Panic (2000)

geregisseerd door Henry Bromell
met William H. Macy, Neve Campbell en Donald Sutherland

Alex gaat in therapie, en onthult dat hij een huurmoordenaar is. Hij vertelt de dokter na een paar sessies eveneens dat hij zich aangetrokken voelt tot een jonge vrouw die hij in de wachtruimte ontmoet heeft. De vrouw heet Sarah, is 23, en voelt zich eveneens aangetrokken tot hem. Alex is echter getrouwd. Via flashbacks zien we vervolgens zijn leven als moordenaar. Wanneer Alex als volgende opdracht krijgt om zijn therapist te vermoorden blijft hij Sarah bezoeken terwijl hij besluit wat hij moet doen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Erg goed filmpje. Meesterlijke dialogen, zeer komisch af en toe en weer een superrol voor Macy

3,5 sterren

Deed me beetje aan Grosse Pointe Blank denken alleen dan serieuser. Maar dit is ook een goede film.

kappeuter (moderator)
Onderhoudende film, goed geacteerd door Macy, maar een beetje te braaf allemaal.
Er wordt over het algemeen de gulden middenweg gekozen en daardoor dacht ik steeds: gaat er nog wat gebeuren of hoe zit dat.

avatar van Wolkenmeter
Deed mij dan weer erg aan American Beauty denken, al is het verhaal hier toch wat eenvoudiger. Erg mooi opgebouwd, en Macy speelt weer schitterend

avatar van Armin
Wat een juweeltje ! Verrassend script. Prachtige rollen van vooral Macy en Campbell. Sterke dialogen. Ik heb echt zitten genieten. **** (De speelduur is helaas wel een min. of 10 korter dan hierboven staat aangegeven)

avatar van patjenmgn
Echt verassend goeie film! Vooral de rollen van Macy & Campbell.
Schitterend dat hij kei droog die moorden pleegt en dat hij naar bed wil met Campbell enzo 3,5*

Neve is weer heerlijk. speelt een sterke rol.
ik vraag me alleen af waar ik macy nou eerder gezien heb. maar es et MM archief doorspitten
hij speelde ook sterk in ieder geval.
Sutherland speelt overigens een geweldige klootzak. beetje je zoon op eekhoortjes laten schieten
toffe film.

avatar van Regan_Robbie24
David Dorfman zit erin, dat weet 'k maar zit hij er veel in?

avatar van Regan_Robbie24
ne coole film!
heel mooi,

erg goede film. william h macy is sowieso al bijna altijd goed maar ik vond ook john ritter als psychiater erg goed spelen.

avatar van nightbreed
Goede film met de altijd goed acterende William H. Macy.
William H. Macy is geboren voor dit soort rollen.
De dialogen vond ik erg goed en de sfeer van de film was licht neerslachtig maar toch fris.
Kortom, een apart filmpje die gezien mag worden.

orbit
Wat een matigheid.. zelfs Macy kon er weinig meer aan doen. Volstrekt ongeloofwaardige relatie tussen Macy en Campbell, waarschijnlijk moest ze er even in geschreven worden door een vriendje ofzo

avatar van josseheijmen
Vlees noch vis, wat wil deze film nu eigenlijk?

Macy's vertolking is prima en ook Campbell is goed te pruimen.
Wel lijkt het of zij slechts één type personage kan neerzetten. Ik zie weinig onderscheid tussen Scream, Wild Things en deze film. Haar scala aan emoties is beperkt.

Sutherland is perfect gecast, jammer is dat wij dit soort rollen nou wel van hem kennen.

Vreemde film, echt iets voor RTL7 op een doordeweekse avond maar verdient absoluut een voldoende.

avatar van Co Jackso
Toch wel een tegenvallende film. De acteurs doen het nog wel aardig, al zijn een aantal castingkeuzes nogal twijfelachtig. Maar het verhaal zelf is vrij zwak en ongeloofwaardig, en weet mij simpelweg niet te overtuigen.

Het deed mij een beetje denken aan een American Beauty maar dan met een huurmoordenaar. Ook afspelend in Amerikaanse buitenwijk, maar Panic komt op de meeste gebieden tekort. Het is opvallend dat er A-acteurs in meespelen, want de film ziet er zeer goedkoop uit en is waarschijnlijk met een minimaal budget en inspiratie gefilmd. Eigenlijk wordt de film een beetje gered door het spel van Sutherland, die ervoor zorgt dat er vorm van onderlinge spanning aanwezig is dat cruciaal is bij een film als deze.

Aardige film die het toch vooral moet hebben van de cast. William H. Macy is altijd wel leuk om aan het werk te zien, en deze rol van huurmoordenaar/huisvader is hem dan ook op het lijf geschreven.
Verder blijft de film een beetje opervlakkig en had hier en daar best wel wat uitgediept mogen worden. Film duurt namelijk ook maar 84 minuten.

avatar van John Lee Hooker
Het is de eerste keer dat ik William H. Macy aantref in een hoofdrol en dat pakte goed uit. Hij wordt bijgestaan door Campbell die me onlangs in Scream ook al wist te vermaken. Het plot is niet zozeer spectaculair maar bevat genoeg stof om je aandacht vast te houden en door de relatief korte speelduur wordt het nergens saai. Vader leert zoon om eekhoorns neer te schieten en zodra die weigert is een kleinzoon ook goed genoeg. Die jonge knaap wist trouwens verassend veel tekst te onthouden in de wat langere shots. Overigens vond ik de scène met de moeder van Alex die boos wordt door het cadeaupapier op de grond wel een beetje vreemd. Verder gewoon prima.

avatar van Boenga
Goedkoop en oppervlakkig, te weinig diepgang.
Ik zie Macy heel graag spelen, maar hier zit er toch wel heel weinig schwung in, en zoals orbit al schrijft: het klikt langs geen kanten tussen hem en Campbell, zodat de hele zaak behoorlijk ongeloofwaardig overkomt. Bovendien speelt de shrink ook al niet bepaald de pannen van het dak.
Hier had toch echt wel héél wat meer ingezeten...