• 8.349.757 stemmen

Releasedatum: 9 mei 1996

• Film1 Bekijk via Film1

Plot The Juror

"There is no defense."

Annie Laird wordt gekozen als jurylid bij een grote maffia-rechtszaak. Ze wordt door iemand die bekend staat als "The Teacher" gedwongen om de andere juryleden over te halen om een "niet-schuldig"-vonnis uit te spreken. Hij bedreigt haar te vermoorden als ze dit niet zal doen. Wanneer de rechtszaak voorbij is laat hij haar niet los...

imageimage

avatar van neo

neo (crew films)

matig filmpje.oninteressantverhaal,

veel cliches en middelmatog acteerwerk.

avatar van FisherKing

FisherKing

Demi Moore vind ik altijd afknapper; wel een redelijk script..

avatar van sydney

sydney

Ik zou Demi Moore geen afknapper willen noemen.

avatar van FisherKing

FisherKing

smaken verschillen Sydney: zit ze in een meesterwerk dan?

avatar van sydney

sydney

Nee, niet dat ik weet. Ik bedoelde het trouwens ietsjes anders.

avatar van De Knip

De Knip

Ik heb me dus wel vermaakt met The Juror, is best te pruimen hoor!

Liefst ***1/2

zit ze in een meesterwerk dan?

ja toch--> GI JANE hahaha ok grapje

KarinV

Alweer op tv zucht

avatar van Jorick

Jorick

Tijd geleden gezien en vond het toen een matige thriller.

Meer is me eigenlijk niet echt bij gebleven. 2*

avatar van Purmerend

Purmerend

Middelmaat troef.

avatar van Disk

Disk

Op de een of andere manier vond ik Baldwin een erg toffe badguy. Voor de rest vond ik de film helemaal niet zo slecht.

Vandaar 3 sterren.

avatar van Sutherland

Sutherland

Ja, ik kon Baldwin ook wel waarderen in deze film, vond hem wel wat hebben eigenlijk.

Verder heb ik me best vermaakt met de film

3 *

avatar van thunderball

thunderball

O fredjas, mag ik haar dan?

Vind dit best een aardige thriller, alleen einde valt wel tegen, meer anticlimax dan hoogtepunt. Wel ongeveer het zelfde als in het gelijknamige boek waarop de film is gebaseerd.

Vond het boek zo wie zo beter dan de film, stukken spannender geschreven dan dat het op het witte doek overkomt.

Baldwin, die ik niet echt fantastisch vind normaal, doet het nu erg goed en is voor mij eigenlijk de enige reden dat de film toch nog behoorlijk goed en spannend is.

Demi is zoals gewoonlijk weer erg mooi en ze kan best aardig acteren, maar nergens weet ze me te overtuigen dat ik met haar mee moet leven. Baldwin krijgt op zijn smiechtige en gemene manier eerder nog mijn sympathie!

Wat mij betreft toch nog 3 sterren!

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

een redelijke thriller, eigenlijk helemaal niet spannend maar toch redelijk. ik geef een 3*

avatar van Gert P

Gert P

Wat een lage score weer!

Vind het wel een aardige thriller met best hele goede momenten zoals in de auto.

Maar ja ook weer niet met snelle beelden gecut.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2085 stemmen

Heel clichématig verhaaltje maar toch vermakelijk. Ook wel nog wat scriptfoutjes. Acteerwerk van Moore is matig maar Baldwin kan ik moeilijk af...

avatar van yeyo

yeyo

Zeer zwakke en onrealistische film waarin min of meer iedereen miscast is(Demi Moore als kunstenares? Alec Baldwin als taoïst?!). De dialogen zijn zowel doodsaai als pretentieus en verder wou ik nog even toevoegen dat Demi Moore de enigste actrice is die nog niet eens overtuigend kan schreeuwen.

avatar van Gish

Gish

Is dit de start van Gandolfini als "Tony Soprano" ?

Ik miste alleen wel zijn vrouw en zijn psychiater.

avatar van ErikP

ErikP

Als Demi Moore meespeelt krijgt ie van mij ongezien 4 sterren. Wat een mooie vrouw.

avatar van only-twan

only-twan

ErikP schreef:

mm lekker handig..

avatar van 606

Aardig filmpje met maffia sfeer die redelijk naar voren komt

Goed acteerwerk.

3 sterren

avatar van ThaMovieVoter

ThaMovieVoter

• 2059 stemmen

yeyo schreef:

Ik vond de acteurs die de maffiosi speelden zeker geen miscast, Baldwin ook niet, Demi Moore wel. Verder indd vrij onrealistisch.

avatar van Kelly_90

Kelly_90

Ik vond het een goede film.

Ik was de hele tijd geboeid en vond het een goed verhaal.

avatar van riesma

riesma

Een mafioso moet worden veroordeeld en om dat tegen te gaan wordt een jurylid onder druk gezet. Een spannend uitgangspunt, echt materiaal voor een thriller. Ware het niet dat er al een aantal misdaad-slash-maffiafilms dit thema behandelen, in een groter verhaal en meer context.
De film zit vol clichés, nergens is iets origineels te vinden. Zelfs de jurering na de rechtzaak lijkt opvallend veel op 12 Angry Men. Baldwin speelt goed als huurmoordenaar, hij doet gewoon zijn ding, maar niet geweldig. Demi vind ik geen slechte actrice, maar ze moet blijkbaar haar moment hebben. Hier mist ze die. De rest van de rollen is niet noemenswaardig.
Dat de film bijna twee uur duurt, had ik niet eens in de gaten. Er zitten voldoende spanning - hoe voorspelbaar die ook is - en tempo in de film om zonder aandachtsverlies te kijken.

Kortom: een middelmatige film met dito cast, die echter goed genoeg is om een keer gezien te hebben.

Tarkus

Deze film wordt overal flink ondergewaardeerd en zeer onterecht vind ik.

Zowel Demi Moore als Alec Baldwin spelen hier een van hun sterkste rollen, en vooral Baldwin is zeer goed als de psychopaat.

Ook het verhaal, misschien wat voorspelbaar, is goed.

Het was een hele tijd geleden dat ik de film nog eens had gezien, maar ik heb er net als de eerste keer plezier aan beleefd, en zou dat bij een volgende keer net zo doen.

avatar van le-nnart

le-nnart

Baldwin als maffioos ?? niet echt realistisch. Verder wel een vermakelijk film, Gandolfini nog aardig wat kilo's minder dan als mr. Soprano maar wederom goed geacteerd.

Al met al is de film aan vermakelijk film, geen hele verrassende zaken in deze film.

Score een 3,5.

avatar van sofripa

sofripa

Was dit nou wat? Ooit gezien zonder dat er een snars is van bijgebleven . 2,5 ster

avatar van Nieksnut

Nieksnut

Aardige film. Baldwin is inderdaad leuk als ontzettende creep en Moore is Moore. Je blijft wel kijken, maar wordt daar niet echt voor beloond. Het plot is wat kunstmatig origineel gemaakt (voor zover dat ook geldt). Enfin, prima voor als je verder echt geen ene reet te doen hebt...

avatar van roth

roth

Annie Laird (Demi Moore) is een beeldhouwster en alleenstaande moeder van Oliver (Gordon-Levitt), die gekozen wordt voor de jury van een groot maffia proces. Een hit-man (Baldwin) eist dat Annie een niet schuldig vonnis produceert.

Baldwin en Moore doen hun best, en zijn boeiend tot een bepaald punt.

het verhaal ontspoort als gevolg van overmatige lengte en steeds ongeloofwaardigere acties van de personages.

Deze film is een grote demonstratie van het ontbreken van gelaatsuitdrukking aan de zijde van Moore. Ze is een behoorlijke performer, maar ontbreekt de gezichtsmimiek en charme om Annie goed neer te zetten. Moore faalt bij het spelen van het slachtoffer.

Moore wordt weg gespeeld door Heche.

Heche in de hoofdrol en Moore in de rol van beste vriendin, had deze film kunnen opwerken van een matige film in een spannende thriller.

Dit is een vrij goede film tot het einde, dat veel te ver over-the-top gaat.

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

doordeweekse thriller met degelijke rollen maar een clichématig verhaaltje waar je alles al vaak van tevoren ziet afkomen. Baldwin doet het voortreffelijk als psychopaat, moore start goed maar eens het einde nadert verandert ze in een personage dat normaal niet echt kan maar bon. overigens zien we een jonge Gordon Levitt en die doet het daar al meer dan voortreffelijk.

Leuk voor een keer maar niets meer

avatar van Arapaho85

Arapaho85

b-thriller met A-acteurs die er niets van bakken.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Helemaal niet zo slecht en dat met zo'n matige cast. Zo'n typische thriller die je in de jaren '90 wel vaker voorbij zag komen. Een vrouw die in een jury zetelt tegen een mafiabaas, en haar zoon, worden bedreigd en gedwongen om de mafioso vrij te spreken voor een dubbele moord. Er valt zeker wat aan te merken maar de film bleef mij over de hele lengte boeien. Ik vond het aanvankelijk wat zwak om de psychopatische hitman te voorzien van een obsessie voor het personage van Demi Moore, maar dat blijkt zijn vruchten af te werpen later in de film. Op het einde ging het allemaal iets te snel. Uiteindelijk werd het voor mij een dikke meevaller ondanks de zwakke scores en meningen.