• 8.900.857 stemmen

Releasedatum: 13 april 1990

• Google Play Bekijk via Google Play
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Tango & Cash

"Two of L.A.'s top rival cops are going to have to work together... Even if it kills them."

Ray Tango en Gabriel Cash zijn twee succesvolle drugsagenten die elkaar niet uit kunnen staan. Misdaadbaas Yves Perret weet het voor elkaar te krijgen dat de twee voor moord opgepakt worden. Wanneer ze vervolgens in de gevangenis gegooid worden tussen vele criminelen die ze zelf achter de tralies hebben gezet, zijn ze op elkaar aangewezen om hun naam te zuiveren en de slechte Perret te pakken te krijgen.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2062 berichten

Vanavond eerst Triple Threat (2019) gekeken. Is zeker een aanrader. En nou Tango and Cash na zo'n 30 jaar herzien. Deze film blijft een vette actiefilm vol humor. Heb mij weer goed vermaakt met deze vette film.

avatar van Basto

Basto

Ik heb Stallone hoog zitten als acteur. Maar één ding beheerst hij echt niet. En dat is komedie. In tegenstelling tot zijn Oostenrijkse evenknie heeft hij totaal geen gevoel voor timing en ook zijn intonatie is volledig brak. Komt nog bij dat de Armani look m niet past en je hebt zo een typisch jaren 80 wanproduct. Wat dat betreft zit Kurt Russell als optimistische vrijbuiter veel beter in z’n rol. Samen vormen ze Tango & Cash.

Zoals gezegd een typisch jaren 80 actievehikel dat inspeelt op de successen van Beverly Hills Cop, Leathal Weapon en de populariteit van Russel En Stallone. Hersenloos vermaak zou je denken, maar de film is qua verhaal zo ridicuul en ongeloofwaardig, dat je behoorlijk je hoofd erbij moet houden om het allemaal te kunnen volgen. Verrassingen, volop!

Onder regie van Konchalovski, die een paar jaar daarvoor indruk had gemaakt met Runnaway Train zijn de actiescenes met veel flair geregisseerd. Daarbij blijf ik old school effecten een flinke meerwaarde leveren over CGI.

Kortom een hoop onzin, cheesy jaren 80 meuk maken dit tot een fijne pief, paf, poef film die vlot heen en weer schakelt tussen tenenkrommend en zeer vermakelijk.

Prima entertainment dus!

Zit ergens tussen de 3,5 en 4* wat mij betreft!

de grunt, kom er maar in!

avatar van Wouter

Wouter

Geinige nonsens

avatar van Draakje1968

Draakje1968

Een van de vele "buddy" films die in de jaren 80 de videotheken overspoelden. Deze behoort voor mij wel tot de beteren. Er is een zekere chemie tussen Russell en Stallone en met de grappen en actie is ook weinig mis. Bekijk de film toch zeker eens in de paar jaar, omdat het "lekker cheesy" blijft.

avatar van GTAKevin023

GTAKevin023

Gewoon een super leuke jaren 80 actiefilm. Verstand op 0 en lekker kijken.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Echt een leuke en coole jaren 80 actie film, veel actie, goeie cast en een weinig onthullend verhaal maken deze gewoon en inderdaad verstand op nul

avatar van stratmans

stratmans

grappige lawaaierge onzinpolitiefilm

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke actiefilm die me geen moment heeft verveeld. Prima vermaak.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Leuk, weer zo'n jaren 80 buddycop movie. Met Stallone en Russell als verkozenen. Dat moet niet mis kunnen gaan.

Stallone speelt Tango. Een bescheiden en zeer handige detective die het systeem onder zijn korps vaak twee stappen voor is. Kurt Russell speelt Cash. Een roekeloos en schietgraag geval. Hij hoeft nog maar geen vijf minuten geintroduceerd te worden of hij heeft al een miljoenenschade achtergelaten.

Echt vriendjes van elkaar zijn het ook niet. Het zijn bovendien elkaars concurrenten. Toch brengt een situatie de twee heren samen, maar worden ze ook samen snel het slachtoffer van een schandaal, waarbij de twee in de gevangenis belanden. Daar moeten ze samen de krachten bundelen om hun namen te zuiveren en om wraak te nemen op de slechterik.

Heel simpel allemaal weer. Maar wel zo vermakelijk. Wat ik wel een beetje vond tegenvallen is dat de stuk in de gevangenis mij iets te lang duurt. Maar op het einde kunnen we weer getrakteerd worden op... nouja, raadt maar...

Leuk weer.

avatar van Brabants

Brabants

• 1966 stemmen

Tango and Cash een film die helemaal past binnen de tijd waarin het gemaakt is. Het is in die zin dan ook een van de betere. De twee heren doen het goed samen en de nodige actie is wat we gewend zijn uit de 80's.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Even een tussendoortje en daarvoor viel de keuze op deze Tango & Cash, ooit wel eens gezien in de jaren '90...en ja, toen was zoiets als dit nog redelijk acceptabel. Maar dit jaren '80 actievehicle is niet bepaald meer van deze tijd.

Want het is echt wel even slikken het eerste kwartier met al die macho branie, ik schiet voor ik vragen stel en verbouw an passant nog even een parkeergarage. Gaap...zucht, wat een gedoe allemaal. Verbetering ontstaat wanneer de heren elkaar vinden, zowel op de plaats delict, rechtbank als bajes en de smeuïge oneliners in het rond vliegen. Zowaar lijkt Tango & Cash zich te verbeteren en ook vermakelijk te zijn.

De beste fase van de film is toch die in de gevangenis waar de twee het niet bepaald gemakkelijk hebben met zowel vijanden als celmaten. Ook hier is het toch humor die de boventoon voert en goed doet. Helaas is het van korte duur en zakt het geheel weer langzaam in na de uitbraak met een bedroevende finale tot gevolg met grondverplaatsers en monstertrucks in een steengroeve. Serieus...? Wie bedenkt zoiets...?

De humor en chemie tenspijt tussen Stallone en Russell kan daar geen verandering in brengen. Aardig het verschijnen van Brion James die ik gedurende de middag ook al was tegengekomen in Command & Conquer Covert Ops. Ook niet verkeerd de jeugdige Teri Hatcher en de bizarre verschijning Robert Z'dar die ooit Chippendale was. Nee, dit was niet best, snel vergeten en op naar de volgende wat mij betreft.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag eigenlijk voor het eerst echt helemaal bekeken, ditmaal op een mooie gerestaureerde Blu-ray, deze film is dan eigenlijk niet zo heel bekend als je de naam Sylvester Stallone hoort, toch is deze jaren 80 actiefilm best goed.

Een leuke samenwerking met Kurt Russell, volop actie en humor in deze film, wel typisch jaren 80 actie en muziek, maar zeker niet verkeerd, heb mij hiermee wel vermaakt al wordt hij nergens echt spannend of spectaculair.

Het hoogtepunt van de film is eigenlijk nadat ze allebei in de gevangenis zitten, hier een hoop goede actie en gevechten.

Daarom 3 volle sterren