Les Nouvelles Aventures d'Aladin (2015)

Alternatieve titel: De Nieuwe Avonturen van Aladdin

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Arthur Benzaquen
met Kev Adams, Jean-Paul Rouve en Vanessa Guide

Op kerstavond verkleden Sam en zijn beste vriend Khalid zich als kerstman om alles wat ze kunnen in de Galeries Lafayette te stelen. Maar Sam wordt snel omringd door kinderen en moet hen een verhaal vertellen... het verhaal van Aladin. Hij maakt er zijn versie van. In de huid van Aladin, begint Sam een reis naar Bagdad, een stad vol rijkdom. Helaas lijden achter de folklore de mensen onder de tirannie van verschrikkelijke Vizir, bekend om zijn wreedheid. Zal Aladin, een jonge dief, geholpen door zijn techniek, de boze plannen van Vizir dwarsbomen, Khalid redden en het hart van de prinses Shallia veroveren?