Timebomb (1991)

Alternatieve titel: Time Bomb

Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Avi Nesher
met Michael Biehn, Patsy Kensit en Billy Blanks

Wanneer iemand Eddie Kaye, een horlogemaker, probeert te vermoorden, krijgt hij nadien last van nachtmerries en flashbacks die hij niet herkent. Omdat hij denkt dat hij gek wordt, contacteert hij een psychiater. Eerst denkt die dat Eddie hallucineert, maar al snel blijkt dat de gevaren écht zijn. Samen onderzoeken ze de ware identiteit van Eddie, voor hij er dood aan gaat...

Best goede dingen over gelezen. Is het echt niks?

avatar van beegie
Ik vind het een hele goede film met een van mijn favoriete
acteur Michael Biehn.

avatar van trebremmit
Tof filmpje wel hoor, lekker 90's sfeertje met veel actie en een hoog tempo, apart dat het zo laag scoort. Doet wel een beetje denken aan de Bourne reeks, maar dan meer camp, het is trouwens ook meer een actie-thriller dan sciencefiction.

avatar van FlorisV
Wat ik me kan herinneren miste deze film vooral tempo en duurde het te lang voordat er actie in kwam en wat er uiteindelijk aan actie was stelde niet superveel voor geloof ik...maar ik ga hem binnenkort nog eens kijken het is echt al meer dan 20 jaar geleden.

Verder niet zozeer camp maar b-garnituur...budget van 6 miljoen is nog wel wat maar Billy Blanks zit er in...dat zegt alvast iets .

Tegenvallende film waarin een man zich dingen herinnert die hij niet kan plaatsen. De film opent op zich best aardig. En ook het plot op zich is wel aardig, maar het is totaal ongeloofwaardig en vaak zelfs lachwekkend uitgewerkt. Ook is de toon te serieus. Michael Biehn is eigenlijk wel goed op zijn plaats hier, maar dit is niet bepaald zijn beste film.