ad

Geregisseerd door: Christopher Reeve

Met onder meer: Glenn Close, Whoopi Goldberg en Robert Sean Leonard

Releasedatum: 20 april 1997

Over In the Gloaming

Danny heeft aids en zal binnenkort komen te overlijden. Hij keert terug naar zijn familie om daar de laatste maanden van zijn leven door te brengen. De innige band die hij met zijn moeder had herleeft weer, tot ergernis van zijn zus en zijn vader.

image

Moviestar

Film komt begin April uit op DVD. Vrij onbekende film zo aan het aantal stemmen te zien .

Lijkt me wel een interessante film, regiedebuut van Reeve.

avatar van dj eye

dj eye

Kan hem me herinneren als een kleine, mooie en integere film.

gauke

Nogal sentimenteel, maar werkelijk prachtig drama. De korte film raakte me behoorlijk.

gauke

Zoals ik hier onder aangaf raakte deze korte televisiefilm me behoorlijk, ook omdat het een tranentrekker van jewelste is. Behalve sentimenteel is dit rustige drama, vol gevoelens van zorg, angst en zuivering, emotionele scènes en momenten van bitterheid en zuivering, uiterst respectvol. De dialogen zijn innig en openhartig, met name de scènes tussen moeder en zoon. De cast is excellent, in het bijzonder de bedachtzame en attente rol van Glenn Close. De prachtige landschappen dragen bij aan het gevoel van verlatenheid en naderende dood.

avatar van Latino24

Latino24

Beeldschone cinematografie, mooie dialogen en ijzersterk acteerwerk van Glenn Close maken deze korte tv film het bekijken meer dan waard. Ik ben heel erg blij dat ik de dvd in mijn bezit heb.