The Great Ghost Rescue (2011)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Familie

geregisseerd door Yann Samuell
met Toby Hall, Steven Mackintosh en Kevin McKidd

De film gaat over een groep geesten die hun bestaansrecht dreigt te verliezen en op zoek moeten gaan naar een nieuw huis om te spoken. Eén van hen is Humphrey the Horrible (Toby Hall). Ze blijken echter niet de enige geesten te zijn. Bij de zoektocht naar nieuwe spookplaatsen wordt hun identiteit aan de mensen onthuld. Duivelsuitdrijvingen zorgen er tenslotte voor dat hun bestaan nog verder wordt bedreigd.

Had veel beter moeten zijn.

Jammer, leek me vooraf veel leuker dan het eindresultaat. Dan mag het nog een film zijn die vooral op kinderen gericht is, een Boyle maakte van zo'n Millions toch nog een fijn filmpje.

Samuell maakt er soms een echt zootje van. Erg slechte timing qua editing (maar dan ook echt opvallend slecht), zeer matig acteerwerk en effecten die zeker niet altijd even goed uit de verf komen. Bij momenten ook gewoon platweg lelijk.

Echt boeien doet het verhaaltje ook niet, George is aardig irritant en in het tweede deel begint de film toch echt wat te slepen. Allemaal erg jammer, want doorheen het geknoei zit toch een erg fijn filmpje verscholen.

Gemiste kans.

avatar van Phantasm
Aardig bedacht idee, aardig verhaal, leuk om een keertje gezien te hebben.