Detention (2003)

Canada
Actie / Drama

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Dolph Lundgren, Alex Karzis en Kata Dobó

Sam Decker is nadat hij als militair heeft gediend in de golfoorlog en in voormalig Joegoslavië teruggekeerd naar zijn eigen buurt om les te geven in de meest harde en gevaarlijke school in de stad. Ook hier blijven de problemen hem achtervolgen, een groep schietgrage criminelen nemen de school over en deinzen voor niets terug. Maar Sam en zijn leerlingen besluiten om hier een stokje voor te steken en proberen samen de relschoppers te elimineren.

avatar van SSeagal
Heb voorstukjes hiervan gezien, ai,ai, ai, wat zag dat er superslecht en goedkoop uit zeg! Hoef ik de film niet eens meer te zien.

avatar van moviefreak#1
Het is mij echt even ontschoten waarom deze hongaren die school overnamen , verder is het mij een godswonder hoe ze het voor elkaar krijgen om geen enkel schot (en geloof me ze schieten veel) te laten tellen. Maar goed het is gewoon wat je kan verwachten : een ouderwetse Dolph Lundgren actiefilm en ja ik heb me toch ondanks de vele fouten prima vermaakt. 2,5 ster derhalve.

cr_ix
Butt-film!

avatar van Fangs
Fangs (crew)
De dvd-hoes is in elk geval al lelijk....

avatar van Quentin
Die posters van Nu-Image zijn altijd flut, ze worden al gemaakt voor het filmen begint (zelfs voordat er een script is, zie submerged), zo zit de helicopter uit deze poster ook in een Seagal poster van Nu-Image.

Ik vind dat Dolph Lundgren beter verdient, zijn 2 beste films vind ik Universal Soldier en Showdown in little Tokyo, en dat zijn ook eigenlijk zijn 2 films geweest die er goed uitzien, Detention is zo slecht nog niet maar de film straalt de goedkoopheid uit en zijn mede-acteurs actere zo slecht dat de film onaangenaam word om naar te kijken terwijl Dolph zelf naar mijn mening goed acteerd, en Dolph acteerd in iedere film goed, daarom vind ik dat Dolph beter verdient dan dit soort flutfilms die supergoedkoop uitzien met maar 1 goede acteur erin, ik vind dat Dolph terug moet naar zijn oude plek en weer goeduitziende films gaat doen. Ik hoop dat dat hem zal lukken. Helemaal te gek zou ik het vinde als we Dolphe en Van Damme, STallone, Seagal en Schwarzenegger ooit same zullen zien in 1 film, ik denk dat dat een geweldige film zou worden. Ik geef Detention 3 sterren omdat Dolph erin zit.

djelle
Ik vond het een redelijk vermakelijk actiefilmpje in de heerlijke "ouderwetse" stijl, maar het kon nog vermakelijker geweest zijn.

Dit waren mijn belangrijkste stoorzenders: 1) Er waren maar 4 terroristen om uit te schakelen, dit betekent beperkte fun (geen wonder dat ze het zo lang uitstelden). 2) Er werd vrij veel geschoten, maar weinig geraakt. Normaal niet zo heel erg, ware het niet dat het geschiet zeker 75% enkel van de criminelen hun kant kwam. 3) De bandieten deden (en waren) soms een beetje te belachelijk. 4) Ik heb Dolph nog iets te weinig zelf zien vechten en schieten (en uitschakelen). 5) Ik miste wat oneliners.

avatar van Dolphfan
Niet een van zijn beste werken, maar wel leuk om gezien te hebben. Dolph als docent die met de motor naar school komt. Hoe verzinnen ze het?

avatar van Lavigne
waarom is iedereen toch zo negatief over detention?? ik leefde mee met het verhaal en moest wel een traantje wegpinken op het laatst toen die knul doodging. het enigste onprofessionele vond ik het uiterlijk van de schurken... beetje nep

kArIzMa_TuRk
100%VANDAMME schreef:
je vind 'Universal Soldier' een goeie film van hem omdat 'Van Damme' er ook inspeelt toch.
deze was een best aardige actie filmpje. niet meer niet minder. verdiend een 2½*

kArIzMa_TuRk
100%VANDAMME schreef:
Jackie Chan ook

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Matig. De film weet lang niet de hele tijd te boeien en het B-filmgehalte druipt er van af. Verder kunnen de bad guys totaal niet mikken. Gelukkig is Dolph wel cool, maar hij heeft helaas maar weinig te doen. > 2*

avatar van Lavigne
ik vind alleen de stukjes van de schurken niet echt boeien. voor de rest vind ik het echt wel een leuke film

geen slechte film maar heb beter van dolph lundgren gezien

avatar van 606
vermakelijke actie film met dolph.

3,5 ster

avatar van Minority_Check
de actie was belachelijk nep
alleen de drama scenes was een beetje leuk
dat was het eigenlijk

Wat een ongelooflijk slechte film.

Jongens, we kopen een kist met film-munitie, een zooitje wapens en we bedenken dan wel een verhaaltje om ze te gebruiken.

Dolph Lundgren is al helemaal te triest vor woorden.

Wel knap dat je met een rolstoel een harley voor kunt blijven

avatar van Spartaan1986
Vrij amusant alleen volledig ongeloofwaardig en voorspelbaar

avatar van Shinobi
Ik vond dit wel een vermakelijk actie film om te zien met een leuke rol van Lundgren. Het verhaal is nogal vaag, maar de actie maakt alles goed.

Ik geef 'm net 3, 0 sterren, omdat ik me hier toch wel mee vermaakt heb.

avatar van Kraay
vermakelijke film, veel meer dan 3 sterren kan je er alleen eigenlijk niet voor geven

avatar van SuperSideSwipe
Een erg slechte film. De gehele cast vooral de slechterikken vertoonden echt tenenkrommend acteerwerk.

Het verhaal is werkelijk extreem zwak, zelfs voor zo een soort film als deze.

Voor de vorm hebben ze een paar van de "goeden" laten sneuvelen om de ongeloovelijke mazzel van de hoofdrolspeler(s), die een paar 100 schoten vlak langs zich heen zag vliegen zonder op een al te bijzondere plek geraakt te worden te compenseren.

Vlug in elkaar gezette "verstand op nul" aktie film ten top.

Ik heb gepoogd de film een beetje op me af te laten komen en er niet teveel bij stil te staan, maar werkelijk bij elke scene zat ik hoofdschuddend "tsjongejongejonge" te mompelen.
Zijn het niet de ongeloofelijk domme schurken met een IQ van onder de 30 .. die dusdanig slecht kunnen richten dat een blinde bejaarde met parkison zich er nog diep voor zou schamen, dan is het wel de spontane metamorphose van een stel aso straatschoffies die ineens geheel vol moraal alles voor elkaar over hebben.

avatar van Lennert
djelle schreef:

Ik ben het met punt 1,3 en 4 helemaal eens. Het schieten stoorde me echter vrij weinig en de oneliners heb ik niet gemist. Niet dat ze er waren, maar het hoefde hier niet per se bij. Dolph bewijst in ieder geval goed te kunnen acteren, evenals de scholieren. Jammer dat er niet meer knokwerk inzat, maar voor zo'n lowbudget film vond ik het geheel goed in elkaar zitten en redelijk vermakelijk.

avatar van gukker
Het idee vond ik nog wel interessant. Jammer dat het zo slecht uitgevoerd is.

avatar van Corcicus
De idee was idd verwachtingscheppend, de uitwerking hemeltergend. Ik vraag mij nog steeds af waarom die criminelen als clowns waren uitgedost incluis fluo pruiken, lippenstift en nagellak. Een bende overjaarse pseudopunkers die geen seconde overtuigen.

avatar van De Knip
Weer een geweldig foute film van onze DVD-held Dolph Lundgren. Die bende was a bunch of fucking amateurs. Ik heb alle 1376 kogels geteld, die ze op onze Dolph mikten. Ik meen dat hij uiteindelijk 2 maal werd geraakt. Wat een held:

*1/2

avatar van Buurman Zijlstra
Geweldig met dat kogelwerende schild wat hij tusen het oud papier vond

Regisseur Sidney J. Furie werkte ooit samen met sterren als Marlon Brando en Robert Redford, maar moet het tegenwoordig doen met Dolph Lundgren, zoals in deze Detention. De films begint anders wel aardig, maar het verhaalverloop is echt wel belachelijk, net zoals de slechterikken. Het concept van een leraar met militaire achtergrond, die een school moet beschermen, is bovendien al een grijsgedraaide plaat. Over Lundgren geen slecht woord, en de montage was ook best ok, maar al bij al gewoon niet interessant.

avatar van Beertje45
Flauw aktiefilmpje, waarin Dolph amper uit de verf komt. Het draait meer om de studenten contra superslecht acterende badguy's. Had moeite om wakker te blijven.