Who Is Cletis Tout? (2001)

Alternatieve titel: Who the #@*?! Is Cletis Tout

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Chris Ver Wiel
met Christian Slater, Richard Dreyfuss en Portia de Rossi

In de gevangenis ontmoet de vervalser Trevor Finch de goochelaar en een juwelendief Micah. Samen nemen ze een nieuwe identiteit aan en zijn ze van plan om een berg diamanten op te graven die één van hen verstopt heeft. De plannen komen in gevaar als Finch het alias Cletis Tout aanneemt. Cletis Tout was een journalist die bepaalde foto's aan de roddelbladen verkocht, waardoor de mafia nu achter hem aan zit...

Vermakelijke film, maar de muziekkeuze was erg slecht.

avatar van Ibrahim
Heet dit film niet'Who the fuck is Cletis Tout?'.

jawel

Mza
Een mengelmoes van allemaal bekende films en daardoor erg voorspelbaar. Continu had ik het gevoel van, dit heb ik in die film gezien, dit stuk komt ook in die film, enz. Maar aan de andere kant waren alle filmreferenties wel weer vermakelijk.

Fijne film met al die backflashes! (beetje verwarrend soms maar goed in mekaar gestoken, en al die die filmreferenties .. tja das ook de bedoeling hé!) Grappig is hij wel op goeie momenten en een einde (oké niet zo verassend) met een good feeling!

Ik had het niet beter als Jedi29 kunnen verwoorden...

Ik had het idee dat de film langer dan 92 minuten duurde. De flashback structuur werkt niet helemaal lekker en de film is soms wat gemaakt hip.
Ik was benieuwd om Dreyfuss weer eens te zien in een film, daar horen we nauwelijks meer wat van, maar hij had een ondankbare rol met nauwelijks dialoog verder legde hij halverwege al het loodje
Eigenlijk allemaal net niet, maar best amusant, dat dan weer wel.

avatar van AardeWerk
De film hangt aan elkaar van flashbacks, er is soms echter weinig logica in de volgorde van deze flashbacks te ontdekken. Het verhaal is OK en het einde is klassiek feelgood. Tim Allen is een fantastische critical Jim, eigenlijk het mooiste tiepje in de film. Al met al een vermakelijke film, waar ik echt van genoten heb. (3,5*)

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Warrige, aparte misdaadcomedy met als pluspunten de leuke rol van Tim Allen en de vele filmquotes. > 3.5*

film is nu al verpest :S

eerste 10 minuten zien er aardig uit

maar rtl heeft er nu al een reclame ingepland :S

12 of 13 minuten dat i nu geduurt heeft. als i zo door gaat zitten er 8 reclames in :S

het is trouwens niet te hopen dat de film weer het laatste stukje dubbel draait wat ze voor de reclame lieten zienals ze zo beginnen. normaal vind ik dat niet zoon probleem maar dan krijg ik zo weer het begin van de film te zien :S

avatar van Glacier
dttom schreef:
Vermakelijke film, maar de muziekkeuze was erg slecht.

Joh?? De muziek was juist erg goed.
Van begin tot eind genoten van deze film. Leuk verhaal. Prima geacteerd.
Alleen dat met dat tuinje in de gevangenis vond ik nogal ongeloofwaardig.

avatar van king16
haha

Tim Allen is heerlijk in deze film

avatar van ILDIB
Geinige film niet meer of minder. Wel kwalitatief prima werk.
Beetje simpel hier en daar, maar zeker boeiend genoeg om te blijven kijken..

avatar van Tribal Gathering
Ik vind dit een bijzonder aardige film en dat terwijl niet alleen Christian Slater maar ook Tim Allen meespelen. Gezien het kaliber films waarin die twee gewoonlijk meespelen zou dit zo'n beetje de slechtste film aller tijden moeten zijn.

De film is een beetje de light versie van Pulp Fictionachtige misdaadfilms. Best vermakelijk en je leert ook nog een aantal klassieke filmquotes. Aanradertje (alleen de DVD die ik heb is foolscreen)

avatar van Legan
Een leuke avontuurlijke feelgood film met goede acteerprestaties van de cast. Lekker luchtig en simpel hoewel soms wel wat ongeloofwaardig en voorspelbaar.

6,0 uit 10 (3,0*)

Volgens mij komt hij om 22:00 op tv en niet om 20:00.

avatar van darkjaap
wel vermakelijk... niet echt bijzonder maar wel vermakelijk voor als er niks op tv is
* * *

Lars Film
Heel goed (sterk) verhaal over een goochelaar (Richard Dreyfuss) die een bank beroofd die later dan in een gevangenis komt te zitten, die dan later gaat ontsnappen samen met een jongen gozer (Christian Slater) Acteer is goed en gelukkig niet te overdreven.Het tijdlimiet is wel ruim genoeg voor dit verhaal.

Tempo in de film was ook wel lekker op dreef.Van mijn hoefde er hier geen Actie in te zitten of humor want de hele film is zo al goed (Ook al wordt de film geschreven als een komedie, grappen heb ik nauwelijks gezien) de muziek meestal zeg ik daar niks over maar deze muziek was geweldig vooral dat ene liedje bij de scène in de tuin van de gevangenis heerlijk. 3,0*

Best wel een aardige misdaad met komedie als lichte ondertoon. Het begin (de overval) van de film is best goed maar helaas weet de film dat niveau niet vast te houden. Niet dat de film dan direct slecht wordt maar het verhaal wordt minder boeiend en is ook hier en daar wat saai. De cast voor deze film is eigenlijk best indrukwekkend en ze deden het eigenlijk ook allemaal wel aardig. Portia de Rossi vond ik overigens best een fraaie verschijning. Leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet.