Tango & Cash (1989)

Actie / Komedie

geregisseerd door Andrey Konchalovskiy en Albert Magnoli
met Sylvester Stallone, Kurt Russell en Teri Hatcher

Ray Tango en Gabriel Cash zijn twee succesvolle drugsagenten die elkaar niet uit kunnen staan. Misdaadbaas Yves Perret weet het voor elkaar te krijgen dat de twee voor moord opgepakt worden. Wanneer ze vervolgens in de gevangenis gegooid worden tussen vele criminelen die ze zelf achter de tralies hebben gezet, zijn ze op elkaar aangewezen om hun naam te zuiveren en de slechte Perret te pakken te krijgen.

avatar van Grindhouse62
Vanavond eerst Triple Threat (2019) gekeken. Is zeker een aanrader. En nou Tango and Cash na zo'n 30 jaar herzien. Deze film blijft een vette actiefilm vol humor. Heb mij weer goed vermaakt met deze vette film.

avatar van Basto
Ik heb Stallone hoog zitten als acteur. Maar één ding beheerst hij echt niet. En dat is komedie. In tegenstelling tot zijn Oostenrijkse evenknie heeft hij totaal geen gevoel voor timing en ook zijn intonatie is volledig brak. Komt nog bij dat de Armani look m niet past en je hebt zo een typisch jaren 80 wanproduct. Wat dat betreft zit Kurt Russell als optimistische vrijbuiter veel beter in z’n rol. Samen vormen ze Tango & Cash.

Zoals gezegd een typisch jaren 80 actievehikel dat inspeelt op de successen van Beverly Hills Cop, Leathal Weapon en de populariteit van Russel En Stallone. Hersenloos vermaak zou je denken, maar de film is qua verhaal zo ridicuul en ongeloofwaardig, dat je behoorlijk je hoofd erbij moet houden om het allemaal te kunnen volgen. Verrassingen, volop!

Onder regie van Konchalovski, die een paar jaar daarvoor indruk had gemaakt met Runnaway Train zijn de actiescenes met veel flair geregisseerd. Daarbij blijf ik old school effecten een flinke meerwaarde leveren over CGI.

Kortom een hoop onzin, cheesy jaren 80 meuk maken dit tot een fijne pief, paf, poef film die vlot heen en weer schakelt tussen tenenkrommend en zeer vermakelijk.

Prima entertainment dus!

Zit ergens tussen de 3,5 en 4* wat mij betreft!

de grunt, kom er maar in!

Geinige nonsens