The Prisoner of Zenda (1979)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Richard Quine
met Peter Sellers, Lynne Frederick en Elke Sommer

Rudolf Rassendyll ontdekt tot zijn verbazing dat hij een dubbelganger is van koning Rudolf V. Omdat een aanslag op het leven van de koning gevreesd wordt, vraagt het hof Rassendyll om zijn plaats in te nemen zodat de echte koning veilig kan onderduiken.

FisherKing
Hoewel ik een Peter Sellers fan ben, is deze film een enorme mislukking. 1*

neo (crew)
Kijk liever nog een keer die met Wranger

Leuke komedie met Peter Sellers in de dubbele hoofdrol.
Wellicht is dit een van zijn mindere films, maar toch blijft hij de grappige scènes aaneen rijgen.
Peter Sellers zal toch wel altijd bekend blijven om zijn beroemde andere personage, Inspecteur Clouseau.
Maar deze film blijft leuk om eens te bekijken.. ook na zovele jaren

avatar van the hustler
Peter Sellers doet het zeker niet slecht in deze komedie die soms zelfs wat aan de Pink Panthers doet denken (gestuntel, verkleedpartijtjes, kasteel, muziek van Mancini, Elke Sommers), maar een slap scenario en te weinig geslaagde grappen maken van deze film niet meer dan een vlug te vergeten tussendoortje.

avatar van the hustler
the hustler schreef:
Peter Sellers doet het zeker niet slecht in deze komedie die soms zelfs wat aan de Pink Panthers doet denken (gestuntel, verkleedpartijtjes, kasteel, muziek van Mancini, Elke Sommers en ander vrouwelijk schoon), maar een slap scenario en te weinig geslaagde grappen maken van deze film niet meer dan een vlug te vergeten tussendoortje.