ad

Alternatieve titel: ヴァイブレータ

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Ryuichi Hiroki

Met onder meer: Nao Ōmori en Riho Makise

IMDb beoordeling: 6,9 (859)

Oorspronkelijke taal: Japans

Releasedatum: 6 december 2003

Over Vibrator

Rei Hayakawa, een freelance schrijfster, hoort stemmen in haar hoofd. Stemmen zoals die van haar moeder die haar vermanend toespreekt, haar roddelende schoolvrienden en ook haar ware gevoelens die ze niet kan uiten. De stemmen brengen haar zorgen, houden haar uit haar slaap, maakt haar tot een drankverslaafde en veroorzaken eetstoornissen. Op een avond ontmoet ze in een levensmiddelenwinkeltje een vrachtwagenchauffeur. De stemmen vertellen haar dat ze bij hem moet blijven. Samen met hem gaat ze op pad en in zijn gezelschap lijken de stemmen te gaan verdwijnen.

imageimage

avatar van danuz

danuz

Net deze film maar weer is herkeken.

Nog steeds mooi, maar minder als bij eerste kijkbeurt. Alhoewel ik nu nog wel het prachtige piano deuntje in mijn hoofd heb.

Ik heb zo'n idee dat hij me tegenviel doordat ik verschrikkelijk moe ben en omdat ik de laatste tijd nog wel andere mooie Japanse films heb gezien die zich met deze film kunnen meten.

Nogsteeds zitten er wat prachtige scenes in. Vooral het begin en het einde zijn erg mooi. Maar natuurlijk ook de badscene en het overgeven op het tankstation .

De acteerprestaties vond ik echt briljant. Ik had echt het gevoel dat Nao en Shinobu echt heel intens met elkaar vreeen. Zag zelfs af en toe een schaduw van de camera man op de lichamen, wat ik hier een positief teken vind, geeft echt die intiemiteit aan. Niet een hele set om ze heengebouwt, maar gewoon achter in een vrachtwagen.

De film zakt nu even af naar een 4,5* , maar zou bij herkijk wel weer is omhoog kunnen schieten.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Amusante en interessante film. Goed spel van de twee hoofdrolspelers Terjima en Omori en de film bevat een schitterende soundtrack. Verder ziet de film er prachtig uit, de plaatjes die worden geschoten zijn voortreffelijk en er wordt een sterke sfeer neergezet. Film was naar mijn mening soms iets te rustig, er gebeurde af en toe te weinig om echt te blijven boeien, maar over het algemeen wist dit aangename en warme romantische drama mij goed te raken.

3,5 sterren.

avatar van gotti

gotti

Weinig boeiend. Heb 'm uitgezet...

avatar van djelle

djelle

Lusteloze roadmovie over een verbijsterde vrouw dat in de knoop ligt met haarzelf. Het eerste kwartier verrast de film nog met enkele niet-alledaagse regiemanoeuvre's en een effectieve toepassing van tekstpauzes (lijkt een populair gebruik te zijn onder Japanse regisseurs), daarna zakt de film wat in en vervalt het in een afgezaagde herhaling en een reeks weinig interessante gebeurtenissen. De film begint in versnelling 1, en blijft daar ook bij.

avatar van Jess

Jess

Ik heb zitten wachten want dacht dat het nog wel wat zou worden.

En toen was de film afgelopen.....kon wel lekker slapen daarna, ietwat slaapverwekkend!

avatar van xenne

xenne

eigenlijk had ik nog een SM film verwacht van Hiroki, maar dit bleek een seksfilm met erg goed acteerwerk, verrassend en interessant, goeie soundtrack ook ..... 3½

avatar van neo

neo (crew)

Shinobu Terajima vond ik een verademing om naar te kijken met haar prachtige blikken. Gaandeweg wisselt de film soms vrij sterk tussen wat mindere scenes en hele mooie (waaronder een plaats waar kaarsen worden gebrand en een heel mooi en intiem in beeld gebrachte vrijscene). Mooie en ontroerende piano score van Hikaru Ishikawa. 4 sterren

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Erg mooie en sympathieke film. Erg goed geacteerd door beide hoofdrolspelers, erg overtuigend. Aan de tussenschermen moest ik nog wel even wennen maar ze pasten perfect in de film. Leuke humor ook, bij die daar gaat mijn lens moest ik goed hard lachen. Lekker droog allemaal en een heerlijk einde.

avatar van Dustyfan

Dustyfan

Vreselijk saai geval, zo saai dat ik al vergeten was dat ik 'm gezien had eigenlijk. Alleen zelf liften is nog saaier. Eindeloze shots op snelwegen en landschappen, die juist langs snelwegen blijkbaar overal ter wereld hetzelfde zijn. De personages vond ik verder erg saai en ongeloofwaardig.

1* voor de moeite.

avatar van neo

neo (crew)

Er lijkt zowaar een patroon te zitten in de afwisselingen van verschillende reacties bij deze film

avatar van CinemAvanti.nl

CinemAvanti.nl

Mooie roadmovie maar je moet wel openstaan voor dit soort low-budget cinema. Deed mij qua stijl soms denken aan de films van Vincent Gallo. 4*

avatar van WeertGilders

WeertGilders

Typisch NPS-je/Ned 3 voor 23.30 uur film

Dit zie ik liever dan de geeikte zooi die sbs en rtl5 draaien. Kunnen we misschien eens wat meer filmhuis vertonen? Van goede films gaan je reclame inkomsten echt niet achteruit hoor.

avatar van Wouter

Wouter

Van minder kijkers wel.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19532 berichten

Mooie film. Over twee heel kwetsbare mensen die even liever samen kwetsbaar zijn dan apart. Omdat ze dat op dat moment zo voelen. In een uur of anderhalf stoten ze elkaar af, maar trekken ze elkaar nog veel vaker aan. De tussenschermen met gedachten werken goed. Uniek begin ook, wanneer alle gedachten van Rei uitgsproken worden. Het sleutelmoment is op het tankstation als rei op haar kwetsbaarst is en Takatoshi bij haar blijft, daarna vallen de maskers helemaal af, worden leugentjes uit zelfbescherming opgebiecht en wordt bijna de liefde verklaard. Het einde is het enige juiste Rei en Takatoshi gaan geen makkelijk leven tegemoet, maar ze hebben zich even kunnen versterken aan elkaar,

avatar van Goldenskull

Goldenskull

Best goede film. De chemie tussen Omori en Terashima zorgt voor een boeiend schouwspel. Sterke en wat minder sterke scènes wisselen elkaar af. Ik heb het vaak niet zo op stukken tekst door het beeld, maar hier was het absoluut niet storend, Rei's gedachtegoed was sowieso interessant om te volgen. De soundtrack is gemakkelijk, maar effectief.

Misschien jammer dat ik dit in drie delen heb gezien, waarvan het eerste stuk het langst (42 minuten) duurde. Zorgt toch dat er iets van de magie verloren gaat. Daarom mijn twijfel tussen 3* en 3.5* ook maar omgezet in het laatste.

avatar van niethie

niethie

Al wat minder rommelig en bij vlagen zelfs enorm sterk, Hiroki zat op de goede weg, al was dit het nog steeds niet helemaal voor me, pas bij It's Only Talk gingen alle trossen los. Mooi begin vooral hier, het hele idee om Rei's innerlijke stem en meest diepe gedachten niet in voice-over maar in ouderwetse letterbordjes tussendoor naar voren te zien komen is natuurlijk vrij knap gevonden. Zoiezo vond ik haar erg overtuigend een vervreemd/ward personage (mimiek!) met alle trekjes van dien, neerzetten, evenals de chauffeur, sterke chemie vooral en geweldige rolverdeling! Hun trip en gesprekken zijn boeiend, al zwakt het soms wat af en had het van mij wel een tikje zwijgzamer en mysterieuzer gemogen allemaal. Het eind is erg crue en zal niet bij iedereen even goed vallen, maar ik vond het wel passend. Bovendien blijven er nog een tal aan memorabele scenes over. Vooral de eerste toenadering, de uitbarsting bij het tankstation of het troost moment in bad van vlak erna, flinke brok in m'n keel! (3,5*)

avatar van 93.9

93.9

Hele goede en gevoelige film. Deze regisseur zit wat betreft gevoelsleven op mijn level.

Dit vindt je nooit in Amerikaanse en zelden in Europese film.

Prachtig!

avatar van wibro

wibro

Dit "drama" nu eindelijk ook eens bekeken en ik kan er alleen maar positief over zijn. De sfeervolle beelden en het mooie samenspel tussen Omori en Terashima gaven mij een erg lekker gevoel. Ook het einde vond ik zeer fraai. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

btw Waarom staat er boven in de omschrijving alleen "drama" Dit is toch een 100% roadmovie.

avatar van Cellulord

Cellulord

Vond het (spijtig genoeg) toch allemaal een stukje minder

Roadmovie (?) met over het algemeen een (te) kale cinematografie en teveel gewauwel over trucks.

Wat mij het meest stoorde waren de ongeloofwaardige probleempjes die zich in het hoofd van Rei afspeelden. Het leek me eerder iets van problemen zoeken die er niet zijn. Al vele malen beter gedaan in andere films. Afijn, Takatoshi daarentegen overtuigde wel.

Heb me door de eerste helft doorgespeeld, hopend op verbetering. Na de kotsscene op tankstation werd het langzaam toch een stukje beter, voor al de laatste 20 min, en werd Rei zelfs een stuk geloofwaardiger.

Hier had duidelijk meer ingezeten, vooral cinematografisch.

BBarbie

Hiroki levert door de bank genomen films af, die goed te pruimen zijn. Dit is volgens mij evenwel een van zijn mindere werken. Aan de beide acteurs ligt het niet, want die zijn best goed op dreef, maar afgezien van het begin, het einde en de vertederende badscène is het verhaal van deze roadmovie zo ongelofelijk saai dat je tussendoor met een gerust hart koffie kunt gaan zetten. De kans, dat je dan iets wezenlijks gemist hebt, is miniem.

avatar van Fransman

Fransman

Wonderschone film over twee gemankeerde mensen die tijdelijk troost en bevestiging bij elkaar zoeken. Prima spel van Nao Omori en Shinobu Terashima. De scène in dat tankstation en dat badhuis snijdt door je ziel. Dit gaat tenminste ergens over. Ook knap om te zien dat beiden eigenlijk hun gevoelens niet goed onder woorden kunnen brengen. Dit is godzijdank geen praatfilm. Waar er veel te veel van zijn. In plaats daarvan prachtige plaatjes van een winters en besneeuwd landschap en een soundtrack die je niet meer kwijtraakt. Wel vond ik de film op driekwart wat inzakken. De verwijzing naar de titel heb ik gemist. Ligt dat aan mij? Het slot is goed. Of zoals starbright boy het zegt: het enige juiste.