Married to the Mob (1988)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Jonathan Demme
met Michelle Pfeiffer, Matthew Modine en Dean Stockwell

Angela deMarco is ongelukkig getrouwd met de maffiabaas Frank deMarco. Wanneer Frank vermoord wordt grijpt Angela de kans om zich los te maken van de maffiawereld. Frank's baas, Tony Russo, begint haar echter te volgen. De FBI start een onderzoek naar haar, aangezien ze denken dat zij Russo's nieuwe vriendin is. FBI-agent Mike Downey gaat undercover als Angela's buurman, maar voelt zichzelf al snel tot haar aangetrokken.

Er zitten een paar grappige stukjes in. Snap wel waarom Michelle hiermee doorgebroken is.

avatar van Mad Man Mundt
Was dat niet na Scarface dan..?

Best nog leuke film idd, Matthew Modine is altijd wel te pruimen vind ik en de rest van cast is ook ok. Typisch 80s-comedy stijltje, maar goeie snack...

avatar van mikey
Grappige en snelle maffiakomedie dat zo 'fout jaren 80' is dat je je begint af te vragen of Demme deze mooie jaren nou in de zeik neemt (?). 3.5 erg leuk!

avatar van stefan dias
Ik was net een recensie over "something wild" aan het schrijven toen deze film me weer te binnen schoot en nu blijkt die van dezelfde regisseur te zijn. Well done, Jonathan!

avatar van Bubblez
Leuke film, ik heb m vaak gezien in mn jeugd, vanwege mn Pfeiffer-gekte
Ze ziet er geweldig uit in deze film. Goed accent, mooie kop en heerlijk zoals ze "I wanna divorce!" schreeuwt.
De film is over-the-top en dat maakt m goed. Fijne komedie (al valt er weinig te lachen).

Vond hem toentertijd heel leuk. Toen ik hem herzag vond ik het eigenlijk niet zo geweldig meer. Heb er ook geen prettige persoonlijke herinneringen aan....:(

Wat is er toch geworden Matthew Modine? Zo´n leuke acteur....

avatar van pfan
Bubblez schreef:
Leuke film, ik heb m vaak gezien in mn jeugd, vanwege mn Pfeiffer-gekte

Ja, echt geweldig hoe ze dat roept! Ze is echt geweldig!
Snap niet dat deze film zo'n lage waardering heeft.

Dick2008
pfan schreef:

Ja, echt geweldig hoe ze dat roept! Ze is echt geweldig!
Snap niet dat deze film zo'n lage waardering heeft.

Nou heel simpel, je verwacht een komedie, ik vond dat er maar weinig te lachen viel. Ik begrijp best dat je een film moet rangschikken op genre, maar alleen komedie lijkt me wat misleidend. En het verhaal loopt eigenlijk ook niet. Maar goed, ieder zijn smaak, als je dit een geweldige film vindt, mooi toch ?

avatar van Aapje81
Heb dit altijd een erg leuke film gevonden. Pfeifer was hier prachtig

avatar van pfan
Aapje81 schreef:
Heb dit altijd een erg leuke film gevonden. Pfeifer was hier prachtig

Heb ik nog een tip voor je. Moet je eens 'Into The Night' gaan zien, ook erg leuk.

Eén van de betere filmen met Michelle Pfeiffer.
Geslaagde grappen en prima vertolkingen in een leuk verhaaltje, meer moet je niet hebben om een goede film te bekomen.
Heb de film al enkele keren gezien, en kan er telkens weer van genieten.

Wat was Michelle Pfeiffer destijd toch een verademing om aan te mogen gluren

avatar van Bubblez
Mangkon schreef:
Wat was Michelle Pfeiffer destijd toch een verademing om aan te mogen gluren

En nog!

Leuke maffiakomedie met een aardig verhaaltje en een paar hilarische momenten. Vooral Dean Stockwell, Mercedes Ruehl en Oliver Platt zijn goed bezig en natuurlijk Michelle Pfeiffer, voor wie dit -na een paar uiterst middelmatige en zwakke films- de grote doorbraak betekende.

avatar van 93.9
Leuke film. I love 80's (op deze manier).

avatar van Marvinleeaday
Geen vervelende film maar fillm weet niet te kiezen, het is net geen komedie en net geen drama.

avatar van Mrs. Donut
Niet zo'n superfim. Dance, dance, dance op tv trekt me al helemaal niet aan, daarom deze (eerder opgenomen) film gekeken. Ik wis deze prent weer van mijn harde schijf, hoef deze niet nog een keer te zien

Deze eind jaren 80 Komedie / Misdaad (Romantiek is eigenlijk ook van toepassing) film heb ik gisteren gezien op de leuke televisiezender "AMC HD" en had ik schijnbaar nog nooit gezien. Na hem gezien te hebben kan ik me dat best goed voorstellen, want op de leuke opening na, is dit vooral toch een flauwe bedoeling.

In dit verhaal draait het om Angela de Marco (Michelle Pfeiffer), die ongelukkig getrouwd is met maffialid "Cucumber" Frank de Marco (Alec Baldwin) en die al vroeg in het verhaal wordt omgelegd. Rouwig is ze er niet om, maar eerder opgelucht, omdat ze nu het oppervlakkige gangsterbestaan kan ontvluchten. Maar dat gaat natuurlijk zomaar niet, want ze wordt al snel achternagezeten door de baas van haar man, te weten Tony "The Tiger" Russo (Dean Stockwell), die op haar verliefd is en door undercover FBI-agent, te weten Mike Downey (Matthew Modine), en daar draait het dan om in deze film.

Zoals aangegeven begon de film nog best leuk en is er zelfs wat bloot te zien (in de vorm van Nancy Travis als hoertje Karen Lutnick), maar nadat Frank de Marco wordt doodgeschoten na circa 18 minuten bij het hoertje Karen Lutnick (wordt overigens ook doodgeschoten) door maffiabaas Tony Russo, wordt het best een flauwe bedoeling, waar ook nauwelijks meer om te (glim)lachen valt. Het verhaal verloopt daarna ook vrij voorspelbaar (inclusief het einde in Miami Beach, waar Tony Russo te maken krijgt met zijn jaloerse vrouw Connie en uiteindelijk wordt opgepakt door de FBI) en echt iets leuks of bijzonders gebeurt er eigenlijk ook niet meer.

Wel is het nog enigszins geinig om de maffia aan het werk te zien in deze film en dan voorval van hun "slechte" kant, wat resulteert in schietpartijen (met name die bij het fastfoodrestaurant "Burger World" was wel leuk en over "Burger World" wordt ook een leuk liedje gezongen, door o.a. maffiabaas Tony Russo en Tommy, met daarin o.a. de tekst "De friet is krokant, de milkshakes zijn dik"), enkele moorden (o.a. de moord in de trein tijdens de opening van het verhaal) en krachtige taal. Maar wel allemaal met een lekkere knipoog.

Verder is het wel leuk om de typische jaren 80 sfeer (waar o.a. krullige bossen haar in was bij vrouwen) en muziek (o.a. van New Order, Sinéad O'Connor, Chris Isaak en Ziggy Marley) weer eens terug te zien en te horen en de cast deed het ook wel leuk en verdienstelijk en vooral natuurlijk de drie hoofdrolspelers in het verhaal, te weten Michelle Pfeiffer (haar scene bij fastfoodrestaurant "Chicken Lickin" waar ze zich moet omkleden en begluurd wordt, was wel leuk), Matthew Modine (waar Angela de Marco verliefd op wordt) en Dean Stockwell (genomineerd voor een "Oscar" voor zijn rol als maffiabaas Tony "The Tiger" Russo).

Ook is het leuk dat een jonge en slanke Alec Baldwin (helaas gaat hij veel te vroeg dood in het verhaal), Joan Cusack (vriendin van Angela de Marco), Paul Lazar (als Tommy die werkt voor Tony Russo en die uiteindelijk bij het fastfoodrestaurant "Burger World" wordt doodgeschoten door de clown achter de bediening) en Charles Napier (als kapper ), ook een rolletje hebben in het verhaal. Mercedes Ruehl in de rol van de jaloerse echtgenote Connie van maffiabaas Tony Russo, vond ik overigens verschrikkelijk en ook irritant.

De film eindigt met t zogenaamde "Crazy Credits", wat inhoudt dat de aftiteling van de film anders is dan anders. Tijdens de aftiteling zie je namelijk scènes die niet in de film gekomen zijn. En na de aftiteling volgt ook nog een extra scène met een dansende Michelle Pfeiffer en Matthew Modine.

Al met al een luchtige Komedie / Misdaad film om eens gezien te hebben (duurt circa 90 minuten zonder aftiteling), maar meer zeker ook niet, want daarvoor is het allemaal net wat te flauw. De regisseur van deze film, te weten Jonathan Demme, is helaas vorig jaar overleden op 73-jarige leeftijd en hij is vooral bekend vanwege de jaren 90 films "The Silence of the Lambs (1991)" en "Philadelphia (1993)".