The Daytrippers (1996)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Greg Mottola
met Stanley Tucci, Hope Davis en Pat McNamara

Eliza lijkt gelukkig getrouwd met Louis maar vindt op een ochtend een liefdesbrief in zijn broekzak die niet van haar afkomstig is. Totaal ontredderd rijdt ze naar het huis van haar ouders waar iedereen de betekenis van de brief probeert te analyseren. Haar dominante eigenwijze moeder, haar gesloten zachtaardige vader, haar temperamentvolle zuster met haar pretentieuze vriendje: ze hebben allemaal een mening maar het blijft bij vermoedens. Eliza's moeder besluit dat ze er maar op een manier achter kunnen komen: Louis op zijn werk confronteren met de liefdesbrief. Eensgezind stappen ze met z'n allen in de stationcar, op weg naar New York City.

avatar van narva77
Vannacht op Duitsland 1 (ARD) om 00.30 uur. Erg leuk independent filmpje. Dus eerst RAM kijken op NL3, en daarna deze

avatar van 93.9
Ik ben er nou niet echt over te spreken.
Aardig om een keertje te zien, maar 'm 2 x kijken is wel het laatste wat in me op komt.
Eerder 2 en halve dan 3 sterren.
Verder natuurlijk wel leuk dat het een intieme, kleine film is, maar dat maakt 'm nog niet heel goed.

avatar van otherfool
Goh, van de regisseur van Superbad? Deze film 2 maal gezien en ik vind hem erg sterk, leuke setup en geweldige dialogen.

4*.

avatar van Near_Dark
Deze film heeft me aangenaam verrast !

Ik zat me tijdens het kijken de hele tijd te verkneukelen over de grappige onderlinge verhoudingen en de melige muziek. De brede grijns op mijn gezicht heeft slechts héél af en toe plaats moeten maken voor een melancholische blik.

De Twin-Towers stonden zelfs nog overeind ! De aanblik van die twee torens bij nacht met hun fonkelende lichtjes wekken bij mij altijd weemoedige gevoelens op naar reeds lang vervlogen tijden...

8/10
Ik vond het een erg mooie en gevoelige Romantische film die op een grappige manier handelt over relaties en familiebanden.

Laat je zeker niet afschrikken door het feit dat dit in de eerste plaats een praatfilm is, ik beloof je dat hij de moeite waard is om helemaal uit te zitten

avatar van Mescaline
Niet echt veel verwacht maar toch aardig wat gekregen.
Daytrippers heeft een vrij simpel uitgaanspunt maar weet dit toch erg leuk uit te werken met warme personages en zonder in te veel bekende clichés te vallen.
Meestal als een film goed begint ben ik bang dat de film zijn kracht verliest na het einde toe, Daytrippers deed dat gelukkig niet, er komen een paar kleine clichés in voor maar niet op een overdreven of ongepaste manier.

Zeker het kijken waard en de film is zonder moeite goed uit te zitten.

Daytrippers verdiend een hoop meer aandacht dan 40 stemmen.

avatar van Mescaline
Meer dan 3 jaar later weer bekeken en nog steeds geen nieuwe recensie?! Daytrippers is duidelijk een film die zwaar ondergewaardeerd en helaas waarschijnlijk ook vrij onbekend is.
Dit is typisch een film met een hart en ziel, het is een vrij simpel en alles behalve origineel plot maar de uitwerking is zo fris en de personages zo menselijk.
Jammer joh, dit kleine pareltje verdiend zeker te weten meer kijkers en stemmen!
Stem blijft uiteraard staan op 4!