Mine 9 (2019)

Alternatieve titel: 2 Miles Below

geregisseerd door Eddie Mensore
met Terry Serpico, Mark Ashworth en Kevin Sizemore

De mijnstreek Appalachia, bekend als de Devils Playground, is een plek geworden voor mijnwerkers van alle leeftijden om een goed leven te leiden. Een groep ervaren mijnwerkers en een 18-jarig groentje lopen door de mijnen voor een ogenschijnlijk normale werkdag. De groep komt echter in de problemen wanneer een explosie ervoor zorgt dat de groep opgesloten raakt. Met slechts een uur aan zuurstof moeten ze proberen te ontsnappen.

avatar van AmazingPP
Wat een rommelige film. Ten eerste worden de personages waarmee je straks de mijn in gaat niet goed aan je voorgesteld. Je hebt er nog geen band mee als het zover is. Ten tweede snap je niet precies wat en waar het gebeurd. En ten derde : Het belachelijke sentimentele einde is volkomen misplaatst en te abrupt. Jammer. Had veel meer in gezeten. 2*