Crush (2001)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door John McKay
met Andie MacDowell, Imelda Staunton en Anna Chancellor

De succesvolle maar alleenstaande 40-jarige Kate spreekt elke maandag af met haar eveneens succesvolle vriendinnen Molly en Janine. Ze drinken gin, eten chocolade en besluiten wie de afgelopen week weer het meest trieste leven van de drie had. Dan ontmoet ze Jed, een voormalig leerling van Kate van 25 jaar, en heeft ze seks met hem. Wat zal ze haar vriendinnen vertellen? En wat zullen Molly en Janine doen wanneer Kate verliefd wordt op een jonge man die eigenlijk helemaal niet bij haar past?

BS
Wel een leuke film,meer humor dan romantiek.
Het verhaal is best goed,leuke ironie.
4 sterren

Is dit niet een beetje een vrouwen film ?!?

hmz... één iemand heeft ook pas gestemd

AAAHHHH!!!!... terrible...de film begon goed maar ze hebben hem echt totaal verpest...alles werd cliche... ze hadden net zo goed een verwijzing kunnen maken naar een andere slechte film....

Ik heb deze film al maaaaaaaaaanden geleden in de sneak gezien en vraag me af waarom hij met zoveel vertraging in roulatie is gekomen. Is er misschien opnieuw gemonteerd? Of werd hij niet interressant genoeg gevonden?
Ik vond het één van die typisch britse produkties: eerder sympathiek dan echt goed, met van die heerlijke karakterakteurs erin. Nee, niet Andie McDowell! Die troela heeft nu eenmaal een uiterst beperkt bereik als actrice.

Een tip voor mensen die van britse films houden: zoek in de videotheek eens naar Saving Grace. Ook de moeite waard.

Maz

avatar van narva77
Redelijk aardige komedie. Op het einde wordt ie wat dramatisch, maar over het algemeen best lief.

avatar van Gehenna
Deze romantische/komedie valt het eerst op doordat hij een lekker Britse Sex in the City is, leuke dialogen tussen 3 hartsvriendinnen van 40.
Is dat nou zo ontzettend boeiend?
Ja, boeiender dan je in eerste instantie zou denken..ik had zo ook mijn twijfels erover maar die verdwenen als sneeuw voor de zon toen er een typische britse (grove) humor scene kwam.
Geweldig, het acteerwerk van de drie dames is prima en het verhaal heeft genoeg uitgangspunten om de voledige tijd te boeien.3.5*

avatar van BlueJudaskiss
Een volkomen oninteressante film. De tagline zegt al dat ze het publiek wilde lokken van Four Weddings...isj nie echt gelukt. 2*

Idd een heerlijke vrouwenfilm, grappig, boeiend en ontroerend, maar je moet er wel van houden.

avatar van Guyke
Heb de film gekocht als onderdeel van een 10-delige box. Verwachtte eigenlijk niet veel van deze winkeldochter. Maar al bij al is de film toch wel een meevaller.
Lekker Brits liefdesdrama zonder veel complexen. Typische tearjerker voor een verloren zondagnamiddag.

minus
Afschuwelijke film. Welgestelde, saaie vrouwen met oninteressante problemen. totaal mislukte chickflick, die van het succes van Sex and the City wil meeprofiteren.
Ik ben door een hel gegaan met deze film. Afzetten kon niet, want het was in de klas.

avatar van AGoos
ik vind andie macdowell best als ze er bij huppelt als in groundhog day of four weddings,.,,,maar als leading lady weet ze mij niet zo te boeien....imelda staunton des te meer....de muziek is trouwens wel erg goed...

avatar van Bambi18
Geen 3 sterren voor de kwaliteit van de film, maar het is echt een geweldige heerlijke tranentrekker voor vrouwen. Heb m al jaren op video en kijk m min. 1x per jaar - lovely!

avatar van missl
die man is sexy maar voor de rest is het echt drama drama drama. en dat is normaliter niet heel erg want dramafilms zijn wel te doen, maar dit gaat echt helemaal nergens over.

1 voor die mooie man en 1,5 voor 1 van die vriendinnen want zij is wel grappig.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk onschuldig filmpje wat lekker wegkijkt.. maar nergens echt bijzonder wordt..
Het eerste uur was behoorlijk standaard.. gelukkig is er aan de laatste 40min meer aandacht besteed.. zo had ik bijvoorbeeld niet verwacht dat haar lover dood zougaan.. vind ik opzich weer een stap in de goede richting.. maar jammer dat er toch weer zo *happy end* aan gegeven moet worden.. geen man.. dan maar een baby.. beetje te zoetsappig hier en daar dus.. maar door het gedurfde verhaal(oudere vrouw met een jongere gozer) heb ik toch respect voor de regiseur.. want dit is een verhaal lijn die in het echte leven vaker gebeurd dan de meeste mensen denken.. maar op film zelde zo recht toe recht aan is neergezet..
Daarom krijgt deze film vanmij toch nog een voldoende.. jammer van het einde.. hadden ze beter anders kunnen doen.. en een wat betere uitwerking van de personages had ook niet slecht gedaan.. maargoed.. het kan natuurlijk veel erger
Goed geacteerd.. leuke verhaal lijn.. matige uitvoering.. maar wel vermakelijk .. 3 sterren

Matige film met oninteressante personages.
Ook de relatie tussen Kate en Jed vind ik niet geloofwaardig overkomen.
Echt zo'n film die je gelijk weer vergeet.

Dick2008
Ik dacht dit het staat verkeerd op de dvd hoes, maar het is dus echt een romantische komedie .
Een film die moeizaam om gang komt, wordt op de helft iets beter maar na het ongeluk zakt hij helemaal weg. Eigenlijk de reinste drama toch, met wat romantiek erbij. Ik zag de humor in ieder geval niet zo. Ik vind het eerlijk gezegd een echte vrouwenfilm, niet zozeer vanwege de relatie met die jongen, ik dacht nu krijg je de rest van de film te zien hoe de omgeving erop reageert en na tegenslagen worden ze toch een gelukkig paarmaar vanwege de onderlinge verwantschap van de vrouwen. Die vrouwelijke arts is echt vals. Het acteerwerk is overigens prima maar de film kon me nauwelijks boeien. 2.0

avatar van navulverpakking
Niet erg interessante film..
En het absurd veel roken van de drie vrouwen wordt naar mijn mening echt heel erg veel in beeld gebracht..?