Clockwatchers (1997)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Jill Sprecher
met Toni Collette, Parker Posey en Lisa Kudrow

Iris is een eenzame, onzekere vrouw die begint met alweer een korte-termijn baan krijgt bij een creditcard company. Ze ontmoet al snel Margaret, die haar wegwijs maakt en haar voorstelt aan Paula en Jane. De groep wordt al snel vrienden en doen allerlei dingen samen. Maar dat verandert allemaal als er een nieuw meisje wordt ingehuurd.

avatar van wackyboy
Raar dat hier nog geen bericht bij staat. Heb deze vorig jaar op t.v. gezien en ik vond hem erg grappig. Erg herkenbaar dat corparate sfeertje en leuk hoe een van de temps constant de boel zit te saboteren.

avatar van jassonn
Heb hem toen ook op t.v gezien bij de publieke.Erg leuk filmjpe,er wordt een goede sfeer neergezet op dat kantoor,en er wordt leuk gespeeld. 4 *

Leuk dat deze weer opnieuw in de videotheek een release krijgt....;) Misschien een foutje?

avatar van AGoos
begint erg leuk...stort op drie kwart van de film gigantisch in...maakt het alleen nog maar duidelijker dat het vergelijkbare 'Office Space' veel leuker is... Toni collette en vooral parker posey zijn wel erg leuk...

avatar van nightbreed
Leuk filmpje die als droge comedy begint en langzaam steeds meer richting drama gaat met een heel klein snufje misdaad.
Lisa Kudrow doet hier haar best om eens niet als Phoebe over te komen, iets wat haar weer niet lukt.
Toni Collette en Parker Posey zijn het best op dreef hoewel de rest het ook prima doet.
Al met al een lekker wegkijkertje.

Cijfer: 3,5

avatar van ane19
ik vond het saai
2*5

avatar van Roger Thornhill
Gelukkig heb ik nooit naar Friends gekeken, zodat ik geen last had van vooroordelen met betrekking tot Lisa Kudrow (pas later begreep ik dat ze "een voorgeschiedenis" had); ik vond haar gewoon geweldig spelen en één worden met haar rol, net als de rest.

Zeer herkenbaar voor wie zich ooit wel eens verveeld heeft achter z'n bureau. Prachtig ensemblespel, aangevoerd door de kameleontische Toni Collette, maar voor mij sprong vooral Parker Posey in haar "electrifying" rol van Margaret eruit. Een film die elke keer dat ik hem zie leuker en toch ook wel aangrijpender wordt. Vaak als tweedehandsje te vinden, helaas alleen maar in een 4:3-transfer (en ik zie hem dan altijd met deze hoes).

Dick2008
Toen ik deze in het verleden tegenkwam leek het me maar niks en daarom niet gezien. Maar heb vandaag toch maar een poging gewaagd. Een erg sterk begin waarna het langzaam aan steeds verder afzwakt. Maar dit komt ook omdat het komische steeds meer in drama verandert. Opmerkelijk goede, leuke rollen van Toni Collette en Parkey Posey, hoewel die me er juist van weerhielden deze film te zien.
Verder een licht amusant filmpje over vier jonge vrouwen die naast collega's ook vriendinnen zijn. Inmiddels al een wat ouder filmpje gezien de typemachines/computers, maar de kantoorsfeer (van vroeger) is amusant om te zien en het wordt realistisch neergezet. Had iets minder drama gemogen maar erg leuk, ingetogen gefilmd. 4.0/3.0

avatar van Dievegge
Deze werkvloerkomedie doet in eerste instantie wat vreemd aan wegens de truttige kleding van Toni Colette, om nog te zwijgen van Helen Fitzgerald. Laatsgenoemde wekt de jaloezie op van de "temps" - stagiaires of tijdelijk benoemden. Deze laagste kaste in het administratieve wereldje krijgt zelden de aandacht en waardering die ze verdient. Parker Posey is grappig als degene die de kantjes ervanaf loopt en miniflesjes alcohol verbergt. Het geheel baadt in een sfeertje van zinloosheid, aanmodderen en vaag dromen van een betere toekomst.

De titel heeft een dubbele betekenis: een clockwatcher is iemand die met tegenzin gaat werken en naar het einde van de werkuren uitkijkt. Tegelijk is het iemand voor wie de klok figuurlijk aan het tikken is als die nog iets zonvols van het leven wil maken.