakte zelf de twee Bronx Warriorsfilms, die waren al leuker. Een van de betere Mad max-clones is Battletruck (Warlords of the 21st Century).
Ook leuk: Salute of the Jugger. Geinig: Hell comes to Frogtown.
Kijk ook hier: Film >> Genres en landen >> Apocalyptische en post-apocalyptische films
- Bronx Warrior leuker? Niet mijn ding, maar de sequel is dramatisch, Bronx Warrior 2 bestaat voor 60% uit stock footages van The Final Exectutioner (ook niet al te best, op een best cool gedesignende antagonist/huurling na). Barslecht geedit (scene's 2x achterelkaar herhalen?).. nee om snel te vergeten. Bronx Warriors is wel wat beter, maar die hele metalhead sfeer doet me niks.
Deze films zijn wel de inspiratie bron van Plague World, die ik (ondanks dat het gemaakt is door iemand van mijn leeftijd, en een geen budget) veel interresanter lijkt.
PLAGUE WORLD 2008 EXCLUSIVE BRAND NEW TRAILER!!! - YouTube
(Cockney accent erbij "ENNIT ENNIT")
- Battletruck vond ik visueel erg tekortkomen wel mee door. Verder wel een leuke film, maar het concept had de potentie om nog beter te zijn.
- Salute of the Jugger vond ik ook wel goed.
- Hell comes to frogtown... vind ik meer van niveau Roller Blade...
Maare wat vonden jullie nou zo slecht, aan deze film?
Redelijk aankleding en kostuums, de wapens, Fred Williamson, Italiaanse acteur legende George Eastman, typische catchy Italiaanse PA score, Junkcars en de film vond ik nooit echt saai worden.
En als je echt geintereseerd bent in PA, kom dan op het forum van:
Niet alleen de Mad Max klonen En 18 Juni (10pm gmt) gaan we 2020 Texas Gladiators kijken die geloof ik te zien zal zijn via een internet stream.
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2994 stemmen
Niet mijn ding, maar de sequel is dramatisch, Bronx Warrior 2 bestaat voor 60% uit stock footages van The Final Exectutioner
Je bent in de war met Bronx Executioner .
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Inderdaad, had ik ook gemerkt...
Altijd leuk om te zien dat er hier nog zijn die mijn interesse in Italiaanse PA-films delen!!
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4459 stemmen
I Nuovi Barbari begint met een bedroevende openingsscène, blakend van het extreme 'low budget' gehalte van deze film. Gelukkig weet Castellari de sfeer erin te houden door een vlotte montage, de score van Simonetti en een heel gamma aan coole snufjes. (pijl en boog van Williamson, de onthoofdings-propeller aan de voertuigen van de Templars..) Ook de theatrale vertolking van Eastman is amusant.
De film eindigt echter met een zeer povere climax. (het geld was op zeker?) Enkel de scène waar Eastman gepenetreerd wordt door een gigantische schroef, is enigszins vermakelijk.
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4459 stemmen
Heeft dit iets te maken met de 2 Bronx Warriors films? Hier worden ze als een trilogie verkocht...
Qua thematiek zijn ze verwant en je zou I Nuovi Barbari kunnen beschouwen als een soort 'nasleep' van de eerste twee films. Castellari ziet de films als een trilogie, omdat ze alledrie geproduceerd werden door Fabrizio De Angelis (zegt hij op de Shameless uitgave van The Bronx Warriors)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Hmm, misschien dan toch eens voor die box gaan zien. Bedankt!
Jonesy
-
- 408 berichten
- 158 stemmen
Kan niet wachten tot de box van shameless binnenkomt. Had deze eerder op zo'n grindhouse verzamelschijfje maar dat was zulke barre kwaliteit.. Erg jammer want vond het best een sterke film. Gewoon lekker simpele actie en een geinig verhaaltje. Maar vooral die vergezochte moordscene's maken het tof. en de muziek natuurlijk.
Onlangs de Castellari westerns nog eens bekeken en volgens mij heeft deze film ook wel wat invloed hiervan weg. Maargoed binnenkort herzien.
Klassieker in het genre dat is het zeker.
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2994 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 72557 berichten
- 5771 stemmen
11 oktober te zien in EYE in het kader van Cinema Egzotik.
perceived
-
- 1719 berichten
- 5354 stemmen
Leuk!
Campy Italo variant op Mad Max met Gay-nomaden als tegenstander, incl. soort van snikkelbeschermde broekjes. Film werd destijds als homofoob gebrandmerkt. Snap 't niet zo, dit lijkt me zelfs eerder een poging tot normalisering van seksuele diversiteit.
Vermakelijk plot(hole), cinematografisch leuk gedaan, fijne soundtrack! 7/10*
neo
-
- 15405 berichten
- 9540 stemmen
Ik vind de score zeker niet slecht, vind hem erg goed zelfs. Zo goed zelfs dat ik beweer dat legendarische componist Ennio Morricone geinspireerd was door 1 van de tracks uit deze film en er zijn eigen versie van maakte doe in de "The Untouchables" zit en weer werd gebruikt werd in de teaser van "The Spirit" van Frank Miller.
Beluister het hier:
http://youtube.com/watch?v=9XTFX64LbLY
Muziek start: 00:28
New Barbarians Trailer - Penultimate Productions - YouTube
Muziek start:: 00:37
Ik heb maar even die teaser opgezocht, aangezien dat moment van The Untouchables, zoals al gezegd, niet werkt. Je mag de muziek van Simonetti goed vinden, maar ik vraag mij af waar je dit op baseert. Ik hoor het eigenlijk al niet, maar laten we stellen dat het er op lijkt, dan is In ieder geval niet op gegronde en feitelijk kennis van het ourve van Morricone gebaseerd. Dat stuk van The Untouchables is niet iets compleets nieuws. Het is een bepaald soort suspense wat als een rode draad door zijn oeuvre heen is gebruikt, veel gelijkenissen toont, maar ook vele evoluties doormaakte en dat was al ver voor 1983, met gemak te vinden in op zijn minst twee dozijn vergelijkbare werken. De kans dat Simonetti het van Moricone kopieerde, vergelijkbaar met algemeen ´jatwerk´ van Castalleri, is veel groter als andersom.
Noodless
-
- 9196 berichten
- 5831 stemmen
Typisch begin jaren 80 filmpje waar het thema een apocalyptische wereld wel vaker gefilmd werd in B-films met knipoogjes naar de klassieker Mad Max. Deze film is niet goed, maar er valt wel genoeg te beleven en sommige actiescènes zien er wel tof uit. Uiteraard ook genoeg hilariteit zoals de constante aanwezige synthesizer muziekstukjes en de vaak voorkomende irritante geluidjes van de grappige auto's.
De pistooltjes zijn ook de moeite . 5/10
Het laatste nieuws
Waargebeurde film 'Sound of Freedom' sinds gisteren te bekijken op Amazon Prime Video
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Sterfdag Natasha Richardson (1963): Haar tien best beoordeelde films
Avontuurlijke thriller 'The Grey' met Liam Neeson dinsdagavond te zien op televisie
Bekijk ook
Paper Moon
Drama / Komedie, 1973
26 reacties
My Bodyguard
Komedie / Drama, 1980
17 reacties
Coupe de Ville
Komedie / Roadmovie, 1990
13 reacties
Blastfighter
Actie / Drama, 1984
14 reacties
Rad
Drama / Actie, 1986
10 reacties
L'Ultimo Cacciatore
Actie / Oorlog, 1980
18 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.