Babysitting (2014)

Frankrijk

geregisseerd door Nicolas Benamou en Philippe Lacheau
met Philippe Lacheau, Alice David en Vincent Desagnat

Bij gebrek aan oppas voor het weekend vertrouwt Marc Schaudel zijn zoon Remy toe aan Franck, zijn werknemer, die naar het schijnt "een serieuze man" is. Franck is deze avond juist 30 jaar geworden en Remy is een slordige grillige knaap. De volgende ochtend worden Marc en zijn vrouw Claire gewekt door een telefoontje van de politie. Remy en Franck zijn verdwenen! Wanneer ze het huis doorzoeken vindt de politie een camera. Marc en Claire ontdekken dat er hiermee hallucinante beelden geschoten zijn tijdens de voorbije avond...

Niks van verwacht maar was toch wel aardig met als hoogtepunt de scenes met de Ara.

De komedie deed me onmiddellijk aan The Hangover denken, dus bijster origineel was ie niet. Ook van een goed lopend en doordacht verhaal was nauwelijks sprake. Vanzelfsprekend waren de geschifte vrienden, de starre strenge baas en de zwoele ex wel voorhanden. En niet te vergeten de party's, het zwembad, de bizarre situaties en de ordinaire (van racistisch en seksistisch tot homofoob) grappen en grollen.

Heb deze film vorige week bekeken en ik mag wel zeggen vond hem geweldig.
De frans gesproken taal is iets of wat irriterend maar dat maakt de film ook "anders" dan weer dat standaard "hangover-amerikaans". met "cool" en "I didn't know that!".

En ja gauke idd hij lijkt er verdacht veel op maar daardoor ga ik deze film zeker niet de afgrond in praten. Nooit geweten dat sigaren roken zo grappig kon zijn.
Prima acteerwerk en de camerashots (zeker op de kermis) waren mij het lachen zeker meer dan waard. Prima film als je een avondje wilt lachen, ik zeg 3,5 ster

ps
dat moet ik hier ook wel aan toevoegen dat de film zomaar op is gezet onder het motto "het is een komedie" en hier ook totaal geen verwachting van was. Maarja die zijn er bij zoveel films die je dan ineens verassen

Net gekeken en moet zeggen kijkt lekker weg. Zeker op het moment de de ouders worden gebeld door de politie. Ik geef toe heb er niet veel om gelachen en heeft veel weg van the hangover maar aangezien de speeltijd precies goed is is ie prima te kijken. Alleen zal ik nooit een fan worden van Franse films.

avatar van Cleanshot
Vond het wel een grappige film eigenlijk, soms enigszins wat voorspelbaar maar toch
Moest net zoals Peter 34 ook denken aan hangover achtige sfeer.

avatar van Corcicus
Topkomedie. Die rechercheur was onbetaalbaar en wat een heerlijke meid in de hoofdrol.

Zeker leuk om te zien!! leuk gedaan!!

avatar van Rodger
leuk,,..
lekker wegkijk humor...
3.5***

avatar van K. V.
De film deed me qua sfeer aan The Hangover denken. 'k vond het begin nogal voorspelbaar, maar de film verbeterde wel hoe meer hij vorderde. Er zaten wel enkele grappige stukjes in en heb toch een aantal keren moeten lachen. De cast deed het zeker ook niet slecht.
Toch wel beter dan verwacht.

Heb me rot gelachen, goede film

Schrok eerst omdat het Franstalig bleek, maar ben blij dat ik hem afgekeken heb...

avatar van Rodger
Rodger schreef:
leuk,,..
lekker wegkijk humor...
3.5***

half punt erbij..
blijf echt wel een leuke komedie
4.0 ****

avatar van Shinobi
"Bonne nuit, petit Adolf."

Blijkbaar is deze titel de succesvolste Franse comedy van 2014.

Er wordt een simpel verhaaltje opgezet rondom de jarige Franck die rustig zijn verjaardag wil vieren, maar opgezadeld wordt met het zoontje van zijn baas. Het lijkt een mooie opstap om zijn carrière naar een hoger plan te tillen, maar vanzelfsprekend loopt alles in de soep. Als klap op de vuurpijl zijn de twee nog eens verdwenen. Met enkel een achtergelaten camera probeert men de gebeurtenissen te plaatsen...

Nicolas Benamou en Philippe Lacheau hebben goed gekeken naar hun Amerikaanse tegenhangers. 'Babysitting' ontvouwt zich namelijk als 'The Hangover' meets 'Project X'. De originaliteit is dan ook ver te zoeken in een al karig narratief. Van de platte personages moet de film het zeker niet hebben, hoewel deze nog best aardig overkomen.

Het is veelal wachten op de volgende gestoorde situatie die in beeld komt. Weliswaar zit er een hoop idioterie tussen, waarbij leuke referenties worden gemaakt naar onder andere 'Mario Kart' en 'Up'. Jammer genoeg is het merendeel te geforceerd om daadwerkelijk grappig te zijn. Aan de redelijk vlotte pacing is te danken dat het geheel niet te lang blijft hangen bij de onbenulligheden.

Al met al een matige comedy waar je niets aan mist.

Dikke 2,0 sterren.