Elvis Has Left the Building (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Joel Zwick
met Kim Basinger, John Corbett en Denise Richards

Harmony (Basinger) is geboren tijdens een Elvis-concert en op één of andere manier is zij een bloedverwant van de King. Per ongeluk vermoordt ze een paar Elvis-imatators en wordt daarom achterna gezeten door de FBI. Hoe redt ze zich hieruit?!

avatar van Redlop
Irritante titel.

avatar van blabla
Hoezo ?

avatar van Redlop
Erg Amerikaans leukdoenerig.

avatar van blabla
Die titel doet mij aan Frank Zappa denken, heeft een nummer geschreven dat 'Elvis has just left the building' heet, vandaar dat het voor mij niet op viel als een irritante titel.

avatar van petey
is toch gewoon wat aan het eind van elk Elvis concert werd omgeroepen?

Lijkt me eerlijk gezegd niks, maar we zien het nog wel.

petey schreef:

is toch gewoon wat aan het eind van elk Elvis concert werd omgeroepen?
Ik dacht dat dit pas werd gezegd in zijn Las Vegas tijd.

Jullie hebben allemaal gelijk. Dit werd aan het eind van zijn concerten geroepen in zijn Las Vegas-periode en ja, het is ook een nummer (heel flauw weliswaar) van Frank Zappa.
Het verhaaltje voor deze film doet lichtelijk gezocht aan. Ik vrees dat zelfs Kim hier weinig van kan bakken.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Ik moet zeggen dat er vrouwen van 50 zijn die er slechter uitzien

neo (crew)
Wie? Denise Richards?

ThaNick
Damn, nu ik die trailer heb gezien.. hoef ik de complete film niet meer te zien..
De langste trailer die ik ooit heb gezien, van zo'n 4 of 5 minuten?
Je ziet waar de film over gaat(uiteraard), maar dan ook hoe hij eindigt.. is niet zo leuk

Advies: als je van plan was deze film te kijken, kijk dan niet de trailer!!

Ja, maar is het nu een leuke film of niet? Daar lees ik weinig over!

GerwinF
En Kim Basinger doet 2 keer mee in deze film

avatar van Captain Pervert
Wat leuk, ik had al jaren zoiets van: waar is toch die Kim Basinger gebleven. Nou, hier dus...

speeld in deze film rose McOwen ook in mee
ik had overlaats ergens gelezen dat er een film over elvis met haar in zou zijn maar heb der nog geen enkele film van gezien ofzo

Dustyfan
Jij bedoelt volgens mij "Elvis", maar dat is een mini-serie.

Hoe kan ze opeens iemand vermoorden en achternagezeten worde door de FBI. dat snap ik niet!
Ik vindt het onduidelijk samenvatting.

avatar van gregory804
lol, die trailer, ze geven alle belangrijke stukken, wat een spoiler movie die trailer (niet dat de film onvoorspelbaar is)

wel leuk filmpje maar je bent hem ook zo weer vergeten. Wel even leuk voor tussendoor.

avatar van AardeWerk
Ik (als oud-elvisfan) heb in een deuk gelegen, heel veel dingen zijn herkenbaar, vette stereotypen en dan de originele wijze waarop menig imitator aan zijn eind komt !
Lachen geblazen ! OK misschien ben je deze film zo weer vergeten, maar het leuke is dan dat je er de volgende keer weer net zo van kunt genieten.

Samen met een vriend gekeken. Een onverwacht genoegen deze film. In het algemeen ben ik geen liefhebber van komedies, maar deze vonden we beiden heel leuk. Grappige karikaturen steken de draak met de Elvis cultuur en andere delen van de amerikaanse samenleving.
Kim Bassinger mag er nog steeds zijn en acteert hier ook prima. Verwacht geen diepgang, gewoon leuk. Wij vonden hem in zijn soort dus goed, 4**

Best lollig; iig leuker dan ik van te voren gedacht had. Idioot plot natuurlijk, maar wel leuk gebracht in de Elvis-setting en met de nodige bizarre humor.

avatar van nightbreed
Het is mij echt een raadsel waarom dit soort ongeinspireerde flutfilms worden gemaakt.
Acteerniveau = ver beneden de maat.
Verhaal = te slecht om uit te leggen.
Regie = uitermate slecht.
In deze film valt Kim Basinger toch erg duidelijk door de mand, ze ziet er leuk uit maar acteren ho maar.
Het zuidelijk accentje wat ze probeert te imiteren is echt een aanfluiting en maakt de film zelfs nog slechter.
John Corbett is zelfs nog slechter dan Basinger en dat moet genoeg zeggen.
Omdat Kim Basinger zo sexy is geef ik deze film niet het minimum.

Cijfer: 1

avatar van soom
Komedie, komedie.. Ik zie hier geen komedie in. Ik vind dit gewoon morbide. Niks leuks aan, ook. Ik heb welgeteld één keer gelachen. De liedjes zijn wel geweldig, natuurlijk. Ik heb genoten van Love Me Tender, die voor mij het bekendste was. Ik heb die aan het einde van Wild at Heart echt te vaak gehoord . Las Vegas is geweldig. Ik ga daar echt ooit heen ! Deze film krijgt absoluut geen voldoende, veel te slecht allemaal..

avatar van Purmerend
Matige film alleen de muziek was top!

avatar van TimZor
Gewoon een lekkere flauwe film nee zeker geen hoogstaande film maar voor het genre komedie doet hij het in mijn ogen goed. Een 3,5 voor zijn soort is zeker verdient

De eerste helft is eigenlijk nog wel geinig, maar de tweede helft en de afronding zijn belabberd.

Vond de film op niet veel lijken en alleen omdat ik de muziek (als vanzelfsprekend)
helemaal geweldig vond krijgt deze film niet het minimum.
Maar ook niets meer dan dat, vond er niets aan.
Is dit wat ze komedie noemen?
Ik heb geen een keer moeten lachen, kan ook aan mij liggen.
Maar ik schuif het toch liever af op het feit dat er niet echt humor in zat.
Heel voorspelbaar ook allemaal, vond er echt niets aan.

Dick2008
Een film die wat acteerwerk betreft nou niet is om naar huis te schrijven, maar vind ik nooit zo belangrijk als het maar leuk wordt gebracht en dat wordt het. En toen ik er aan begon was het ook even afwachten, maar ja, dat is vaker zo als je niet weet hoe hij afloopt omdat het de eerste keer is dat je hem bekijkt. Maar toch een leuke film voor in de verzameling.

Ik ben niet zo'n grote Elvis-fan, maar zoals vaker geschreven, ben ik van geen enkele beroemdheid echt een fan, ik heb wat cd's in kast en dat is het wel weer. Denise Richards heeft maar een kleine rolletje, maar aan het eind in Elvis-outfit haha, toch helemaal geen type daarvoor. Kim Basinger is wel aantrekkelijk hoor, zo in het rose en dan met die mooie Cadillac. Dat was dan ook vooral de aanleiding. John Corbett doet het nog wel redelijk. Verder nog wat bekende namen in piepkleine rolletjes.

Aan het begin zitten er wat grappige momenten in maar naarmate de film vordert wordt hij juist steeds leuker. Ik vind vooral het sfeertje in deze film het allerbeste, Elvis-imitators en muziek, "het Elvis-leeft gevoel" en de romance tussen Basinger en Corbett. Ook de flashbacks worden mooi gecombineerd. Leuk, grappig maar vooral vermakelijk. 4.0.

avatar van mrklm
De film opent met een amusante proloog die met een wiskundige berekening aantoont dat in 2012 een kwart van de wereldbevolking Elvis-imitator zal zijn en vervolgens aankondigt uit de doeken te doen hoe Harmony Jones [Kim Basinger], een schoonheidsspecialiste die Pink Lady-lippenstift verkoopt, dat heeft voorkomen. Het verhaal heeft weinig om het lijf en de setting rondom een Elvis-conventie is niet geheel origineel, maar de karakterisering zijn sterk waardoor er voldoende bijzonder grappige momenten zijn. Basinger toont voor het eerst in lange tijd weer eens komische talent en Philip Charles MacKenzie is bijzonder grappig als de eigenaar van Pink Lady. Maar de beste momenten zijn voor Mike Starr en Phill Lewis als de twee agenten die het spoor van Elvis-lijken volgen. Bovendien kun je nog een aardig spelletje cameo-rijden doen, waarbij je in ieder geval moet letten op iedere dode Elvis.

avatar van clubsport
simpele maar toch leuke vermakelijke komedie rondom basinger's personage dat elke keer de domme pech heeft dat elvis imitators het loodje leggen zodra ze in haar buurt zijn .
Veel elvis muziek eromheen en een beetje een road movie sfeertje maakt van deze film een leuk anderhalf uurtje glimlachen .