Genre: Drama / Western
Speelduur: 88 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Rod Hardy
Met onder meer: Tom Skerritt, Reed Diamond en
IMDb beoordeling: 5,3 (557)
Gesproken taal: Spaans en Engels
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot High Noon
Sheriff Cooper is nog maar net getrouwd als hij hoort dat een verbeten outlaw, uit op wraak, op weg is naar zijn stadje. De sheriff was juist van plan zijn ster aan de wilgen te hangen, maar zijn plichtsgevoel maakt het hem onmogelijk te vertrekken.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Stel je niet aan. Het is maar een onbeduidend tv-filmpje hoor.
stinissen (crew films & series)
-
- 22449 berichten
- 71533 stemmen
Wat ik er van weet is dat deze remake niet eens zo slecht is.
Diesel
-
- 9412 berichten
- 0 stemmen
Stel je niet aan. Het is maar een onbeduidend tv-filmpje hoor.
Wouter
-
- 18675 berichten
- 3014 stemmen
Wat ik er van weet is dat deze remake niet eens zo slecht is.
Tja, het is een goed verhaal. Zal wel een gladde typische laffe Amerikaanse tv productie zijn.
Diesel
-
- 9412 berichten
- 0 stemmen
Zal wel een gladde typische laffe Amerikaanse tv productie zijn.
Je voorspelling klopt helemaal.
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Het origineel is zoooveeeel beter. Het komt gewoon dat dit een hele slechte tv-film is. Slecht geacteerd, slechte dialogen, etc.
Alleen, het verhaal (valt niet te ontkennen) is oké.
1.5*
rondh
-
- 547 berichten
- 2150 stemmen
Wat ik er van weet is dat deze remake niet eens zo slecht is.
Dan weet je niet veel.
Belabberde film (mijn mening)
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
Eens met Stinissen. Op het uitstekende acteerwerk van Gary Cooper na vond ik het origineel niet goed. Ik denk zelfs dat ik deze makkelijker vond uit te zitten. Deze remake duurt gelukkig kort en is daarom best vermakelijk. De film verliest in het midden wel flink wat tempo, maar dat maakt het goeie einde gelukkig weer goed. Tom Skerrit speelde ook prima in dit aardige tv filmpje. Zo slecht is dit inderdaad nog niet, maar echt goed is dit ook niet te noemen. Aardig mee vermaakt. 2,5*
Brix
-
- 19390 berichten
- 4810 stemmen
Vandaag nog een keer opnieuw bekeken, en eigenlijk is het best wel een verteerbare TV film.
Skerritt acteert helemaal niet slecht, maar mist het enorme charisma van Gary Cooper.
De originele versie bleef toch voortdurend in mijn achterhoofd spoken bij het bekijken van deze remake.
Vergelijkingen trekken ligt dan ook voor de hand.
Susanna Thompson vind ik zeker niet slechter in de rol van Kane's vrouw dan Grace Kelly in de oorspronkelijke film.
Het personage (Amy Kane) blijft echter ook hier irritant.
Maria Conchita Alonso, als Helen Ramirez, doet het niet onaardig, maar mist toch de uitstraling van de pittige Katy Jurado.
De bandieten maakten veel minder indruk dan die in de versie van 1952.
Ook andere bijrollen zijn zwakker bezet dan in de oude versie.
Een groot gemis is de muziek, met de monotone zang van Tex Ritter, die in het origineel zo'n groot deel van de sfeer uitmaakte.
Er zitten wel wat leuke opnames in de film, en de settings zijn niet minder dan die uit 1952.
Toch een nipte voldoende, vervelend vind ik deze film niet.
AJK
-
- 170 berichten
- 10 stemmen
Nou.het is nu 0700.19 mei.08.
En deze film is er nu op.
Ik denk dat dat genoeg zegt.
En dat ik dit typ ondet de film
en reclame.Ik ga deze dus niet uit
kijken.
Roger Thornhill
-
- 5715 berichten
- 2278 stemmen
Net als bij bijvoorbeeld Gone with the wind en Casablanca kun je je afvragen waarom je een remake zou willen maken van een film die niet alleen een onomstreden klassieke status heeft gekregen maar die ook nog eens een vertolking heeft opgeleverd die bij vrijwel alle kijkers als eerste zal opkomen wanneer ze de naam van de desbetreffende acteur horen. Ik zal niet zeggen dat dit project al vanaf het begin gedoemd was te mislukken, maar de vooruitzichten waren zó slecht dat ik er zelf in ieder geval geen cent in geïnvesteerd zou hebben.
Het merkwaardige is dat ik dankzij deze film pas ècht doorkrijg hoe goed de rolbezetting van het origineel was : Maria Conchita Alonso vind ik best een sympathieke actrice maar kan niet tegen de wrange Katy Jurado op, Dennis Weaver is hier geen partij voor Lon Chaney Jr ("It's all for nothin', Will") en Susanna Thompson heeft nou eenmaal niet de uitstraling (of het engelachtige uiterlijk) van Grace Kelly. En dan heb ik het nog niet eens over het gemis van de glibberige Thomas Mitchell gehad (ongetwijfeld één van de beste bijrolacteurs die de Amerikaanse cinema ooit heeft gehad), of de scène met de vrouw die moet liegen dat haar man niet thuis is (zo schrijnend in het origineel), of over de stoffigheid en de hitte die door het zwart-wit van 1952 zo goed werden overgebracht, veel passender bij de spanning van de komst van Frank Miller dan de natte modder van 2000...
Een paar pluspunten : de muziek is sfeervol (althans tot de orkestrale uitbarsting bij de laatste omhelzing tussen Kane en zijn bruid), Brian Stollery als de hoteleigenaar is lekker onaangenaam, Michael Madsen heeft een perfect uiterlijk voor Frank Miller (maar krijgt helaas te weinig tijd en te weinig ruimte), en Tom Skerritt doet zijn best. Ach, misschien zou dit een prima western zijn als het beroemde origineel nooit was gemaakt. Maar er is geen Do not forsake me oh my darlin' te horen, en Coop is onvervangbaar.
stinissen (crew films & series)
-
- 22449 berichten
- 71533 stemmen
stinissen deze kwam ipv de versie uit 1952, want Michael Madsen dook op. Lijkt me niet kunnen in de 52 versie lol
Dank je is aangepast.
Het laatste nieuws
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Deze Disney+-series worden op dit moment het meest bekeken op de dienst
Arts geeft toe overleden Matthew Perry illegaal ketamine te hebben verkocht
Ook horrorkaskraker 'Paranormal Activity' is deze maand nog te zien op Netflix: 'Uitermate creepy'
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.