Direct Action (2004)

Canada
Actie

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Dolph Lundgren, Polly Shannon en Donald Burba

Frank Gannon, een ervaren politieagent, ontdekt dat het politiebureau waar hij werkt corrupt is en deel uit maakt van een grote internationale drugssmokkelorganisatie. Hij heeft echter maar één dag de tijd om zijn vermoeden te bewijzen.

Diesel
Begin die slappe Sidney J. Furie actie flicks helemaal zat te worden.

MWX
argh zijn er uberhaubt nog mensen die dit slikken Whelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

avatar van fritsy
Alle ouwe aktie helden zijn aan snabbelen geslagen in buitenland,. onder andere "steven seagal"jean claude van damme"Dolph Lundgren" Enz..ik denk dat ze zijn uit gerangeerd in de US en daarom alleen nog maar buitenlandse films kunnen maken,.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Zeer slechte film die zelfs geen deftige actie heeft om de film het toch wat aangenaam te maken. En in verhouding met Dolph Lundgren kan zelfs Steven Seagel nog acteren...

avatar van De_Hollander
ik vond het toch wel een goede film

Het was geen slechte film maar hij was niet goed uitgewerkt vond ik dat is wel jammer had een goede film geweest kunnen zijn.

djelle
Enorm standaard, clichee verhaal en dito uitwerking. Geeft niet altijd, maar er zijn grenzen. Het voornaamste is dat zelfs de actie het geheel niet echt kan redden. Vrij schaars en redelijk kwaliteitsloos. Beetje onbevredigende actiefilm vond ik... 2*

avatar van Dolphfan
Leuke film. Dolph eet constant kauwgum.

Ziet hij er kwalitatief beter uit dan Detention?

djelle
Laat ons zeggen dat het nog ietsje slechter is zelfs (het verschil is miniem, maar toch).

hmmm, jammer, ik had toch een hogere verwachting van direct action ten opzichte van detention

avatar van Dolphfan
Hij was goed he? Vanacht allemaal gekeken? Gaf me een beetje het GTA gevoel. Dolph is gewoon een beetje aan het cruisen in een stad en af en toe gebeurt er wat.

Djelle, vind jij deze film kwalitatief slechter dan Detention?
Ik absoluut niet, ik vind deze een stuk beter uitzien, soms zijn de vechtscenes zelfs geweldig om te zien, soms, over de actie, de knok en schietpartijen zijn over de hele film kwalitatief het zelfde als bij Detention, maar soms zijn ze ook veel beter, wat ook beter was, is het acteren, de bad guys acteren hier wat beter als bij Detention, ook de mensen die aan de kant van Dolph staan acteren beter als bij Detention, Dolph zelf vind ik weer goed acteren, ook kon deze film mij meer boeien dan Detention.
Wat ik van deze film verwacht had is uitgekomen.
Deze geef ik 3,5*, hij was echt beter dan Detention die van mij 3* krijgt.

avatar van 606
kei goede knok film en zeker goed geacteerd.

dolph is goed 4 sterren

avatar van sinterklaas
Weer een leuke film van Lundgren. Dit keer is hij een kauwgom kauwende cop. De actiescenes waren wel goed en Dolph kon weer goed vechten. Alleen jammer dat die neger nou weer dood moest. Ik vond hem juist goed spelen. Maargoed voor de rest weer vermakelijk. Niet slecht voor 1,50/5 voor 5 euro bij Bart Smit.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke film precies zoals ik verwachte.
Gewoon een lekker actie filmpje met een simpel verhaaltje en best redelijk goede acteurs.
Heb me er zeker mee vermaakt verstand op 0 en kijken maar!.
4 sterren.

avatar van Ibrahim
Het verhaal en alles stelt niks voor dus dan hoop je op een goede actie, maar die zien er niet uit...

Wat een bagger film 1.5

avatar van gondwana
Jup, voor 1euro gekocht bij bart smit en heb er spijt van.
Alhoewel, het is kerst en ik kan hem altijd weggeven aan iemand...

avatar van N_SANE
In tegenstelling tot velen heb ik wél kunnen genieten van deze film. Ik kijk dit soort films dan ook zonder enige verwachtingen, vandaar dat ik er dus nog wel van kan genieten. Ook perfect voor de vrijdagavond.

Best veel actie, dialogen onderlingen waren wel ok.

Al met al net geen voldoende, deze krijgt van mij een 2*

Ondanks het feit dat Fury al aardig wat films heeft gemaakt blijft hij er weinig van bakken. Zijn knullige regie maakt deze film, die toch al te lijden heeft onder een zwak verhaal, verre van de moeite waard.
De acteurs zijn bovendien zeer matig, al had ik toch nog medelijden met ze gezien de tenenkrommende dialogen die ze over hun lippen moeten zien te krijgen.
Als de actie dan ook nog matig is, blijft er echt helemaal geen reden over deze film te kijken.

avatar van bollepeer
over het algemeen niet zo'n goede film, maar de vechtpatrijen en de kauwgom maken het een beetje goed, tog nog een voldoende.

avatar van schram101
Grappige film. Beetje verstand op nul en kijken.

Overigens is dit echt zo'n film die eigenlijk zo slecht is dat je hem 0,5* moet geven maar je het toch niet doet. Heb me goed vermaakt. Het meisje acteerd best goed. Dolph is zoals hierboven geen ster maar net als Seagal gewoon een robuste kerel met uitstraling.

avatar van Lennert
Ietsje beter dan Diamond Dogs, maar over de gehele regel toch een stuk minder dan Sweepers en Detention. De actie die aanwezig was, was zeker vermakelijk, maar een aantal acteurs waren afgrijselijk, het verhaal kon echt een stuk beter uitgewerkt en tussen de actiescenes door was het lang niet altijd spannend (soms zelfs saai) om de aandacht er lang bij vast te houden.

Dolph's knokscenes waren wel erg gaaf, de shootouts waren soms wat amateuristisch.

Ja een leuke film van Dolph Lundgren. Het verhaal is standaard maar wel leuk. De actie is prima en goed neergezet. Wat me wel irriteerde is de opening credits je ziet gelijk een korte smaenvatting van alle actie. Vind ik wel jammer want zo weet de kijker gelijk wat er komt.

Maar voor de rest was het een zeer waardige DTV filmpje met goed knokscenes van Dolph Lundgren. Sinds deze film zijn de knokscenes van Dolph wel op een meer realistisch manier gemaakt. Barry Evans is de gevechtcheorograaf in elke film geweest van Dolph sinds deze. Hij zet ze het wel goed in elkaar en puur realistisch neer.

avatar van Buurman Zijlstra
Prima filmpje, lekker vechten en kauwgum eten.

avatar van blackcat13
Nog niet afgekeken, maar valt me tot nu toe toch tegen. Dolph Lundgren is een beest en de enige reden dat deze film nog enigzins kijkbaar is, was het een onbekende acteur geweest had ik er geeneens aan begonnen. Maar ik mis de humor en de one-liners. Ik hou ervan als dit soort personages wat grappige one-liners rondstrooien, beetje womanizers zijn en zichzelf niet al te serieus nemen. Dat is hier wel het geval, de film neemt zichzelf veels te serieus. Als films dat niet doen, is het slechte makkelijk te accepteren. Hier is het slechte gewoon slecht. En met slecht bedoel ik het acteren, de soundtrack, en de regie. Wel een lekkere chick en sommige scenes zijn wel geinig, dus ik kijk de film later nog wel een keer verder.

Verwacht geen schitterende dialogen of een scenario dat uitmunt in een goed plot, dat heeft deze film zeker niet.
Maar de actie is leuk en spannend, meer moet het dus niet zijn, in een film met Dolph Lundgren moet je ook niet meer verwachten.
Een goede actiefilm is het meer niet.

avatar van xxERWINxx
Direct contact van Dolph Lundgren was een hele goede film, maar deze slaat de plank mis.
Saaie actie en de film lijkt alsof die uit de jaren 80 / 90 komt.

Dick2008
Hoewel ik mijn bedenkingen bij aanvang van de film had, is het uiteindelijk toch wel weer aardig meegevallen. Dolph Lundgren als cop, ik vind hem zelf meer een kop hebben van een crimineel. Gelukkig komt Polly Shannon hem assisteren. Tenminste wel een film die de titel waar maakt, Direct action is de titel, dan krijg je ook actie, al direct bij het begin van de film echt meer hoef je verder niet te verwachten.
Gewelddadige film, die eigenlijk heel simpel in elkaar zit, maar gaan ze steeds meer ingewikkeld lopen doen. Gewoon één en al corruptie, dus afknallen die handel, maar laat dat maar over aan Lundgren en Shannon in deze politie-actiethriller. De film heeft iets te lange speelduur, vooral die finale-actiescène had toch wel eerder kunnen plaatsvinden en het gaat allemaal veel te gemakkelijk, maar goed als actie-filmpje, is het een prima film. 4.0