The Adventures of Bob & Doug McKenzie: Strange Brew (1983)

Alternatieve titel: Strange Brew

Canada / Verenigde Staten

geregisseerd door Rick Moranis en Dave Thomas
met Rick Moranis, Dave Thomas en Max von Sydow

Bob en Doug McKenzie, de twee meest beruchte drankorgels van Canada, krijgen een baantje aangeboden in de Elsinore Brewery. Helaas ontdekken ze dat hun droomjob nogal wat vervelende kantjes heeft en dat er een aantal zaakjes in de brouwerij niet helemaal kloppen.

avatar van streeter
Dat deze er nog niet tussen zat!
De film is niet zo goed als de televisieserie waar Bob & Doug begonnen (SCTV, ook met John Candy, Eugene Levy, Martin Short en vele andere - de Canadeese SNL).

erik1677
Onbegrijpelijk dat ik de 2e ben wat hier een reactie geeft op deze film.
Ik heb deze film jaren geleden gezien en non stop in een deuk gelegen, vooral om hoofdrolspelers rick moranisen dave thomas.
Echt een geweldige comedy in een stijl wat je vandaag de dag weer veel meer terug ziet., inplaats van die semie geneuzel comedys

Matige film waarin twee broers komen te werken in een bierbrouwerij waar niet alles pluis is. De film is op zijn best als het gaat over film maken (leuke zelfbewuste humor), echter is dit maar sporadisch (voornamelijk de opening). De twee hoofdpersonages worden al snel irritant en het plot doet er verder weinig toe.