Coupe de Ville (1990)

Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Joe Roth
met Patrick Dempsey, Arye Gross en Daniel Stern

Drie broers die compleet van elkaar verschillen ontmoeten elkaar weer na drie jaar. Ze moeten een auto, die hun vader heeft gekocht voor de verjaardag van hun moeder, naar het ouderlijk huis rijden. Onderweg leren ze elkaar weer beter kennen.

avatar van Armin
Leuke comedy. ***

avatar van Ralfke
Zucht... niet bepaald bijzonder. **1/2.

Aardig, soms wel wat over-acting dat nergens toe leidde, wel een leuke settings

Goed..2,5*

Zie in de gids net dat 'ie volgende week op tv komt. Bleek dat ik hem al eens gezien had, maar dit is 'weer' één van de verdwaalde nog niet op gestemde films. Ga hem denk ik nog wel even kijken volgende week. Vond hem de vorige keer best leuk. 3*

het liedje waar over ze ruzie maken ,is het nou een sexliedje of een zeemansliedje?

kArIzMa_TuRk
gewoon een leuke Comedy film..3*

avatar van Bubblez
Leuk om weer gezien te hebben na jaren, ook de erg jonge Patrick Dempsey. Ik vind het vooral door jeugdsentiment een leuke film. Gewoon een niks-aan-de-hand-verhaaltje met soms geslaagde grappen en wat sentiment.

desteven007
Redelijke Roadmovie niet echt grappig leuk dat Daniel Stern erinspeelt.

avatar van Marvinleeaday
Echt leuke film, meer een roadmovie dan een komedie, hoewel er zeker leuke momenten inzitten. vond de film een 3.75 waard naar boven gegaan omdat er nog geen 4 was.

avatar van clubsport
deze toendertijd nog in de bios gezien maar weet er weinig meer van qua details .
ik vond het wel een aardige film

avatar van Filmkriebel
Licht filmpje; heb echter al veel betere gezien in het genre. Drie wat van elkaar vervreemde broers vinden elkaar terug op een roadtrip waarbij ze een Cadillac bij hun vader in Florida moeten bezorgen. Without a scratch of course. En dan wordt het wel erg voorspelbaar en volgens het boekje. De humor vond ik (f)lauw. Probleem is dat ik ook vanaf het begin nergens het gevoel had dat die drie broers elkaar niet konden luchten. Ook tijdens de roadtrip zijn er weinig conflicten. En dan sleuren ze nog een erg zwakke romance erbij met één van de broers. Nee, echt goed kan ik dit niet noemen maar Alan Arkin en Daniel Stern zetten nog het één en ander recht. Met pijn en moeite een 3*, maar dit kan nog zakken.