• 8.295.565 stemmen

Tomten Är Far till Alla Barnen (1999)

Komedie | 95 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: In Bed with Santa

Oorsprong: Zweden

Geregisseerd door: Kjell Sundvall

Met onder meer: Katarina Ewerlöf, Peter Haber en Leif Andrée

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Plot Tomten Är Far till Alla Barnen

Met het verdwijnen van het traditionele gezin is kerst ook niet meer wat het geweest is. Sara heeft kinderen van verschillende mannen en ze nodigt haar ex-mannen en hun nieuwe vrouwen uit om bij haar thuis met haar man Janne en haar kinderen kerst te komen vieren. Het kerstfeest loopt uit op een fiasco.

image

avatar van cornelis

cornelis

Familiedrama a la Festen en Familie. Goed spel en hilarische dialogen.

avatar van dttom

dttom

ik heb ook wel gelachen maar ik vond dat het wat lang duurde voordat hij het zei en dat irriteerde me een beetje.

avatar van cornelis

cornelis

Da's toch juist de lol? Dat hij ook fout zit?

avatar van Goodfella

Goodfella

Ik vond het een erg grappige film. Ik heb Festen nog niet gezien, dus ben erg benieuwd. (Vrijdag komt ie op tv)

avatar van tom

tom

zeker gelachen, leuk verhaal en dat taaltje vind ik op zichzelf al humoristisch

stinissen (crew films & series)

Peter Haber 'Beck"

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Het begon allemaal erg aardig en naar het einde toe werd het alleen maar grappiger.
Je zou het niet eens hebben geweten en dan met een zwart kindje komen aanzetten . Ook het huis dat in het begin verkocht is en een jaar later alweer te koop staat aangeboden vond ik grappig.
Zoals Cornelis zei is deze film wel met Festen te vergelijken tot op een zekere hoogte. Hier valt veel meer te lachen en de film is lang niet zo zwaar als Festen. 4*

avatar van Nicole_1989

Nicole_1989

Heey allemaal!

Mijn vader heeft deze film jaren geleden 1 keer gezien, en praat er nog om de zoveel tijd over (helemaal met kerst).

Maar hij komt nooit meer op tv! Weet iemand misschien waar ik deze film op DVD kan krijgen? Ik zoek me rot, maar het lijkt wel alsof hij in Nederland gewoon niet te krijgen is...

Thanks a lot! =)

avatar van ijsco

ijsco

ik heb jaren gezocht en uiteindelijk een chinese versie gekocht (bij yesasia.com)

Titel : "in bed with santa" / taal: zweeds / ondertiteling: engels

het is een regio 5 DVD dus de speler moet wel regiovrij zijn

Alternatief: de duitse remake " Meine Schöne Bescherung (2007) "

(m.i. minder leuk, maar dat is misschien omdat ik het origeel zo leuk vind)