Direct Action (2004)

Canada
Actie

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Dolph Lundgren, Polly Shannon en Donald Burba

Frank Gannon, een ervaren politieagent, ontdekt dat het politiebureau waar hij werkt corrupt is en deel uit maakt van een grote internationale drugssmokkelorganisatie. Hij heeft echter maar één dag de tijd om zijn vermoeden te bewijzen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Zeer slechte film die zelfs geen deftige actie heeft om de film het toch wat aangenaam te maken. En in verhouding met Dolph Lundgren kan zelfs Steven Seagel nog acteren...

avatar van sinterklaas
Weer een leuke film van Lundgren. Dit keer is hij een kauwgom kauwende cop. De actiescenes waren wel goed en Dolph kon weer goed vechten. Alleen jammer dat die neger nou weer dood moest. Ik vond hem juist goed spelen. Maargoed voor de rest weer vermakelijk. Niet slecht voor 1,50/5 voor 5 euro bij Bart Smit.

avatar van Lennert
Ietsje beter dan Diamond Dogs, maar over de gehele regel toch een stuk minder dan Sweepers en Detention. De actie die aanwezig was, was zeker vermakelijk, maar een aantal acteurs waren afgrijselijk, het verhaal kon echt een stuk beter uitgewerkt en tussen de actiescenes door was het lang niet altijd spannend (soms zelfs saai) om de aandacht er lang bij vast te houden.

Dolph's knokscenes waren wel erg gaaf, de shootouts waren soms wat amateuristisch.