ad
  • 8.145.933 stemmen

Pepi, Luci, Bom y Otras Chicas del Montón (1980)

Komedie | 82 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titels: Pepi, Luci, Bom / Pepi, Luci, Bom and Other Girls on the Heap

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Pedro Almodóvar

Met onder meer: Carmen Maura en Félix Rotaeta

Oorspronkelijke taal: Spaans

Over Pepi, Luci, Bom y Otras Chicas del Montón

Pepi, Luci en Bom zijn drie meisjes uit Madrid in de punktijd. Een fascistische politieagent valt Pepi's kitscherige flat binnen om haar lastig te vallen vanwege wietplanten die in haar vensterbank staan. Hij verkracht haar en neemt daarmee haar maagdelijkheid af, die ze zo graag nog had willen behouden. Daarom gaat Pepi uit op wraak, samen met haar vriendinnen.

imageimageimageimageimageimageimage

El policía / Su hermano gemelo

Presentadora

Distribuidora Avon

Hombre que pide a Kiti su teléfono

avatar van Dustyfan

Dustyfan

De allereerste 'commerciële' speelfilm van Almodóvar. Helaas alleen nog op VHS uitgebracht.

avatar van John Doe

John Doe

23 mei in de Melkweg.

avatar van Freud

Freud

Nu heb ik al veel gezien van Almodovar, maar dit slaat echt wel alles . Het is eigenlijk een nogal slechte film met een wazig verhaal, maar het is zo vulgair, grappig, belachelijk en origineel dat ik me geweldig geamuseerd heb. Slecht geacteerd, slecht gefilmd, slecht opgebouwd, geen identificatie met geen enkel personage, maar wel écht grappig. Ik moet me inhouden om geen voorbeelden te geven, maar dat zou de pret bederven. Almodovar zegt op de achterkant van de cassette "Ik heb een film gemaakt precies zoals ik het wilde, zonder regels en zonder conventies." Als dat zijn enige bedoeling was, dan is hij helemaal geslaagd .

Toen ik hier de eerste keer de synopsis las, moest ik lachen met 'Hij verkracht haar en neemt daarmee haar maagdelijkheid af, die ze zo graag nog had willen behouden. ', want ja, dat is toch wel pech hebben ocharme. Maar in de film wordt het inderdaad gewoon zo behandeld, gho wat spijtig van die maagdelijkheid, die had ik nog graag willen verkopen aan iemand. Een optimistische kijk op de wereld kun je de film dus niet ontzeggen .

Hoe ik hem moet beoordelen weet ik niet zo, de andere Almodovar-films zijn ook ongeloofwaardig en belachelijk(hoewel ze stiekem wel hun personages en een hele laag van de samenleving op een prachtige manier typeren), maar ze zijn daarnaast ook nog érg goed gemaakt. Maar ik weet zeker dat ik over een jaar nog altijd lachend aan deze film ga terugdenken, en dat amateurisme is ook wel erg charmant, en past bij de mentaliteit van de film. Dus hij verdient toch wel 3.5 *, al was het maar om andere toekomstige kijkers niet af te schrikken .

avatar van cosp

cosp

Dustyfan schreef:

Ik heb hem op DVD in een speciale uitgave van "El Pais"; een krant hier in Spanje. Hij is inmiddels in ieder geval verkrijgbaar op DVD met engelse ondertiteling.

avatar van elias229

elias229

is deze nergens verkrijbaar op dvd met nederlandse ondertitels?