Jennifer Eight (1992)

Alternatieve titel: Jennifer 8

Misdaad / Drama

geregisseerd door Bruce Robinson
met Andy Garcia, Uma Thurman en Lance Henriksen

John Berlin, politieagent uit Los Angeles en een burn-out nabij, verhuist na zijn mislukte huwelijk op uitnodiging van zijn oude vriend en collega Freddy Ross naar het stadje Eureka, eveneens in Californië. Eén van zijn nieuwe collega's, John Taylor, heeft meteen een hekel aan hem, want dankzij de komst van John liep hij zijn promotie mis. Na het vinden van een hand in een vuilniszak op de lokale vuilstortplaats, wil John de onopgeloste zaak van een ongeïdentificeerde vermoorde jonge vrouw, bijgenaamd 'Jennifer', weer openen, maar ook daarbij vindt hij weerstand bij zijn nieuwe collega's. Aan de hand van kleine littekens op de hand, komt John echter tot een ontdekking die de zaak weer aan het rollen brengt...

avatar van Sjan
Ik vond dit wel een aardige film, en het acteerwerk was ook van een redelijk niveau.

Ik heb deze film al 4 keer proberen te kijken! Maar ik kom maar niet verder dan het eerste halfuur. Andy Garcia vind ik niet zo'n geweldige acteur. Lance Hendrikssen komt beter uit de wol. Maar nu stop ik, ik schrijf wel weer als ik hem HELEMAAL heb gezien

zeer goede film,absoluut een aanrader.4 sterren.andy garcia is zeker een goede acteur aleen hij moet meer rollen als deze spelen.of als in black rain en the unsaid

stem verhoogd naar 4.5*, blijft een prachtige thriller met een uitmuntende Garcia.

Gedegen thriller, komt ietwat laat op gang en tevens is de ontknoping vrij plots en abrupt zeker na 2 uur film, dat had iets beter verdeeld moeten worden. Desalniettemin was het acteerwerk van hoog niveau, bevatte de film een lekker goed thriller sfeertje en zitten er een paar goed spannende scenes in. Uma Thurman overtuigd tevens als blinde.

***

avatar van De GeuS
Zeer aangename thriller. Goede rollen van Garcia en Thurman; 3,5*....

avatar van xangadix
3* met een halve * extra voor John Malkovitch.

avatar van soom
xangadix schreef:
3* met een halve * extra voor John Malkovitch.
John Malkovich heet de acteur die je bedoelt

djelle
Droge en ietwat saaie thiller met weinig bijzonderheden waarbij voornamelijk de sterke acteerprestaties de boel af en toe nog wat kijkbaar houden. Stevige cast, magere film. 1,5*

avatar van otherfool
morpheus schreef:
Gedegen thriller

Dat is inderdaad het juiste woord. Onderhoudend filmpje, maar nergens echt speciaal. Acteerwerk is in orde, voor een verloren dinsdagavond kan het er al met al mee door.

3*.

avatar van Flavio
Ik vond Garcia heel geforceerd acteren. Verder best OK film, niet goed niet slecht

avatar van U96
U96
zeker geen slechte film alleen de film is niet af, het einde is veel te simpel en te kort, maar voor de rest is deze film goed

3,5***

avatar van Fran
De film begint behoorlijk saai en dat duurt ook even. Pas vanaf het moment dat John opgepakt wordt voor de moord op zijn vriend en collega Ross begint het wat interessanter te worden. Want dan komt de vraag: Zou hij het wel of niet gedaan hebben ?

De acteerprestaties waren zeer goed. Er spelen ook niet de minsten mee natuurlijk. Vooral John Malkovich vond ik heel goed spelen want oh wat irriteerde ik me aan die man. Andy Garcia was ook erg goed.

Maar ja, je moet je wel eerst even door het eerste uur worstelen voordat het een beetje spannend wordt.

avatar van Siorgi
Een van de mindere films die ik ooit zag. Wou hem na 1 uur al afzetten maar heb toch nog doorgebeten. Tevergeefs...

avatar van i.Ron S.
Goede, spannende, niet te lange en vrij simpele thriller.
Een mooie goed acterende Uma Thurman en ook een goede rol van Andy Garcia.
Sommige dingen zijn een beetje vreemd maar storend vind ik het niet.
Het duurt een hele tijd vooraleer duidelijk wordt wie de moordenaar nu eigenlijk is, in dat opzicht vind ik hem toch al beter dan the Usual Suspects.

avatar van aburex
Goede thriller alhoewel soms wat traag, maar wel spannend opgebouwd. Heb deze film eens opgenomen van TV een jaar of 5 geleden. Vond wel spijtig dat ik zo lang gewacht heb om hem te kijken. Vond Garcia wel goed spelend.

Prima thriller, met een goede Uma Thurman en prima Andy Garcia.
Alleen is het einde van de film niet goed, veel te kort alsof men er snel een eind aan wou breien.

avatar van Kr!kke
De film neemt zijn tijd, waardoor je wel kan zeggen dat het allemaal goed opgebouwd is. Het nadeel echter is dat het af en toe wat langdradig werd. Pas vanaf dat het in de film kerstmis is, komt er wat vaart in de film waardoor het meteen een heel stuk aangenamer werd om naar te kijken. De cast is natuurlijk een positief punt van de film. Andy Garcia en Uma Thurman, maar ook de rest van de cast, doen het meer dan goed.

avatar van Spetie
Redelijke film, die vooral niet echt uitblinkt in het scenario. Er wordt aardig de tijd genomen om het een en ander uit te werken, maar toch heb je al vrij snel door wie de seriemoordenaar is en dat gaat toch wel enigszins ten koste van de spanning. De regie is niet altijd even goed. Zo wordt een bepaalde achtervolgingsscène maar erg matig in beeld gebracht, waardoor automatisch de spanning wegebt, terwijl zoiets juist een spannend moment had kunnen zijn.

Gelukkig zijn er nog de acteurs die veel goed maken. Andy Garcia, Uma Thurman, Lance Henriksen en John Malkovich leveren allemaal op kleine of grotere wijze een positieve bijdrage aan de film. Hierdoor weet het toch nog wel te vermaken en is het uiteindelijk behoorlijk onderhoudend, ondanks de ietwat te lange speelduur en de tekortkomingen, die deze thriller zeker heeft.

avatar van Filmkriebel
Zeker wel onderhoudend, en heel eventjes hijst de film zich tot topniveau met de twist waarin Garcia in beschuldiging gesteld wordt . Malkovich is weer zwaar genieten als lepe ondervrager en in die periode was ook Andy Garcia te zien in heel wat goede films (Internal Affairs, Things to do in Denver...). Zoals hier al eerder gesteld, is het einde een grote ontgoocheling en wordt in amper drie minuten afgemaakt, en naar het begin toe zit er heel wat semi-romantisch gedoe in. Jennifer Eight is niet zo bijzonder, en dan toch ook weer helemaal niet verkeerd.

Matige film waarin een agent een hand op een vuilnisbelt vindt en zo op het spoor van een seriemoordenaar komt. De film begint wel goed, maar de ongeloofwaardigheden komen al snel om de hoek kijken. Ook nogal langdradig. Echt vervelend wordt het gelukkig niet en de scenes tussen Andy Garcia en John Malkovich zijn nog wel de moeite waard.

avatar van arno74
Deze film heeft alle elementen om een goede thriller te zijn. Maar helaas heeft het ook nogal wat elementen die het omlaag halen, en dat is jammer, drinkende agenten, overdreven nadruk op de schijnwerper die het begeeft, littekens op een hand veroorzaakt door braille . Ook het einde is te kort door de bocht. De cast speelt sterk en de sfeer is prima, met iets meer aandacht voor details had dit zomaar een goede thriller kunnen zijn geweest. Zonde, want nu blijft het net onder dat niveau steken. Desondanks is het prima genietbaar en nog steeds een bovengemiddelde thriller. 3*

Een spannende, gevoelige en zo nu en dan onheilspellende psychologische thriller over de jacht op een seriemoordenaar, die het vooral van de ijzersterk spelende cast moest hebben (Andy Garcia was als vanouds en Uma Thurman overtuigde in de rol van de kwetsbare blinde vrouw). De uitstekende fotografie viel op.

Op een gegeven iets te langdradig maar zeker een aanrader voor suspense/thriller liefhebbers!

avatar van trebremmit
Mooie film, vreemd dat het zo laag scoort. Op zich snap ik wel dat men het plot een beetje ongeloofwaardig vindt, dat vind ik ook, maar buiten dat krijg je gewoon erg sterk acteerwerk van Garcia, Thurman, Henriksen en zelf Malkovich komt in het tweede gedeelte nog langs. En dat niet alleen want de muziek is erg goed, en wat ik zelf het mooiste vind is de fotografie van Conrad L. Hall. Ik zou de trailer trouwens niet kijken, die geeft wel erg veel weg.