Change of Habit (1969)

Drama / Muziek

geregisseerd door William A. Graham
met Elvis Presley, Mary Tyler Moore en Edward Asner

Zusters Michelle, Irene en Barbara krijgen de opdracht de blijde boodschap te gaan verkondigen buiten de kloostermuren. Hun uitvalsbasis wordt de praktijk van dokter Jack Carpenter, gelegen in één van de probleemwijken van New York. De jong nonnetjes willen zo snel mogelijk het vertrouwen winnen van de buurtbewoners en besluiten hun habijt te ruilen voor moderne jurken.

veron35
Een van de betere elvis films.

avatar van 606
deze draait op dit moment op rtl 4

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Elvis' afsluiter van zijn filmcarriere is een van de mindere uit het toch al bedenkelijke ouvre. Dit verhaal raakt kant nog wal maar bevat iig wel een goede soundtrack. Matig.

avatar van mario_arnhem
Jaren geleden gezien nu hebt ik de film op dvd leuk om weer tezien.

Matige Drama / Muziek film, waarin Mary Tyler Moore als non moet kiezen tussen Elvis Presley en de kerk.

In dit verhaal speelt Elvis Presley de jonge arts John Carpenter, die een bijzondere band heeft met zuster Michelle Gallagher (Mary Tyler Moore). Zij is één van de drie zusters die hem in zijn kliniek in New York helpen bij zijn pogingen om het getto op te knappen.

Een ondermaats drama, hoewel beter dan veel andere Elvis Presley films. Het was tevens Elvis Presley laatste film. De andere twee zusters worden overigens gespeeld door Barbara McNair (zuster Irene) en Jane Elliot (zuster Barbara).

Leuk om eens gezien te hebben deze Drama / Muziek film en vooral omdat het de laatste speelfilm was van Elvis Presley.