Scenes of the Crime (2001)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Drama

geregisseerd door Dominique Forma
met Jeff Bridges, Jon Abrahams en Morris Chestnut

Automonteur Lenny Burroughs is chauffeur van gangsterbaas Trevor Morrisen en alhoewel het een lucratief baantje is belooft hij zijn verloofde te stoppen zodra ze getrouwd zijn. Maar alles gaat vreselijk mis als Lenny betrokken raakt bij de kidnapping van de rivaliserende gangster, Jimmy Berg.

Best een aardige film, degelijke vertolking van Jeff Bridges. Alleen Jon Abrahams kwam niet echt serieus over (zijn acteerwerk). 3 sterren.

Een film die je als je voor de tweede keer kijkt beter begrijpt. Geldt trouwens voor de meeste

Ik ga voor 3,5 ***

Verrassende en intelligente thriller.
Puik acteerwerk.

avatar van mayhemblik
Wauw wat een aangename verrassing was dit zeg, een heerlijke psychologische thriller, aanrader.
Spannend tot de laatste seconde.

Goede film, met mooie vertolkingen.
Alleen het einde vond ik nogal abrupt, totaal onverwacht stopt de film...
Maar het scenario is wel eentje om je aandacht bij te houden, een doordenkertje zou je kunnen zeggen..

Meneer Bungel
Aardig tussendoortje die nou eenmaal op tv voorbij kwam. Niet heel erg bijzonder, ook al zit het scenario wel degelijk in elkaar en is de 'Bullitt'-reference wel vermakelijk. Noah Wyle vond ik nogal een miscast, bepaald geen 'gangster'-uitstraling. En eigenlijk is de hele film vrij tam en kleurloos. Net als eten zonder zout: het is gezond, ik vind het persoonlijk ook niet vies, maar ik doe het bijna nooit.

Valparaiso
Gangsterchauffeurtje krijgt, wanneer de boel misloopt de kans om op te krassen. Iedereen zou dat doen maar nee, hij niet. Hij gaat nog een stap verder en richt een pistool op de ontvoerde Bridges. Waarom? Is niet duidelijk en dat wordt het ook niet.
Ondertussen wordt er midden op straat, midden overdag gedreigd, geschoten, gevochten, noem het maar op. Geen omwonende of voorbijganger die het ziet of op het idee komt om de politie te waarschuwen.

Niet erg geloofwaardig maar blijkbaar een 'true story'. 1*

avatar van Decec
Ik vond goede thriller film!

avatar van voomzap
Dit is maar net omgerekend een krap zesje waard vanwege de toch ook weer wel vermakelijke acteurs in het crime genre. Deze film kan eigenlijk worden gezien als één hele lange voortkabbelende scene die maar nergens echt spannend wil worden. De titel had daarom eigenlijk beter Scene of the Crime of simpelweg Crimescene kunnen heten.

Tarkus schreef:
Goede film, met mooie vertolkingen.
Alleen het einde vond ik nogal abrupt, totaal onverwacht stopt de film...

Heb me de film voor 1 € kunnen aanschaffen en bijgevolg opnieuw bekeken.
Ik blijf volledig bij mijn eerste commentaar.

avatar van 606
Hele goede spannende Thriller met goed geacteerd ook.
Simpel eigenlijk maar dat maakt het voor de rest niet minder om.

3,5 ster

avatar van Roger Thornhill
Het schijnt dat het budget op het einde op was en de studio geen zin had om de debuterende regisseur nog verder te steunen. Dat zou de plotse afronding van de gijzelsituatie èn van de wanhopig grabbelende Jon Abrahams verklaren (en ook waarom R. Lee Ermey op het einde maar zo kort van z'n triomf komt genieten). Jammer, want de intrigerende situatie in de auto had in potentie tot een spetterende climax kunnen leiden. Vooral het goede spel van de twee leads houdt deze film interessant. En het blijft apart om Henry Rollins als akteur te zien, maar die heeft hier wel héél weinig te doen.

Een misdaadverhaal met potentie moet het in het bijzonder hebben van een ijzersterke cast. De film heeft een aantal uitstekende actiescènes, echter hij had strakker gemogen (er zijn onderdelen die nauwelijks aan de spanning bijdragen). Het einde daarentegen komt als een donderslag bij heldere hemel (Roger Thornhill heeft het hiervoor over een budgettekort) en werkt zeer onbevredigend.

avatar van Elokuva
Ik vond dit een goede film. Goed acteerwerk en een goede opbouw. Vooral de stoïcijnse houding van de criminelen deed het goed. Een verrassende wending aan het einde, onverwachts ook.

Een aanrader.

avatar van Left4Dead
Niet onaardig maar op den duur traag en eentonig te noemen.
Het einde is een absolute afbreuk, dat men zoiets de kijker durft aan te doen.