Balto II: Wolf Quest (2002)

Alternatieve titel: Balto 2 - De Zoektocht

Animatie / Familie

geregisseerd door Phil Weinstein
met de stemmen van Maurice LaMarche, Jodi Benson en Lacey Chabert

Balto is vader geworden en al de kleine puppies hebben een goed onderdak gevonden bij lieve mensen. Echter één pup, Aleu, blijft achter bij de familie van Balto. Als op een dag Aleu in het bos oog in oog komt te staan met een jager, merkt ze dat ze anders is dan de andere honden. Ze ontdekt dat ze meer wolf dan hond is en raakt hierdoor erg verward. Aleu besluit daarop de wijde wereld in te trekken op zoek naar haar eigen ik. Balto krijgt na het vertrek van Aleu steeds meer dromen waarin vreemde wezens voorkomen, zoals een zwarte raaf en een witte wolf, daarom besluit Balto op zoek te gaan naar Aleu en haar te vergezellen op haar reis. Een reis door de fantastische wildernis van het witte Alaska.

"The adventures of a true American Hero"? Balto was een Husky, maar goed. Niet zo goed als één en drie.

vond deze niet zo goed
3 heb ik nog niet gezien, maar 1 was veel beter

avatar van Bart Tönjann
Stukken minder goed als de eerste Balto film. Zo vond ik het maar niks dat er in gezongen werd. Ook het boven natuurlijke sfeertje vond ik niet altijd zo toepassend. Bij de 1e balto had ik ook wat meer het gevoel dat ie zich wat meer op een breder publiek richtte.

3.5 sterren. Vermakelijke film, dat zeker.

avatar van kwinz
Bart Tönjann schreef:

3.5 sterren. Vermakelijke film, dat zeker.

Ik ben het met je eens. Ik vind eigenlijk dat je geen extra verhaal moet verzinnen bij een waargebeurd verhaal. Dat is bijna zoiets als liegen.

kwinz schreef:

Mag ik er even erop wijzen dat univerzal alles ervoor doet om een beetje erkening. (Verder is het een mooie film )

avatar van Frenetic
Leuke film net als deel 1, deel 1 was toch iets beter.
Maar in deze film is het wel leuk dat er meer wezens in voorkomen. 5/5

avatar van FelixTheCat
Leuke film. Leuk verhaal.Leuke dieren.

avatar van Rico120
hoewel ik deze film minder vond was deze film best aardig